IKEA topic

Ik vond hem wel mooi, maar de kussen vond ik goedkopig lijken en voelden ook niet fijn aan

4 likes

Wij hebben een soortgelijke van Karwei. Die kussens zitten lekker en hij is volgens mij goedkoper!

1 like

Wij willen het Hemnes bed voor onze dochter kopen. Nu weten we niet zo goed welk matras er goed bij kan. We lezen over de matrassen die ze er bij aanbieden veel negatieve verhalen. Dat deze te hard zijn enzo. Kan je ook 2 gewone matrassen er in leggen of wordt dat te hoog?

1 like

Bedoel je het Hemnes uitschuifbed? Als je twee losse matrassen op elkaar wil leggen kunnen die maximaal 12 cm per stuk zijn, dan kom je op de Asvang uit en die bestaat alleen in stevig. Agotnes zou ik zelf niet doen want dat is nog dunner. Omdat de Asvang zo dun is, is hij inderdaad stevig (anders voel je de lattenbodem). Wat ik zelf ook vaak adviseer is de Abygda middelhard (16cm) of Vesteroy (20cm) voor het hoofdbed, en dan het tweede matras oprollen of achter het bed zetten voor de logee. Dat tweede matras kan dan prima een Asvang zijn, echter dan wel hoogteverschil.

3 likes

Ja dat bed bedoel ik! Ik denk dat ik dan voor jou optie ga omdat ik wel wel een goed matras wil. Dankjewel voor je tips!

2 likes

Ik heb onlangs een bedbank met 2 losse matrassen gekocht voor logees. Ik heb die Asvang matrassen gekocht en mijn logees hebben hier goed opgeslapen en vonden het prima matrassen. Ik dacht eerst ook dat ze te dun zouden zijn, maar dat viel dus reuze mee.

3 likes

Heeft iemand een idee welke (vintage) Ikea kast dit is?

9 likes

Weet je zeker dat het ikea is?

6 likes

Eh nee, dit is volgens mijn moeder die het 20-25+ jaar geleden gekocht heeft :sweat_smile:

3 likes

hmmm er zijn namelijk meerdere dingen aan het ontwerp die ik nooit bij ikea heb gezien (bijv. geen extra balk tussen bovenplank en kastdeurtjes, externe scharnieren, deze houtprint, poten en de knopjes)

maar qua ontwerp heeft ie t meeste weg van de hemnes lijn

5 likes

Vanwege de schuine poten denk ik aan de Idanäs serie. Alleen de scharnieren zijn nogal niet IKEA haha. Ik kan het altijd proberen op te zoeken in de systemen als ik moet werken!

3 likes

Zo gaaf dat je het gevonden hebt, dankjewel! Jammer dat ik er weinig online over kan vinden verder (heb moeite de lades eruit te krijgen).

Dankjewel ook @Stofdoek en @instantramen !

Magie van t forum :heart_eyes:

7 likes

Ik kan sowieso kijken of ik een montage handleiding kan vinden, nu ik een naam heb!

9 likes

Zit er geen schuifje of iets onder de laatjes wat je los kunt klikken om de la uit de rails te kunnen halen?

3 likes

Héél graag!

@EllaFitzgerald ik kan niks zien helaas. M’n volgende stap is om morgen evt de rails los te schroeven van de lade, misschien dat dat de truc is.

3 likes

Inmiddels alle kilo’s ertegenaan (winterbody2022) gejast en nu wel gelukt.

2 likes

Ik heb m’n best gedaan maar kan maar tot het jaar 2000 terugkijken. Ik denk dat deze kast ouder is… kan je dus niet verder helpen :slightly_frowning_face:

2 likes

Dankjewel voor het kijken! Het zou goed kunnen dat m’n moeder hem al 25+ jaar heeft

2 likes

Speciaal voor jullie, commercial van IKEA in Japan :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

Ikea is hier over het algemeen goedkoper (maar dan vind ik het nog veel te duur voor een krukje)

1 like