IKEA topic

Oh wat voor tafel is dat? Dat klinkt goed! Ik schuur en beits mijn tafel ieder jaar, maar de weerplekken die erin zitten krijg ik er steeds minder goed uit.

1 like

Een van Houe. Het blad verkleurd wel wat maar na oliën is dat weer helemaal bijgetrokken. Dat doen we 3/4 keer per jaar.

2 likes

Ik heb mijn tuinset gelakt met transparante botenlak. Het is bijna als behangplaksel/lijm, maar werkt wel goed (goed laten drogen!).

1 like

Weet iemand of deze nog terugkomt?

Samenvatting

Ze hebben hem namelijk wel bijna identiek, maar €100 duurder :rage:

Samenvatting

2 likes

Zo te zien hetzelfde frame maar andere kussens. Heb je ze in de winkel geprobeerd? Kan namelijk echt veel verschil in zitten wua comfort.

3 likes

Nee, ikea is 45 minuten rijden en ik twijfel of ik die van 500 wil hebben als die ander nog terug komt… maar kussens maken wel een verschil ja!

2 likes

Je postcode is zichtbaar!

3 likes

Ja, zag ik maar is mijn oude postcode en ik ben hier ook wel open over in welke stad ik woon, dus ik vind het niet erg!

3 likes

bij intratuin hebben ze iets soortgelijks? wel tweezits maar wel goedkoper ook dan die nieuwe bank

2 likes

Ik ga over 4 weken verhuizen en heb een Brimnes bed nodig, maar nu is hij ineens niet leverbaar :cry: Hopen dat hij voor die tijd wel weer op voorraad komt.

Marktplaats staat ook vol met Ikea, misschien is dat een optie voor je als het bij Ikea zelf niet op voorraad komt?

3 likes

Thanks, maar ik wilde toch een iets langere voor als ik met een vriendin er op zit.

Ik heb deze besteld en had ook nog eens 50 euro korting!

8 likes

Weet wellicht iemand wat de vervanger is van het Hyllestad (stevig) matras? Of een goeie vervanger. Ik zie hem niet meer beschikbaar op de site.

Heeft iemand ervaring met een Ikea keuken maar dan met frontjes van K14?

1 like

Je zou kunnen kijken naar de Vagstranda stevig, maar die is wel iets zachter dan de Hyllestad. Anders de Anneland stevig, kwestie van proberen en advies vragen in de winkel!

3 likes

Heeft iemand hier toevallig eens nieuwe covers voor Ikea zetels gekocht? Niet van Ikea zelf bedoel ik, Amar externe webshops die dat aanbieden.
Ik overweeg dit voor een oude Ikea zetel, maar deze is nu in leer dus ik twijfel of dat mooi wordt… het moet dan over het leer heen.

1 like

Voor mijn bedrijf moet ik 200 fotolijstjes bestellen, echter kan ik er maar 99 per keer (?) kopen. Ik twijfel tussen de LOMVIKEN of RIBBA fotolijstjes, iemand tips? Lomviken is metaal en smallere frame, ribba hardboard en breder. De lijstjes komen op een fotoplank, naast elkaar en onder elkaar.

4 likes

Ribba is best slechte kwaliteit hout. Van dat samengeperste hout. En de glasplaat is plastic.

1 like

Hm… oké, dankjewel! Sommige reviews waren inderdaad ook niet al te best. Helaas is volgens mij elke fotolijst van Ikea mat 10x15cm de glasplaat kunststof. Echt jammer.

Ik ben zelf ook minder tevreden over RIBBA (ze verhuizen niet zo fantastisch, ondanks goed verpakken, maar goed dat is misschien sowieso niet iets wat je van IKEA mag verwachten), bij mij vielen de lijsten na een tijd uit elkaar en het materiaal liet repareren ook niet echt goed toe. Ik zou daarom eerder gaan voor de metalenlijsten. Het is ook belangrijk wel een beetje op te passen met de plastic platen want ook die beschadig/bekras je vrij snel

2 likes