IKEA topic

Ik heb mijn lattenbodem gewoon vastgeschroefd aan het bed :joy:. Ik had die meest gierige lattenbodem gekocht en die viel er steeds uit, dus dit was de makkelijkste en goedkoopste oplossing haha. Drie jaar en een verhuizing verder ligt het nog steeds goed.

1 like

Haha ik ook! Het sas een vraag bij De slimste mens laatst en ik zei vol overtuiging dat zijn duuveltjes. Vind nog steeds dat dat ook goed is trouwens. Mijn vriend zei al ‘o god weer zo’n woord dat ze alleen in het oosten gebruiken’ :angry:

2 likes

Ik kom uit het westen en wij zeggen ook duuvels :rofl: (en dat is heel bijzonder in mijn christelijke gezin :joy:)

1 like

Ik heb sinds gister mijn hattefjall bureaustoel binnen en het ding stinkt!! Zo’n vieze fabrieksgeur. Heeft iemand hem ook (of dezelfde ervaring met een andere stoel van IKEA) en kan mij geruststellen dat deze geur nog weggaat? Heb hem vannacht in een kamer gezet met alle ramen open om te luchten.

1 like

Vreselijk he?! Hier werd het na een tijdje wel minder, gelukkig. Of ik ben eraan gewend geraakt :sweat_smile:

1 like

Ik heb van het weekend wel een stuk van de bovenkant afgehaald om hem te laten passen! Dan deed je de bovenkant gewoon met die al bestaande gaatjes met drie schroeven vastdraaien zonder die houtjes. Hij staat best wel stevig eigenlijk. Moet je ook wat van die mdf achterkant afhalen.

3 likes

Thanks voor deze tip, ik ga er vandaag eentje ophalen via marktplaats!

2 likes

Iemand hier schoenen in een pax kast die op een gewone plank staan? Gaat om totaal zo’n 30 paar.

Nee, maar wel op een uittrekbare plank. Past bij mij 8/9 paar schoenen op per plank.

1 like

Ja ik heb een 50 cm kast met planken voor schoenen. Ik heb maat 39 en kan twee rijen (voor en achter) kwijt. Afhankelijk van de schoen, bijv Converse die ik op elkaar stapel, kan je bij grote schoenen 4 paar kwijt per plank.

2 likes

Hier zijn het vooral Dr Martens, maar ook wat Converse en laarsjes :slight_smile: Maar goed om te horen dat het dus wel kan. Ik heb een Pax-kast van 1 m in de schuur, maar die krijg ik niet naar boven dus ik overweeg 2 van 50 centimeter erbij te kopen (daar heb ik nu ook 2 van).

Welke maten heb je? Wij hebben een spiegeldeur die weg moet. Wel van een oud Pax model dus geen idee of dat zou passen.

Edit - zie nu dat je er al een hebt via mp

Wie wilde er ook alweer een DRÖMSÄCK tas? Kan t bericht niet terugvinden. Ben nu in Ikea Utrecht en kan daar een olijfgroene meenemen. Ophalen kan dan in Amsterdam of verzenden tegen verzendkosten

@LunaLovegood

2 likes

Ik heb inmiddels een andere tas gekocht. :pensive: @pineapple

2 likes

Ok!

Weet iemand toevallig of je in de winkel zelf verzamelde spullen (meubels) ook kan laten bezorgen? Bijv als je er bij de auto achterkomt dat het toch niet past?

De pax-kast en onderdelen die ik wil zijn namelijk niet online leverbaar maar wel (op 1 onderdeel na) bij mijn dichtstbijzijnde ikea-filiaal. Maar ik krijg het nooit met de auto mee vrees ik… dus zou ideaal zijn als ik het zelf kan verzamelen en dan daar ter plekke de bezorging kan regelen! Aanhangwagen oid huren daar zie ik ook niet zo zitten.

Vroeger kon dit in elk geval wel, maar toen was online er nog niet echt. Misschien even bellen morgen naar het filiaal?

1 like

Ja goeie, ga ik doen! Dankje!

1 like

Ik had hetzelfde probleem, de deuren die ik wilde waren (zijn, nog steeds) niet op voorraad online, maar wel in de winkel. Bij de klantenservice vertelden ze dat ik alle spullen in de winkel kon verzamelen en dan op transport kon zetten. Maar daar was ik toen te lui voor :joy: En ze hadden sowieso te weinig deuren op dat moment. En nu heb ik spijt want overal zijn die deuren niet meer te krijgen 🥲

1 like