IKEA topic

Erger me echt kapot aan de website van IKEA. Sowieso is het echt niet gebruiksvriendelijk, ik stop 8x het item in mijn winkelmandje, staat het een kwartier later nog maar 3x in mijn mandje?

Is er überhaupt ooit iets op voorraad?

Ik kies voor bestellen en ophalen, en ik moet alsnog mijn eigen adres opgeven en aangeven op welke verdieping ik woon? Who the f cares? Ik ga het toch zelf ophalen en naar boven sjouwen? In de bevestiging staat dat ze het voor me gaan regelen en dan een paar zinnen later: Door de drukte bij PostNL kan de levering langer duren. Hej hej hej, hou eens op. Ik heb gekozen voor OPHALEN.

Verder heb ik nog steeds geen mail gehad met een bevestiging dat mijn bestelling klaar ligt. Morgen ochtend moet ik de bestelling al ophalen en ik ga er natuurlijk niet heen rijden zonder bevestiging… maar ik heb wel een ochtend vrij genomen om dit te regelen. Op de Socials reageert IKEA niet. SO ANNOYED.

Sorry, ik ben echt heel erg chagrijnig omdat ik meer dan 1000€ heb betaald voor een product en het is me gewoon niet duidelijk hoe, wat, wanneer ik het kan ophalen.

1 like

Ik heb er ook een! Het verstellen gaat heel makkelijk en ik vind m ook vrij mooi (ik heb een houtkleurig blad), maar hij wiebelt wel een beetje (ook als ik zit te schrijven bijvoorbeeld). Ik heb zelf achteraf een beetje spijt dat ik niet voor een refurbished Ahrend-bureau gegaan ben, die zijn ongeveer even duur dacht ik.

Late reactie, maar misschien heb je er nog wat aan: ik heb de Majgull, en die zijn in ieder geval lekker dik en goed verduisterend. Of ze tocht tegenhouden weet ik helaas niet. Ben er wel zo enthousiast over dat ik ze al twee keer gekocht heb (na een verhuizing opnieuw omdat het raam een andere maat was). Je kunt ze ook heel makkelijk wassen :nerd_face:

1 like

Ik ben nog steeds op zoek ja!
Love it, dankje voor de tip
Wilde eigenlijk gaan voelen in de winkel maar dat kan nu niet echt makkelijk

1 like

@Gelatelli Ik heb die ook en ben ook tevreden!

Bedoel je enkel bed of ook matras?

Ik heb ook overgewicht, bmi 32 en ik vind geen enkele matras van Ikea stevig genoeg voor mij. Ik slaap graag op een harde matras en die vind ik voor mij persoonlijk niet bij Ikea.

Ik wilde zeggen dat ik je met bed niet kan helpen, maar ik heb met een vriendin (ook bmi +30) een paar keer in een Askvoll bed gelegen. Ik vond dat een goed bed want heb even getwijfeld omdat zelf ook te kopen.
Maar natuurlijk is een paar nachten niet hetzelfde als dagelijks als koppel.
Maar uiteindelijk voor een bed van Made.com gegaan.

goed, maar ik slaap bijna altijd alleen.

Wel niet zo tevreden van de lattenbodem, maar het bed is zeker stevig.
Ik had over die lattenbodem eigenlijk moeten klagen: je moet zelf die latjes daar in prutsen. Vreselijk werkje, maar jammer genoeg heb ik minstens 8 latjes die te kort waren! Maar ik ben dan te lui om daar achteraan te gaan.

Mijn bed van Made.com is wel een stuk duurder dan Ikea. Maar ik vond het heel mooi en moest het hebben. Wel heel blij mee.

Ik ben aan het huilen want de Pax planner herkent mijn code opeens niet meer :sob:

Ahhh balen zeg… hopelijk doet ie het later vandaag wel weer.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar jullie pax indelingen!

Ik heb deze net nieuw! Zeer tevreden met de indeling, bovenin past precies nog een handbagage koffertje en nog wat zomerkleding in een bak.
Heb overigens de helft, m’n vriend de andere helft en die hangt veel minder vol haha

3 likes

Ziet er goed uit! Is dit 2 keer 75 cm? En heb je nog genoeg ruimte voor stapels kleding?

Ik heb 2 delen van 75 cm met onderaan 3 en 4 lades, daarboven hanggedeeltes en bovenaan aan elke kant nog een plank met daarboven van die skubb bakken voor beddengoed.
Omdat ik meer plek heb in de lengte aan de kant met 3 lades hangen daar jurkjes, rokken en blazers en aan de andere kant bloesjes
Lades zijn verdeeld in 2xwollen truien - sportkleding - sokken en pyjamas - ondergoed - tshirtjes en hempjes - andere truien en joggingbroeken
Buiten dat die kast ramvol zit en ik liefst 3 delen gehad had ben ik er erg tevreden mee! (En heb stiekem al een lade gevuld in de kast van mn vriend)

2x een meter zelfs! Moet zeggen dat ik niet veel losse stapels meer heb, kan bijna alles in de lades of in het hanggedeelte goed kwijt.
Maar zoek nog wel iets om m’n (semi Mari Kondo) gevouwen shirts handig in de lades te leggen, dus moet nog even van die lade-dividers zoeken oid zodat het wat minder omvalt. Dus als iemand daar nog een goede tip voor heeft!?

Hier ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar. Heb wel van die mandjes die je in lades kunt zetten voor sokken en ondergoed, maar vakverdelers zouden ook heel chill zijn voor andere kleding.

Wat jammer dat je pas weet wat er op de cadeaukaarten van Ikea staat in de winkel zelf. Ergens ook wel slim want dan koop je sowieso.

Alleen in het kader van corona had het wel beter geweest als je misschien online vanaf een bepaalde dag de waarde kon inzien. Dan is het straks extra druk en komen sommige mensen voor de kat zijn kut.

4 likes

Je kan ook eerst naar de klantenservice lopen om te checken. Maar idd wel alleen fysiek in de winkel.

1 like

Heb het niet besteld maar ik kwam dit eens tegen, en ook plastic/doorzichtig (dunnere versies). Ook heel benieuwd of iemand zoiets heeft:

2 likes