IKEA topic

Het is een redelijk nieuwe serie dus niemand kan je vertellen hoe het eruit ziet na 5-6 jaar.
Er zit wel 10 jaar garantie op, maar dat zal natuurlijk niet zijn voor schade die je zelf aanbrengt. Al ken ik ook geen badmeubel waarbij dat wel is.

2 likes

Ik heb deze besteld https://applink.ikea.com/aa5k6N6q3L. Hij komt zaterdag binnen. Ik kan je na het ophangen wel een update sturen.

Ik weet niet hoe snel je van plan om je badkamer te veranderen. Wellicht dat je na 5/6 juist iets anders wil qua kasten en dergelijke.

1 like

Zij beweren vooral dat het keramiek van zeer slechte kwaliteit is en IKEA elke schade afdoet als gebruikersschade en dus buiten de garantie vallend…
maar ik moet eerlijk zeggen dat je voor dit geld bijna beter elke 5jr je meubel kan vervangen dan een dure van de badkamerzaak bestellen

5 likes

Wie verandert nou weer elke 5-6 jaar van badkamer???

19 likes

Je hebt van die mensen :joy:, ikzelf niet overigens.

2 likes

Ja in roze en is heerlijk

2 likes

Ik heb geen ervaring maar ik denk dat het prima kwaliteit is, net als de keukens. In ons nieuwbouwhuis zaten we vast aan een leverancier of casco oplevering (en we wilden de badkamer en wc wel gewoon opgeleverd hebben bij oplevering) en wij vonden de prijzen van die badkamermeubels ook echt debiel :smiling_face_with_tear: ik heb toen wat research gedaan en ik dacht dat IKEA prima zou moeten zijn, dus wij wilden eigenlijk dat ze het zonder wasbak zouden opleveren en dan waren we van plan zelf een IKEA meubel te installeren, maar dat mocht niet dus nu hebben we zo’n basic wasbak met het plan het ooit nog te upgraden naar iets van IKEA

2 likes

Ja misschien als je nu een budget standaard uit de bouw badkamer neemt dat je over 5-6jr een “mooie” badkamer kiest ofzo.
Maar ik hoop er iets langer mee te doen

nieuwbouw badkamer

3 likes

Ik heb een ander badkamermeubel van IKEA (oudere serie, maar qua materiaal hetzelfde) en na 3 jaar is er nog niks mee na na normaal gebruik. Ben zelf iemand die erg kritisch is op kwaliteit haha maar zou niet weten wat hier na nog eens 3 jaar kapot aan zou moeten gaan.

2 likes

Zo een badkamerzaak wil ook verkopen natuurlijk, dus die zullen niet zeggen dat je lekker bij ikea bij moet gaan kopen.

2 likes

Wil je zo’n wasbak die de hele bovenkant vormt of kommen? Heb je bij IKEA gekeken hoe het keramiek er daar in de showroom bij staat? Je zou nog kommen of een wasbak elders los kunnen bestellen als de kwaliteit in de winkel al matig lijkt.

1 like

Wij hebben al 7 jaar een badkamermeubel van ikea incl wasbak en er is niks van schade aan, nog steeds mooi. Alleen de kraan hebben we apart gekocht van grohe dus daar kan ik niks over zeggen. Badkamermeubels van speciaalzaken zijn echt een scam.

5 likes

Nee de hele bovenkant idd! Geen kommen.

@Gatta tnx!
Ja dat wisten we al wel haha, we hadden een offerte van Brugman even omgezet in excel en EXACT dezelfde producten online opgezocht en kwamen al bijna 9000€ goedkoper uit :rofl:, zonder dus een alternatief merk oid te kiezen.
Maar waren nu ergens anders en daar zeiden ze het weer over IKEA :sweat_smile:.
Maar good to know allemaal! :sunglasses:

4 likes

Wij hebben in ons oude huis een ikea wasmeubel gehad, heeft er 20 jaar ingezeten wrs. Aan het keramiek was niks te zien, alleen het kastje zelf was minder mooi geworden. Maar het was ook een badkamer zonder goede ventilatie, dus heel vochtig

3 likes

Ik heb een Ikea wasmeubel met kom uit 1 stuk, nu al 10 jaar in gebruik, op een gegeven moment wordt het wat doffer door kalkaanslag, maar dat zal elke wasbak hebben als je het niet constant na droogt (wat ik dus echt niet doe). Verder is alles nog als nieuw, ook de lades werken nog perfect.

3 likes

Weet iemand hoe ik erachter kom hoeveel kilo er op een bedframe kan? Het gaat in dit geval om de Vevelstad

2 likes

Over bedframe zelf kan ik ook niks vinden, wel dit over ikea lattenbodems in het algemeen

https://www.ikea.com/be/nl/customer-service/knowledge/articles/9dd8431b-dddc-453d-97gb-25eed7f7653d.html#:~:text=De%20lattenbodems%20die%20bij%20IKEA,Vond%20je%20dit%20nuttig%3F

Maar vind dit ook een beetje vaag want het spreekt over “per gebruiker” maar een matras weegt natuurlijk ook nog wat

2 likes

Dankje! Ik vind het ook verwarrend maar als dat gewicht klopt dan zal het wel goed gaan :grimacing:

2 likes

Ik zal het gemist hebben, maar klopt het dat ikea geen vloeren meer verkoopt?

2 likes

Klopt, daar zijn ze vorig jaar mee gestopt.

3 likes