IKEA topic

Huh? Bij mij staat nog steeds dat het nu niet mogelijk is…

Edit: Vraag me trouwens wel af of je echt met 2 man door de winkel mag lopen, er loopt namelijk iemand van het personeel met je mee. Weet niet of het de bedoeling is dat je dan allebei hetzelfde gaat bekijken?

Het is me gelukt! Via de link uit de mail.

Misschien werkt dit voor jullie ook!

1 like

Dat zie ik alleen staan bij het stukje over ‘planafspraken’ en dat is volgens mij voor PAX-planners en keuken-planners en dat soort dingen, ik denk dat je dan met een medewerker naar de keukenafdeling gaat.

Thanks voor de link, mij is het nu ook gelukt!

Yes, gelukkig!

Ik wil een plank hebben die 10 euro kost maar verzenden gaat 29 euro kosten. Why :neutral_face: Is gewoon 3x de prijs van het product koekoek.

Voor 2,99 kun je het ophalen in een vestiging als het goed is.

Plank is blijkbaar zwaar.

Ja is niet te doen voor mij want het is een uur rijden voor mij (en een uur terug) en ik heb geen eens een auto.

Ja, echt belachelijk. Laatst wilde ik een wasrekje, waren de verzendkosten 49 euro. Zal wel omdat het groot is, maar doe normaal.

Vind 2,99 om het af te halen ook stom eigenlijk. Afhalen zou gratis moeten zijn…

Bij Ikea snap ik dat wel, normaal heeft een Ikea ook een soort van click en collect service. Dus dat een medewerker de bestelling bij elkaar zoekt. Dat is normaal duurder dan 2,99. Dus nu heb je dezelfde service maar dan goedkoper.

2 likes

Ik moet onder andere een plint hebben van 2.50 euro en verzending daarvan is ook 49 euro. :joy: ik haal hem zelf dan wel. Voor 49 euro kan ik heel vaak heen en weer met de bus.

Mijn plastic kinder servies is blijkbaar zo zwaar dat ze daar ook 50 euro voor moeten rekenen :sweat_smile:

2 likes

Uh loopt iemand met je mee? Dat lijkt me echt awkward haha

Ja ik was gisteren in een meubelwinkel (niet Ikea) en er liep constant iemand mee :sweat_smile: hij verontschuldigde zich ook echt en zei ‘Ja sorry we zouden het zelf ook liever anders zien maar we moeten meelopen want je moet in 1 richting lopen, niet teruggaan, 1,5 meter afstand houden,…’. De boetes zijn blijkbaar streng en er is incognito inspectie die rondgaat in winkels om te kijken of ze zich aan de regels houden

2 likes

@papierhier @Memoria

Ze hebben deze regel toegevoegd aan de website :sweat:
Wij hebben morgen een afspraak, ben benieuwd of ze echt moeilijk gaan doen.

1 like

Als die wel door het plan systeem heen zijn gekomen :joy:

10 likes

Neee, wat rot dit! Ik wil graag samen met m’n vriend meubels kijken want we gaan samenwonen, maar voel me dan echt opgelaten als er iemand mee loopt? Dan kan je minder fijn overleggen etc.

Vind het ook echt stom dat je niet met z’n 2en naar de IKEA mag. Ik ga toch niet in m’n eentje meubels (kast etc) uitzoeken :unamused:

1 like

Ja snap ik helemaal! Ik woon in België dus de winkels zijn hier open maar bij Ikea zijn ze echt heel streng. Je komt toe met de auto en je krijgt 1 polsbandje per auto. Enkel wie een bandje heeft mag naar binnen. Dus zijn er die met 2 auto’s komen enzo maar wij zijn ook net gaan samenwonen en zijn dus de laatste weken wel een aantal keer bij Ikea geweest :sweat_smile: en er was zelfs 1 keer politie…

Ik woon op de grens met Nederland dus die andere meubelwinkel was wel in Nederland :slight_smile: en je kon gewoon binnengaan en je aanmelden! En daar kon je wel met 2 binnen. maar bij Ikea zijn ze wel vrij streng, althans in België toch

1 like

Vind dit ook echt stom ja, maar ik snap de Ikea ook weer wel. Zij hebben natuurlijk liever 2 betalende klanten dan een stelletje, helemaal nu er maar zo weinig mensen de winkel in mogen.

1 like

Ja, het is echt een beetje dubbel. Ik werk zelf ook bij een interieurzaak en wij hebben wel afspraken met max 2 personen. Hierdoor hebben we inderdaad minder betalende klanten per uur, maar we vinden het ook belangrijk om de service te bieden dat je een interieuraankoop vaak niet in je eentje beslist. Maar wij zijn lang zo groot niet als ikea, haha, dus we zitten wat anders in de wedstrijd :stuck_out_tongue:

Ik kan me wel ook voorstellen dat 1 stelletje misschien meer uitgeeft dan 2 losse klanten, omdat je kleinere aankopen nog wel alleen ‘durft’ te doen, maar grotere aankopen liever samen bekijkt en beslist. Maar ja, daar zal ikea vast een slimme berekening en voorspelling op losgelaten hebben :nerd_face:
En als je stelletjes toelaat, dan wordt het aantal winkel-slots natuurlijk ook gehalveerd, dat is misschien ook niet wat je wilt. Poeh, ben blij dat ik die beslissing niet hoef te maken!

2 likes

Nou we zijn geweest! We waren bij de ingang wat uit elkaar gaan lopen voor het geval ze moeilijk zouden doen, maar ze zeiden eigenlijk niks, vanaf de roltrap hebben we gewoon samen gelopen. De verkoopster bij de matrassen zei dat ze het superlogisch vond en dat ze het zelf ook een rare regel vond.
45 minuten is toch nog best een uitdaging als je op verschillende afdelingen moet zijn, je kan niet even lekker struinen, het is best doorlopen.

1 like