IKEA topic

Ik weet dat het erg druk is, maar komt het bij jullie wel (ongeveer) op de aangegeven datum?
Ik heb op 27 dec een bestelling gedaan en die zou 13 jan komen. Deze werd geannuleerd en opnieuw geplaatst door ikea met aangepaste datum 6 feb. Ik heb ook een mail gehad op 4 feb dat de spullen verzameld werden en miss met 3 a 4 dagen vertraging bezorgd. Ik heb afgelopen week nog geen bezorgbevestiging oid gehad en als ik via ikea.nl kijk staat er nog steeds “order ontvangen”.

Even gekduld nog of gewoon bellen?

ik zou even bellen als je niks hebt gehoord, ze zijn echt heel vriendelijk aan de telefoon.

1 like

Ik gisteren. Je krijgt een mail binnen je tijdsvak en daarmee moet je inchecken. Een medewerker legt dit uit wanneer je aankomt. Mijn mail kwam toevallig niet binnen maar stond wel gewoon al klaar

1 like

Mijn eerste 2 leveringen wel. Zelfs met de sneeuw vorige week. Helaas zijn ze een kast vergeten en hebben een zijkant van een bed geleverd, dus volgende week komen ze nog een keer langs.

1 like

Is het met de vrachtwagen (49eu bezorgkosten?) of met de pakketpost (€2,99)?
Vrachtwagen komt bijna altijd op de aangegeven datum en zo niet is t handig om ff te bellen want dan is er misschien iets mis gegaan.
Pakketpost heeft gigantische vertragingen. Dat kan tot (schrik niet) 3 weken na de aangegeven leverdatum duren om bezorgd te worden.

1 like

Ja! Je krijgt een mail met de “gebruiksaanwijzing” van de click en collect. In Groningen was t heel goed geregeld, alles heel duidelijk aangegeven ook.

1 like

Uiteindelijk het laminaat besteld bij ikea Amsterdam. Daar ga ik het dinsdag ophalen. Ben benieuwd hoe de click en collect werkt.

Het is idd pakketpost. Ik vind het niet eens erg om te wachten, maar het is vooral handig als ik even een seintje krijg van joejoe we zijn je niet vergeten ofzoiets. Er is nu 1,5 week voorbij, dus dan wacht ik toch nog maar eventjes. Thanks!

1 like

Ja, snap ik heel goed hoor. Snap ook niet waarom er niet gecommuniceerd word. Maar hoop dat je pakketje toch snel komt!

1 like

Mijn twee bestellingen zouden pas 4 weken na bestelling geleverd worden, wat ik al heel laat vond. Maar is dat ook alweer 1,5 week geleden… klantenservice krijg ik niet te pakken

Mijn bestelling zou ook pas na 4 weken geleverd worden, maar werd een week geleden uitgesteld zonder datum waarop ik het dan wel kan verwachten.

Maar nu je bestellingen mag afhalen heb ik de bestelling geannuleerd en opnieuw besteld om het dan zelf op te halen op donderdag. Cant wait :grinning_face_with_smiling_eyes:

Het kan nog tot 20 dagen na je leverdatum duren voordat het geleverd gaat worden :frowning:

Heb ik ook gedaan! :slight_smile:

1 like

Ikea klik en collect is echt aan te raden. Zo goed geregeld.

1 like

Kun je eigenlijk ook click&collect doen zonder auto? Bezorgen kan hier steeds niet maar ophalen wel, maar ik heb dus geen auto…

Dit dus… Wilde mijn bestelling annuleren en dan click&collect doen, alleen kon ik Delft niet selecteren. Heel irritant.

Ben intussen echt wel een beetje klaar met hoe Ikea hier mee omgaat

Volgens mij las ik op de website dat het ook met de fiets kan.

Ik kon helaas Utrecht niet kiezen dus dan maar niet :woman_shrugging:t2:

Voor C&C zitten de tijdsvakken snel vol maar worden elke dag extra vakken open gezet dus het helpt om het op verschillende manieren te proberen.

Ik wou dit bestellen. Waarom vragen ze 50 euro service kosten :sweat_smile:?
Laat maar dan haha

Onderaan je lijstje staat wel 2.99!