IKEA topic

heeft iemand deze? Ziet er echt heel comfortabel uit, al zou ik er zelf wieltjes onderzetten. Zou dat mogelijk zijn?

6 likes

Weet iemand of de grote kallax 182x182 stevig genoeg is om los te staan of moet die echt vast aan een muur?
In de grond kan ik niks bevestigen en komt los in de kamer te staan. De muur kan ook niet.

1 like

Wij hadden die vroeger in huis als soort roomdivider. Als er geen kinderen aan gaan hangen en je rustig de manden/lades/deurtjes gebruikt, denk ik dat het probleem oplevert.

2 likes

Ja ik wil het ook als roomdivider in de slaapkamer. Maar heb wel kinderen.
Dacht anders 2 tegen elkaar maar is ook misschien weer overdreven.

3 likes

Ik heb nog nooit een kallax vast gezet aan de muur. en is altijd goed gegaan. Moet ook eerlijk bekennen, de enige kasten die ik vast gezet heb, zijn de PAX kasten, maar verder nog nooit een kast vast gezet aan de muur of de vloer.

6 likes

Volgens mij waren er destijds ongelukken geweest waarbij kinderen erin klommen en de kast omviel, vandaar de handleiding. Als de kans bestaat dat je kinderen erin gaan klimmen zou ik het niet doen. Op zichzelf staat de kast wel stevig.

2 likes

Bedankt voor de antwoorden. Het komt in mijn slaapkamer dus soms zijn ze er maar bijna nooit alleen.

Heb de oude expedit (?) ook nooit vastgezet maar die was met 2x4 vakken dus veel kleiner.
Ik ga er nog even over nadenken. Misschien kan er een lagere voor oid.

Ga je hem toevallig tegen je bed of een ander zwaar meubel aanzetten? Zo ja, dan kan je de kast op een grote plaat bevestigen en het andere meubel op die plaat zetten.

6 likes

Dat is een goeie ! Ik wil hem aan het einde van mijn bed zetten. Het bed is ook zwaar dus zal goed tegengewicht zijn.

3 likes

:grinning:

Ik durf natuurlijk geen garantie te geven dat de kast nooit zal omvallen. (Met klimmende kids weet je het maar nooit) Maar het levert wel veel extra stevigheid op

1 like

Vorige week was ‘ie beschikbaar voor bezorging! Wist zeker dat ik een e-mailherinnering had aangezet, maar die had ik niet gekregen omdat die stond op ‘mijn’ filiaal. Dus ik zou af en toe nog even kijken.

Edit: hij is nu ook beschikbaar!

5 likes

De Tussoy!
Ook wel fijn dat de hoes nu op zich al afwasbaar is gezien de ritssluiting, had de vorige niet

3 likes

Beetje laat misschien, maar… ik heb 2 dichte verpakkingen hiervan :sweat_smile:

Mag je zo ophalen of ik wil ze wel verzenden ofzo. Anders gaan ze naar de kringloop

1 like

image

Weet iemand hoe deze lamp heette bij Ikea?

2 likes

Inderdaad gewoon Ikea PS

Ontworpen door Henrik Kjellberg & Mattias Lindqvist, misschien dat dat helpt

3 likes

Thanks beiden! Dat gaat een uitdaging worden om op marktplaats te vinden dus :sweat_smile:

1 like

Als je zoekt op ‘emmer lamp ikea’ dan vind je er wel een paar!

2 likes

Ja die had ik gevonden, maar allemaal heel ver weg voor mij helaas! Had gehoopt met de naam nog wat meer hits te krijgen :slight_smile:

1 like

Hij staat ook op Vinted, die kun je ook makkelijk laten opsturen (of evt. ophalen)

1 like

Daar had ik niet aan gedacht, ga ik in de gaten houden, dankje!

1 like