IKEA topic

Oh goeie tip, thanks!

1 like

Weet iemand wanneer de keukens meestal in de aanbieding zijn? Ik moet binnenkort onze keuken bestellen, maar je zal altijd zien dat dan net 1 dag later de boel in de aanbieding is…
En hetzelfde voor PAX-kasten, daar zou een beetje korting ook wel welkom zijn :stuck_out_tongue:

Kun je een brimnes klerenkast ook aanpassen met extra legplanken of zijn die er niet?

Weet er iemand of je ook een ophangsysteem krijgt wanneer je een besta tvmeubel zelf ontwerpt? Ik zag op de website namelijk dat er bij de besta tvmeubels altijd een systeem bij werd geleverd om hem op te hangen, maar ik had die van ons zelf op de pc daar “ontworpen” en daar zat geen systeem bij zag ik thuis

Weet iemand of er ook een systeem verkrijgbaar is waar je een wasmachine in kunt bergen? Wij hebben onze waskamer nodig voor iets anders en wilken tegen de wand graag een kastensysteem waar alles achter kan. Klinkt misschien wat vaag?

Iemand vroeg laatst naar IKEA hacks.
Ik heb besta als tv kast, maar dan met houten deurtjes waar ik knopjes op heb gezet. En heb pootjes gelast voor eronder en zwart gespoten.

20 likes


Wij hebben ook een Besta-hack, met steigerhoutenplanken van een of ander bedrijf in Katwijk en een combinatie van Ikea-pootjes en zelf gelaste hairpinpoten.

17 likes

Thank you!

Ik ga op zeer korte termijn ook een PAX kast kopen en ben er enigzins zenuwachtig voor. Is wel de bedoeling dat ik die voor de rest van mijn leven ga gebruiken dus moet hem wel in de goede maten enzo kopen (al bedenk ik me nu pas dat de indeling natuurlijk altijd nog anders kan :roll_eyes:). Ik zit nu te denken aan 2 of 2,5 meter en dan gewoon de hoogste maat, is wel samen met mijn vriend trouwens anders is het wel bizar groot haha.

Is de nieuwe collectie van Ikea er trouwens al, of wanneer komt die? Ik ben niet zo heel erg op de hoogte

Ik heb 5 meter voor mezelf :rofl:
Met een zeer doordachte indeling, waar ik elke dag nog bij denk: hoe goed is deze kast wel georganiseerd??
En alles heb ik dan weggelegd volgens de Konmari methode.
Zou het vroeger echt niet durven zeggen maar ben wel trots op mijn kleerkast project :laughing:

5 likes

Heb je er een foto van? Ik krijg 3,5 meter met z’n tweeën, maar de indeling vind ik lastig, ik wil eigenlijk veel lades, maar boven in de kast kan dat natuurlijk niet, en je moet ook nog wel weer hangruimte hebben, dan valt het uiteindelijk toch weer tegen hoeveel lades je krijgt.

Haha jemig wat groot allemaal! Ik ben niet zo’n kleding mens, en mn vriend ook niet echt. Daarnaast houden we ook onze huidige kledingkasten (wel naar een andere kamer), dus we hebben nog wel meer ruimte.
Ik wil denk ik vooral lades en misschien van die mandjes-lades, en verder uiteraard hangruimte. Schoenen enzo heb ik ook amper en dat gaat wss in de huidige kledingkast.

Wow, flinke kasten! Ik heb een minikastje waar ik maar de helft van gebruik :sweat_smile:

Ik heb er 1 in mijn stervende olijfboom gehangen en die krijgt nu wel weer nieuwe blaadjes, maar of dat toeval is of echt iets met die lamp te maken heeft weet ik niet. Toen ik er online onderzoek naar deed kwam ik wel op allerlei verbouw-je-eigen-wiet-websites, dus blijkbaar wordt hij in die markt veel gebruikt :sweat_smile:

7 likes

@Merel

Foto’s van pax kast

17 likes

@Oprah
Ze moeten jou echt salarisverhoging geven joh! Lijkt hier wel de Ikea helpdesk.

Je bent ook zo enthousiast, ik krijg er zelfs zin in om naar de ikea te gaan haha!

9 likes

Wat vinden jullie? Ik vind ze helemaal niet naar frikandel smaken? :sweat_smile:

Foto jaa! Ik heb hier zelf ook over zitten nadenken want meer kastruimte is wel nodig eigenlijk. Is jouw bed 1.40 breed? En welke kaste heb je gebruikt?

Wat een creatieve oplossing, echt slim

1 like

Die kastjes zijn echt super chill! Wij hebben er een kookeiland / bar van gemaakt.
3 platen laten vrezen en op 3 malmkastjes gemonteerd. WIlde voor ons huurappartement niet al te veel investeren en zo maak je de keuken veel gezelliger!

2019-01-22%2011_51_15-%F0%9D%93%A2%F0%9D%93%AE%F0%9D%93%B7%F0%9D%94%82%F0%9D%93%AA%20(%40senyavankessel)%20%E2%80%A2%20Instagram-foto's%20en%20-video's

78 likes