IKEA topic

Heel erg leuk!!! Dat randje aan het kussen ook echt enigšŸ˜

Ik had laatst een dekbed gekocht bij de ikea en deze was te groot voor het deken? Natuurlijk de juiste maat besteld maar hij was aan alle kanten echt een cm of 5 te groot waardoor het dekbed heel erg ging schuiven en sindsdien sta ik niet te springen om weer een dekbed te kopen van ikea. Nu wordt het gebruikt als klusdoek want ermee slapen vonden wij allebei heel vervelend

3 likes

Mensen in de horeca of andere beroepen waar je fooi krijgt, taxichauffeurs, mensen met een winkel, mensen in de bouw. Vast nog wel veel meer haha.

6 likes

Halve inboedel verkocht via marktplaats en iedereen wilde cash betalen.
Maarja storten kost geld dus… dan proberen we het maar uit te geven :rofl::ok_hand:t2:

2 likes

Dat kan ik me wel voorstellen inderdaad. Nu heb ik ook een lage bank thuis, dus dat ben ik wel gewend.

3 likes

Ja okee maar er zijn ook nog gewoon bemande kassa’s met contant geld toch.

3 likes

Nee in Hengelo in ieder geval niet

1 like

Dat wordt helaas steeds minder. Vind het zelf ook fijn om contant te betalen met bepaalde dingen. En daarbij is het gewoon een wettig betaalmiddel.

1 like

Ohhh nee okƩ kut dat vind ik geen goede zaak.

3 likes

In Utrecht ook niet meer. Wel nog waar je met cash kunt betalen.

Ik heb recent een nieuw bed gekocht bij ikea, voor het eerst een boxspring met topmatras (voordien altijd lattenbodem gehad).
Ik heb ook een matrasbeschermer en hoeslaken gekocht (ook ikea).
Nu stuiten ik en mn vriend op een probleem: 1 hoek van het topmatras komt steeds omhoog ā€˜getrokken’ en mijn kant van het hoeslaken wordt steeds omhoog getrokken waardoor ik ā€˜t elke dag opnieuw moet ā€˜fixen’.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ligt ā€˜t aan de topmatras/hoeslaken, of is m’n vriend gewoon zo sterk en wroetend in z’n slaap dat hij dit veroorzaakt? :sweat_smile:
Bij een dikker matras (lattenbodem) hadden we dit nooit…

2 likes

Weet iemand welke bakken perfect in de hemnes kast passen?

1 like

Vgens mij de SKUBB zet.

2 likes

Skubb! Ik heb de kleine Hemnes en daar passen ze in ieder geval perfect in!

2 likes

@Jumpsuit top, dank jullie wel! Ik heb ook de kleine hemnes :blush:

3 likes

Ik heb dit als mijn hoeslaken verkeerd om zit. Kan dat?

1 like

Is het hoeslaken niet te klein? Ik heb dit met een gekrompen hoeslaken ook precies zo gehad.

2 likes

Ik heb dit ook (ook met oa een hoeslaken van de hema) dus houd me ook aanbevolen voor goede hoeslakens!

Ik heb dit ook wel met te krappe hoeslakens idd. Heel irritant met met iets grotere heb ik het niet

2 likes

Ik heb dit omdat ik heel erg op m’n plek omrol, dan stroopt het hoeslaken op. Mijn vriend rolt gewoon over de hele breedte van het bed, die heeft daar geen last van.
Maar met lakenspanners blijft alles strak liggen!

2 likes

@keekie @Bal @Mar22 @Merel
Hm, misschien moeten we eens een andere proberen (van een dikker matras). Lijkt me nog niet gekrompen want pas nieuw dus nog maar 1x koud gewassen, maar ging wel uit ā€˜t assortiment bij ikea (met een reden, misschien…). Zit er zeker niet verkeerd om, hadden we na de eerste dag al even nagekeken idd.
We hadden er ook zo’n matrasbeschermer met elastieken tussen, maar omdat 1 kant steeds omhoog kwam hebben we die er nu los om ipv met die elastieken, maar daar lijkt het niet aan te liggen. Heb daarom niet’t gevoel dat een matrasspanners zouden werken.

De naad van de matras is ondertussen zelf al helemaal scheef getrokken :thumbsup: zoals hieronder met blauw wat proberen te verduidelijken hoe ā€˜t tot nu toe (na ± 1,5 maand) al verschoven is

Dit was wel de standaard topper die bij het bed zat.
Misschien moeten we ā€˜m vervangen door eentje met een rits aan de zijkant: