IKEA topic

Ah super! Dat is inderdaad de andere oplossing. Fijn dat het geregeld is :slight_smile:

1 like

Met welke bezorgdienst worden bestellingen bezorgd? Mijn bestelling zou gisteravond geleverd worden, maar er is niemand geweest en ik heb ook geen traceercode ontvangen. In mijn account staat alleen ā€œBestelling is onderweg - Geschatte levertijd 2021-02-05 18:00 - 22:00ā€.

Ik had laatst iets via Alert Logistiek. Kan dat het zijn?

Het ligt er aan waar in Nederland je woont. Er zijn allemaal verschillende transportdiensten.

Ligt er ook aan of het een pakket of een vrachtwagenlevering is.

Dat zou misschien kunnen! Of was dat een vrachtwagenlevering met grote artikelen?

@Marcus Pakkettenpost. Door de avondlevering dacht ik dat het DHL zou zijn (die komt hier altijd 's avonds), maar misschien is het pakket alleen overgedrachten aan de bezorgdienst en is de bezorger nog niet onderweg. Dat kan ik niet opmaken uit de informatie in mijn account. Ontvang je een traceercode als je bestelling met pakkettenpost geleverd wordt?

Ahhh dan is het denk ik ā€œred je pakketjeā€.
Over het algemeen ontvang je een mail met een track en trace code zodra de artikelen zijn overgedragen aan de bezorgdienst.

Alleen ze lopen een beetje achter met het overdragen van bestellingen aan bezorgdiensten, dus kan goed zijn dat je bestelling nog niet bij de bezorger is.

Ah goed om te weten, dan dan wacht ik de traceercode nog even af. Heel begrijpelijk dat het nu wat langer duurt, maar ik was vooral bang dat mijn pakketje al ergens afgeleverd was haha. Dankjewel!

1 like

Nee dat is niet zo.
@oliverqueen ik heb elvarli gehad maar en plank erboven is wel fijn voor de stevigheid en voorkomt stof op de jassen enzo.
Ik moet wel zeggen ze staan niet heel stevig dus als je er echt veel zware jassen aan ophangt kan die misschien wel gaan wijken. Opzich is het wel een mooi systeem. De schoenenplanken onder zou gewoon moeten kunnen.

En denk erom als je de ondiepe versie neemt dat je de gaatjes op de gelijders dan voor of achter zitten.
Als je ze achter doet kun je geen kleerhangers kwijt en als je ze voor doet komen de jassen nog best ver de gang in.
Bij die diepere zitten ze wel in midden.
Hier een plaatje:

Hier komt ikea altijd met TSN groep. Of met postnl.

1 like

Yess, na een week proberen is mijn (piepkleine) bestelling eindelijk aangenomen, haha.

Dankjewel voor de tip! Is het ook zo dat als je de roede dan vooraan monteert dat er dus loze ruimte is aan de muur-kant? Dat de hangers niet mooi aansluiten zeg maar… Ik vind het niet erg als het uitsteekt maar als er dan van die loze ruimte is dan moet ik denk ik toch nog opzoek naar iets anders. Misschien toch maar een gewone kapstop met haakjes aan de muur hangen.

Bij mij werd het bezorgd door postNL.
Toen ik mijn bestelling had geplaatst zou het 25 jan bezorgd worden. Ik kreeg 25 jan een mail dat ze mijn artikelen aan het verzamelen zijn en er vertraging was. Op mijn IKEA account bleef de geschatte bezorgdatum op 25 jan staan, maar uiteindelijk is het 5 febr pas bezorgd.

1 like

Dan zou je even een kleerhanger moeten meten… je kan aan de hand van het plaatje wel inschatten hoe veel afstand de gaatjes van de rand afzitten.
Je kan eventueel ook aan de roede geen hangers gebruiken maar s-haken. Dan kun je de roede wel op de diepste stand doen.
Dit idee:

3 likes

Ik heb dus een pax met scharnierdeuren, en zou er graag schuifdeuren op zetten. Is dit mogelijk? Omdat in de pax planner 2 soorten kasten staan…

Volgens mij kan dat gewoon, ik heb dat wel altijd in m’n achterhoofd gehouden voor ā€œlaterā€
Zijn die twee soorten kasten niet de verschillende dieptes?

Ik dacht ook dat dit gewoon kan, maar mijn man doet moeilijk :see_no_evil::sweat_smile:

Ik geloof inderdaad dat er bepaalde maten niet kunnen met scharnierdeuren (75cm)en andere weer niet met schuifdeuren (50cm) maar we hebben 2 keer een 1m kast…

mannen!
Ik zie op de site deursets voor 200cm dus moet toch gewoon kunnen?

Heeft iemand hier al click en collect gedaan? Krijg je na de orderbevestiging nog een andere mail?

1 like

Door dit bericht gaan kijken. Helaas heeft mijn ikea niet het laminaat dat ik wil hebben op voorraad. Hierdoor dus niet gedaan.
Hopelijk gaat het Golv laminaat niet uit de collectie.

Heb ook zitten kijken naar poten voor mijn Besta kasten. Dan zou ik 8 pakken nodig hebben en kom ik op 120 euro uit. Best wel heel erg duur.
Komt omdat ik 3 hoge kasten heb waar per kast 4 poten onder moeten.
Toch maar even twijfelen of ik het wel echt wil

1 like

Ik wilde nog een Alex ladeblok op wielen bestellen.

Maar die kan ik niet meer vinden, ook het gewone Alex blok is compleet uitverkocht?

1 like