IKEA topic

Weet iemand toevallig of al deze kastjes dezelfde sleutel hebben? Onze sleutel is afgebroken en zit nog in het kastje. Hij is met moeite open te krijgen en de reservesleutel is ineens spoorloos verdwenen. Heel vervelend als je iets aan de andere kant van het kastje moet hebben omdat alles dan eruit moet.

Dus het zou heel fijn zijn als het allemaal dezelfde sleutels zijn. Beetje als de dagboeken van eerder.

1 like

Jep is hetzelfde en op de site kan je de handleiding vinden en staat er bij elk onderdeel uit het pakket een artikelnummer, voor de sleutel kan je die dan hier bestellen. Niet het algemene artikelnummer maar echt een nummer naast elk schroefje en sleutel etc
https://www.ikea.com/nl/nl/customer-service/returns-claims/spareparts/

5 likes

Wow, super bedankt. :raised_hands:t2: Wat superhandig ook van de Ikea. Heb het gelijk besteld.

8 likes

Voor de slimme verlichting van Ikea, ik heb begrepen dat je deze kan aansluiten op Philips hue bridge. Maar kan die ook op een Google home mini nest worden aangesloten? Of moet er dan nog steeds een bridge tussen?
Gaat me vooral om dat je de lampen bijv. Aan kan doen op afstand, dus als je niet thuis bent.

3 likes

Je moet altijd een bridge hebben om te communiceren met Google! Ik heb ook Ikea en Philips Hue lampen met een Philips Hue bridge geconnect met Google.

3 likes

Ikea heeft ook zelf zo’n bridge! En dat kan dan via google home en de nest hub, dat had ik in mijn vorige huis.

3 likes

Maar het nadeel aan de Ikea bridge is dat je daar geen andere merken mee kunt verbinden. Dus het is slimmer om die van Philips te kopen als je ook andere merken wil gaan gebruiken.

1 like

Weet iemand toevallig welke bakken/manden mooi in de smastad lade passen? Op de website hebben ze dat als voorbeeld staan, maar kan ze niet vinden onder de inrichting en ook bij de opbergmanden niks met dezelfde diepte als die lade

Deze bedoel ik:

4 likes

Bekijk deze LEN van IKEA.
Nog wat extra informatie:

2 likes

Top dankjewel! Ook nog een prima prijs :ok_hand:t3:

3 likes

Op onze IKEA bridge zijn gewoon Philips hue lampen aangesloten dus het kan wel met andere merken ook.

1 like

Toen ik de mijne kocht kon dat niet en heb ik hem teruggebracht en eentje van Philips Hue gekocht. Maar dat is 5(?) jaar geleden dus wellicht zit het hem daarin?

1 like

Het zit hem in het protocol. Als je zigbee hebt (ikea, philips) dan kun je het gebruiken. Het wordt alleen niet door Ikea ondersteund:

Kan ik slimme producten van andere merken koppelen aan de IK - IKEA Nederland.

3 likes

Ik weet hoe dat werkt, dus dat was het probleem niet :sweat_smile:

1 like

Gelukkig is het dan in vijf jaar verandert

4 likes

Het protocol is niet veranderd, maar wellicht de appondersteuning wel :slightly_smiling_face:

Maar ben blij dat je ervanuit gaat dat ik er niks van begrijp.

3 likes

Dat begrijp ik als geen ander😉
Bedankt ook voor het invullen voor een ander terwijl ik alleen probeerde te helpen hierin met de hoofdvraag.

6 likes

Haha guys deze passief agressieve smileys I can’t

37 likes

De hoofdvraag was of je Ikea lampen zonder bridge kon verbinden met een Google Nest.

Dat ik zei dat je geen Philips Hue lampen kon verbinden met de Ikea bridge is verouderde info. Jouw bijdehante opmerkingen daarover hebben niet zoveel met die hoofdvraag te maken.

1 like

Joh, doe niet zo aangebrand. Iemand wil alleen maar helpen.

17 likes