IKEA topic

Het is soms echt heel raar, ik moest voor 2 grote fotolijsten 49,00 verzending betalen en een vriendin die in hetzelfde dorp woont 4,95 voor diezelfde lijsten…

Sowieso bij haar laten bezorgen dus :wink:

De winkels waren toen nog open, dus heb ze toen maar bij action gekocht :face_with_hand_over_mouth:

Weet iemand toevallig of er ook deuren zijn voor de platsa tv meubel van 160 cm? Ik kan ze niet vinden, maar misschien kijk ik er overheen.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar mijn platsa meubel heeft een deur die fonnes heet

In mijn stad is een IKEA en ze rijden nu steeds met gehuurde bestelwagens om bestellingen af te leveren. Vandaag heel veel opbergdozen ontvangen, was maar €3 verzendkosten!!

Ja bij mij ook! Ikea medewerkers komen het zelf binnen 3 dagen bezorgen, als het onder de 15 kilo is en binnen een straal van 10km van de winkel.

Mijn bestelling zou gisteravond komen volgens hun track en trace, er stond ook “is onderweg”. Maar ze zijn niet gekomen en nu staat er nog steeds dat ze onderweg zijn, met de datum van gisteren erbij.

Ben je niet gebeld door een dichtbij zijnde ikea vestigingen? Die leveren nu ook de bestellingen. Wellicht ikea telefonisch proberen, soms krijg je ze niet te pakken, kan dan aanraden om het nog eens te proberen!

Ik voel me nu echt beetje genaaid hahaha. Want “onze” Ikea doet dit dus ook. Maar wel gewoon voor de reguliere verzendkosten (49€):joy::see_no_evil:

Misschien ligt het aan de grootte? Ik heb het bij mn zusje laten bezorgen voor €2,99 en idd door een medewerker, maar was een klein iets qua volume.

Ik wil een nieuwe tv meubel, maar in de maat 160 is het aanbod echt beperkt. Tot ik vanmiddag dit artikel tegen kwam en nu wil ik ook zo’n tv meubel maken van de metod kastjes:

Maar nu ik alles in mijn mandje heb gegooid blijkt een deel natuurlijk ook niet leverbaar te zijn. Dus ik ook maar even geduld hebben @Moon86, dan koop ik alles wel als de winkels weer open zijn.

1 like

Ik denk dat het aan de grootte en gewicht ligt en misschien het IKEA-systeem. Want ik bleef met bepaalde dingen ook maar op 49 euro uitkomen, terwijl andere mensen hier voor dezelfde dingen 2.99 e betaalden.

je kunt het beste op verschillende momenten proberen te bellen, denk dat als hun queue met wachtende mensen vol zit dat er automatisch word opgehangen. Heb vorige week ook een keer of 3 moeten bellen totaal.

1 like

Heeft iemand ervaring met de Elvarli kasten?

Ik wilde er eentje samenstellen in de planner maar in de planner moet je per se een plank bovenaan en onderaan instellen en dan kan je dus niet de roede bovenaan doen terwijl dat gewoon zou moeten kunnen. In de planner lijkt de roede al een plank te hebben maar los is het gewoon een roede volgens mij.

En onderaan moet dan ook een plank (voor de stevigheid) terwijl ik daar gewoon een schoenenplank wil! Op IG zie ik allemaal voorbeelden en de standaardkasten lijken ook in elkaar te zitten zoals ik wil.

Vet irritant.

Dit wil ik, maar dan kan je niet naar de laatste stap.

Dit moet ik in de planner zetten maar dan raak ik dus een schoenenplank kwijt en heb ik een extra plank die ik niet wil.

1 like

Deze review over een schapenvacht :joy:

56 likes

Normaal wel ja! Ik had vorige week dezelfde vraag maar dan over een pax kast. (Hier ook gepost trouwens.)
Ik had de vraag ook via Messenger aan Ikea gesteld en mag, gemonteerd of (deels) gedemonteerd, maakt niet uit. Op vertoon van kassaticket en binnen 365 dagen na aankoop.

Over dat label zou ik me ook geen zorgen maken. Mijn broer had laatst ook gordijnen geretourneerd. Binnengebracht zonder verpakking en bij het afgeven zag hij dat er een best wel duidelijke vlek was. Was geen probleem…

1 like

Ik heb sinds kort elvarli, maar dan de variant met de staanders tot het plafond. Misschien dat het dan wel kan?

Hmm die staanders kan ik niet kiezen in de planner. Nou ja, het heeft geen haast dus ik wacht wel tot de winkels weer open zijn om het te bekijken :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ja dat kan wel! Helemaal in het begin kan je daar voor kiezen ergens.

Wel echt een gedoe om in elkaar te zetten maar wel een heel fijn systeem!

17 likes