IKEA topic

Volgens mij heb ik dezelfde. Als ik het vergeet kijk ik straks of ik een naam terugvind.

1 like

Kun je in een pax kast makkelijk dingen vervangen of moet dan die hele kast uit elkaar? Ik heb nu bv 3 mandjes maar vind die eigenlijk lelijk, als ik lades zou willen en bv een sieraden-inzet, kan dat makkelijk geruild worden?

2 likes

Kan makkelijk

1 like

Het bed (mogreina) dat ik heb is nu niet meer te krijgen (in BE), moet eens kijken welk matras het juist is… de website vermeldt geen naam in andere landen iih

@JelaBerlijn kunnen we idd ook eens proberen!

2 likes

Gaat idd heel makkelijk!

4 likes

Jep kwestie van schroeven!

1 like

De Mogreina is in Nederland na 1.5 maand recalled vanwege een productieprobleem. Dat is dat bed met opbergruimte die je aan beide kanten kunt openen toch? Het probleem was dat de opbergruimte niet goed sluit, ik kan me voorstellen dat dat ook een reden kan zijn dat je topper scheef trekt. Ik zou hier in ieder geval altijd mee terug gaan, ik hoor dit namelijk echt zelden.

1 like

Kan je niet met gewone deuren doen?

3 likes

Je hebt minimaal 4 cm nodig om de schuifdeuren erin te hangen. Dus bij een 236 kast moet je plafondhoogte 240cm zijn. Daar zijn helaas geen hacks voor…

Zou je je kast niet liggend kunnen monteren en dan rechtop zetten?

1 like

Dan heb je nog meer ruimte nodig.

2 likes

Die ouwe Pythagoras he

42 likes

Ik heb recent mijn oude pax met schuifdeuren verkocht, die eruit krijgen was al een immens gedoe. Ik wens je veel sterkte (maar als ze erg mooi zijn vast de moeite waard!)

3 likes

Hahaha ja ik heb dat zelf bijna 6 jaar geleden gedaan en kan me dat nog helder voor de geest halen :sweat_smile:

1 like

Oooh ze hebben de Hemnes in een nieuwe kleur!

35 likes

Oh goed om te weten. Ik moet toch nog iets retourneren, ga er ineens om vragen als ik dan toch bij de klantendienst ben!
Misschien kunnen ze toch iets voor ons betekenen, eventueel tips hoe het op te lossen ofzo als het vaker voorkomt.

Heb wel niet echt last van dat de opbergruimte niet afsluit (of ik zie ‘t althans niet :sweat_smile: ), tijd tussen dat we het bed voor ‘t eerst in de winkel zagen en uiteindelijk kochten was ook wel langer dan 1,5 maand tussen geloof ik (in BE). Ging toen wel uit het assortiment op dat moment, maar als dat voor productiefout was zou ik niet verwachten dat ze ‘m nog bleven verkopen op dat moment terwijl ze daar al van op de hoogte waren (wishful thinking)?

1 like

Leuk! Maar wel weer in die beits achtige verf ipv lak. Jammer, vind dat echt een beetje engig aanvoelen :stuck_out_tongue: Ik heb mijn Hemnes daarom zelf overgeverft met zijdeglans :smiling_face_with_tear:

4 likes

Ik ben een pax kast aan het samenstellen maar zijn er geen normale scharnieren meer? Ze hoeven niet zacht sluitend te zijn maar dat zijn de enige die ik zie. Ik heb 3 deuren nodig en dan zou het dus gelijk 60 euro voor alleen de scharnieren zijn?!

1 like

Ik weet niet beter dan zachtsluitend. Moet wel zeggen dat het heel fijn is🙈

Heeft de ikea in het najaar/winter korting op tuinmeubels? Ik wil eigenlijk nog voor volgend voorjaar een nieuwe set maar zie alles er voor de volle prijs op staan.