IKEA topic

Die is al een hele tijd uit het assortiment.

Ah balen, zag namelijk dat 'ie in België wel nog te koop is.

He? Ik wilde een bank bestellen ook al heb ik em pas eind december nodig. Dacht bestel maar alvast want rondom de feestdagen duurt leveren vast lang. Nu kan ik ineens niet meer selecteren dat het bezorgd word?! Heb verder geen mogelijkheden om een bank op te halen en heb nu geen bank. Woon ook niet in een of ander gat. Is dit vanwege de aankomende feestdagen? Zo raar!

Kan je helemaal geen levermoment selecteren of alleen in de aankomende dagen?

Er is een nieuw bestelsysteem, waardoor de site berekend hoe het zo snel mogelijk bij je geleverd kan worden.
Dit betekent dat als het op voorraad is in een winkel in jouw postcodegebied, dat de website er voor kiest het vanuit daar te laten leveren.

Zodra het een bestelling is die via de winkel geleverd gat worden wordt het meteen voor je verzameld en klaargezet. Als je het dan over een paar weken / maanden wil laten leveren staat zo’n bestelling “in de weg”.

Volgens mij gaat dit nog wel veranderen. Het is inderdaad super onhandig.

Volgens mij niet! We doen minder / geen kortingssites door Corona.
En PAX heeft extreem veel voorraad problemen dus lijkt me onhandig.

1 like

Heh wat vreemd? Maar nee ik kan uberhaubt geen bezorgmoment selecteren. Oooh zou hier zo van balen. Keek er zo naar uit om weer een bank te hebben waar ik op neer kan ploffen!

Huh dat is heel vreemd, geeft hij niet aan dat het niet op voorraad is of zo?

Want je zou gewoon in het afrekenproces een datum moeten kiezen. Kan je wel je bestelling afronden, of dat ook niet?

Hij is idd uitverkocht in de dichtstbijzijnde ikea :frowning: alleen vervolgens probeer ik mn emailadres in te vullen voor als ie weer op voorraad is maar ook dat kan niet.

Iemand enig idee wanneer dit nieuwe kleed in de winkels ligt? Ben echt verliefd!

1 like

@Marcus enig idee of er binnenkort actie is op keukens?:innocent:

Deze is heel nieuw , kan hem niet eens in ons interne systeem vinden haha. Dus denk dat die binnenkort in alle vestigingen ligt!

1 like

Volgens mij niet! Aan t begin van de coronacrisis is er volgens mij besloten om die grote family acties niet door te laten gaan. En aangezien we nu zo veel voorraadissues hebben denk ik niet dat er grote kortingsacties gaan komen.
En volgens mij is dat nog niet veranderd, heb verder ook geen info daar over.

1 like

Thanks Marcus! Dan houd ik zelf de website in dd gaten

1 like

Mehh. Mijn vriend en ik hebben ons oog laten vallen op de Dunvik 180x200 in blauw, maar hij is nergens beschikbaar en ook niet beschikbaar voor levering. We kunnen wel hem online bestellen en ophalen, maar dan moeten we hem ophalen in Delft (wonen zelf in Amsterdam) en een auto huren die groot genoeg is
 terwijl we echt uitkijken naar een groter bed!

@Marcus weet jij misschien of en wanneer hij weer op voorraad komt? Als je geen zin hebt om het op te zoeken, no worries! Wil ook geen misbruik maken van je goedheid

Tuurlijk geen probleem hoor!

Het lijkt een beetje een probleem te zijn bij het dekmatras en de hoes van deze boxspring.
De combinatie van deze boxspring bestaat uit meerdere onderdelen, waarbij alles voorradig is behalve de dekmatras en de hoes.

Ik heb in het systeem geprobeerd een bestelling aan te maken voor levering op een fictief adres in Amsterdam (alleen dan geeft hij specifiek aan wat er dan niet voorradig is). En dan zou alleen de dekmatras er niet zijn.
Die heeft ook voorraadproblemen tot half januari. En die zie ik alleen in Hengelo en Zwolle nog op voorraad. En aangezien je in Amsterdam woont is dat niet het postcodegebied, waar er vanuit daar geleverd wordt.

Er kan een bestelling zonder het dekmatras aangemaakt worden, als je dat zou willen. Weet niet of dat via de website kan maar in de winkel / bij de telefonische klantenservice kan dat geregeld worden.

Die hoes voor de hele boxspring lijkt alleen in winkels lastig op voorraad, maar lijkt er wel in het distributiecentrum (waar de levering vandaan komt) te zijn.
Mocht je nog meer willen weten hoor ik het! :sunglasses:

2 likes

Wauw, je bent een held! Heel erg bedankt voor deze info

1 like

Het het PAX systeem alleen voor kledingkasten? Ik wil graag kasten in mijn garage om huishoudelijke spullen in op te bergen, incl. rekje voor de stofzuiger (en dat soort dingen). Thanks a lot!

Haha ja sorry, net wakker. :joy: Ik ben meer benieuwd of je alleen kledingroedes en lades kan kiezen, of dat ze ook zouden kunnen fungeren als ‘opbergkasten’ incl. handig opbergsystemen voor huishoudelijke producten, lazy Susan’s, etc. Maar je hebt gelijk hoor, een kast is een kast.

Hier wordt de ikea pax kast alleen gebruikt als opbergkast. Met vele puzzels, honderd bordspellen, knutselmateriaal en op de bodem administratiemappen/spullen van vroeger. Ik heb geen enkele la, wel veel plankjes en alleen 1 kleine kledingroede voor een paar jassen van het andere seizoen. Verder staat er mijn stofzuiger en wat schoonmaakvoorraad.
Gaat top, de planken kunnen een bepaald gewicht aan en je kunt het zelf helemaal indelen :grin: Je hebt zelfs dit soort dingen

1 like

Dit! Geweldig ding, ik gebruik het vaak, voor sushi, taarten en in een kast met heel veel potjes en flesjes!
4 likes