IKEA topic

De kussenhoezen heb ik al vaker gewassen. Gewoon de wasvoorschriften gevolgd, was geen probleem.

2 likes

Hier ook!

1 like

Ging prima!

1 like

Top! Ga ik morgen eens beginnen

Heeft iemand de runnen tegels op het balkon? Wat zijn je ervaringen er mee? Heeft het veel onderhoud nodig?

Ik heb ze op mijn balkon liggen. Er staan ook plantjes en een vogelhuisje op waardoor er naar verloop van tijd wat aarde en rommel tussen komt te liggen. Even afspoelen of de tegeltjes losklikken, vegen en weer terugleggen is alles wat ik ooit gedaan heb en ze liggen er nu een jaar of 5 denk ik.

1 like

Dank je wel! Is je balkon overdekt?

Ik heb ze ook op het balkon liggen, niet overdekt. Eens per jaar maak ik ze schoon omdat ze na een tijd een beetje groenige aanslag krijgen.

1 like

Er hangt zo’n zelfde balkon boven, dus wel een soort van overdekt inderdaad

1 like

Wij hebben ze ook op het balkon. Al een paar jaar en zien er nog steeds goed uit. Erg blij mee!

1 like

Welke heb jij? Ik twijfel tussen de houten of donkergrijze.

Oké top. M’n buren hebben de donkergrijze, maar ze hebben ze recht neergelegd i.p.v. om en om. Dat vind ik persoonlijk toch wat minder leuk.

1 like

Jazeker, en ik ben er erg blij mee! Ik vind hem zelf heel mooi, maar dat is natuurlijk subjectief. Tot nu toe is-ie erg mooi gebleven, maar hij ligt in mijn slaapkamer dus hij heeft het niet heel zwaar te verduren.

1 like

Weten jullie welke ladekasten van Ikea wat dieper zijn? Op de site kan ik hier niet op filteren.
Ik wil een ladekast naast een kledingkast zodat er een ‘trap’ ontstaat waar de kat overheen kan wandelen.
Ik zag dat platsa dit sowieso heeft, maar zat er aan te denken om bv pax te combinere met een ladekast.

Ik heb een malm naast de pax, scheelt iets meer dan tien cm diepte. Malm is 48, pax 60. Ik vind het niet storend, vooral omdat ze dezelfde kleur zijn.

1 like

Ja! Ik heb er één gedeelte van en een goede vriendin van mij heeft een halve wand ermee.
De kwaliteit is prima maar de bevestiging was behoorlijk lastig, met name met het waterpas hangen. Wij hebben het met een kruislaser op de muur geprojecteerd (en hebben dus maar 2 balkjes met twee schapjes ertussen) maar mijn vriendin had dit niet en haar vader heeft het met een waterpas allemaal gedaan en hij heeft haar gezworen dat hij haar onterfd als ze dit binnen nu en tien jaar van haar muur afhaalt.

Iemand hier ervaring met de Ikea Ivar? Ik lees dus dat er een spleet tussen ziet, dat zag Ik zelf ook, maar is dat weg te werken met deurtjes stellen?

En, kan je gewoon dempers (dat ze langzaam dicht gaan zegmaar) op die deurtjes zetten? Moet op de kinderkamer komen met boven in kleding en onderin speelgoed maar geen zin in 24/7 dat geklepper van zo’n hard houten deur :joy:

1 like

Ik heb de spleet zelf maar gewoon geaccepteerd. Denk niet dat je het weg kan stellen, want dan zitten de deurtjes niet meer op de rand. Dempers weet ik niet

1 like

Wij hebben hem ook. Inclusief hard dichtslaande deuren door de kinderen. Afgelopen week viltjes geplakt om het geluid iets te dempen maar werkt minimaal.
Als je googled op Ivar gap kit heb je een NL site waar ze plaatjes verkopen om de spleet weg te werken.
Ik ga deze ook gelijk bestellen.

1 like

Ja ik vroeg me af of je er niet gewoon van die keukenkastjes dempers op kan zetten haha.
Misschien m’n eigen hack maar proberen haha!