IKEA topic

Bestellen en ophalen mag nergens, dat mag alleen een bouwmarkt en dat is Ikea niet.

Ikea was pas net met voorzichtige stapjes een beetje de online markt ingestapt, en nu moeten ze ineens alles online doen, en dat gaat dus helemaal niet. Veel spullen zijn veel te groot voor met de reguliere post, allerlei spullen liggen op verschillende plekken in het land, ze hebben geen centraal magazijn waar alles ligt en ze alles kunnen inpakken, en bevoorrading is sowieso een drama door lockdowns in alle landen waar hun producten vandaan komen. Ze leveren nu vanaf de vestiging zelf met een vrachtwagentje binnen een bepaalde radius, maar dan moeten de spullen die jij wil hebben wel toevallig in dat filiaal liggen. En ze hebben dan nog een centraal punt waar de online shop normaal vandaan levert, maar daar liggen weer weinig grote dingen, dus dat loopt allemaal los van elkaar langs elkaar heen. Nu hebben ze recent een nieuw systeem geïmplementeerd dat alle voorraad overal inzichtelijker zou moeten maken, maar dat heeft natuurlijk ook weer allerlei kinderziektes.

5 likes

Je kan de pax ook staand in elkaar zetten, dan heb je maar een klein beetje manouvreerruimte nodig, zou dat lukken?

1 like

Wel duidelijk om zo te weten! Al kan ik in mijn geval überhaupt niet eens er doorheen komen om te bestellen. Nou ja, wat niet kan, kan niet. Zitten gelukkig geen dingen bij die ik heel dringend moet hebben :slight_smile:

Is pax helemaal niet leverbaar nu?

Edit: zie je berichtje. Over heen gelezen.
Je kan ook wat niet leverbaar is op mp scoren?

1 like

Wel gek: ik had half december een bestelling geplaatst en die staat voor 23 januari op de planning, nu bestelde ik vandaag nog iets omdat dat nu weer op voorraad is, krijg ik het komende donderdag al! Ik had helemaal gerekend op weer 3 weken levertijd haha

Wij hebben onze pax laten leveren maar niet alles was leverbaar. 1 element hebben we op mp gehaald.
De kast zelf zie je toch niet… alleen de deuren. Dus die hebben we wel nieuw gehaald voor dat element😊

Als die niet leverbaar zijn kan je die altijd over een paar weken nog halen!

1 like

Wel fijn dat je er überhaupt doorheen kwam. Ik probeer al sinds vrijdag/zaterdag te bestellen, maar lukt niet, haha.

En ik vond de PAX op de grond in elkaar zetten wel prettiger. Ik heb 2 halve overigens.

Nee hoeft niet, je kunt anders even de handleiding bekijken hoe het dan precies gaat. Als je plafond namelijk niet nieuwbouw-hoog is moet je hem sowieso staand in elkaar zetten omdat je anders de draai langs het plafond niet kunt maken.

1 like

Ohja duhh :sweat_smile: ze hebben zelf staan “probeer het later opnieuw” bij die optie dus vandaar mijn verwarring.

Ik ahd precies hetzelfde, werd ik gisteren gebeld door de lokale ikea dat ze het langs kwamen brengen.

Ze zijn alleen het ophangbord vergeten, hebben ze ter plekke door gebeld. word als het goed is nagezonden met de post, maar nog geen mail gehad of een nieuwe bestelling in mijn portaal. Huidige bestelling waar het bord in stond is op status afgerond. Krijg ze ook niet telefonisch te pakken (je word opgehangen) of via Social media. ik geef het maar even denk ik. :sweat_smile:

2 likes

Ik heb ze via Twitter benaderd de laatste keer om te klagen dat je de cadeaubonnen alleen in de winkel in kan leveren, haha. Duurde wel een paar dagen.

Ik ga trouwens nu maar voor een hele grote bestelling waarbij ik 49 e. verzendkosten heb :slight_smile: Dan bestel ik meteen een paar kasten en een meubelset voor mijn balkon mee. Maar daar moet ik dan eerst voor sparen :wink:

Net eindelijk de Ikea telefonisch te pakken gekregen, na 25 minuten in de wacht te hebben gestaan. Ze hebben in de vestiging inderdaad geen order aangemaakt, aangezien ik het niet in het portaal zag vonden ze het ook vreemd. Gecontroleerd en dus geen nieuwe order. Wilt mevrouw het voor mij in orde maken, ligt hun systeem plat. “Of ik vanavond of morgen even terug wil bellen” Weet als geen ander dat niet altijd alles werkt zoals je wilt, maar kom op… maak even een notitie en vul die bon later in. Maar dat mag dus blijkbaar niet, want ze zei zelf al dat ze zelf niet uit mogen bellen etc.

Echt uuurgh.

nog een keer gewaagd om te bellen en ze gaan een nieuwe opsturen! Zaterdag komt het als het goed is binnen.

Er waren wat mensen een tijd geleden die wilde weten wat voor bakjes ik op mijn koelkast had voor kruiden.
Ze zijn weer terug in het Ikea assortiment <3
image

13 likes

Huh ik heb laatst een Kallax-kast van 2x2 gekocht en hoefde daar niet 50 euro verzendkosten voor te betalen.

Heel vreemd allemaal. :joy: Maar ik heb inmiddels besloten dat ik een hele grote order ga doen met oa een 12 vaks KALLAX dus dan kom ik er sowieso wel aan :slight_smile:

1 like

Omg!

Hopen dat de winkels snel weer open gaan zodat ik mijn advents cadeaubonnen hieraan kan uitgeven :ok_hand:t2:

2 likes

Zoiets zag ik laatst al op het forum, maar misschien kun je in een Facebook verkoopgroep een oproepje doen voor mensen die ook willen bestellen bij Ikea. Dan kun je samen bestellen en deel je de verzendkosten!

2 likes

Zo dat ik niet eerder aan MP gedacht hebt! Hierdoor hoop ik dit weekend nog de lamp te hebben ipv pas over een maand voor veel te veel verzendkosten.

1 like

ja! Ik heb dit gedaan :slight_smile:
Met 4 uiteindelijk

1 like