IKEA topic

Haha snap ik! Ik dacht ook lekker makkelijk alles te laten bezorgen, nu moet ik toch weer al die losse onderdelen zelf gaan verzamelen…
Maar het kan wel dus! Dan ga ik het toch maar doen denk ik, heb nu mijn zinnen op deze kast gezet haha

2 likes

Heeft iemand een Ikea vloer in huis liggen? Ik vind de vloeren daar best wel mooi maar vraag me af of ze ook lang mooi blijven. Zag dat ze ook bij vloerverwarming kunnen dus dat zou ideaal zijn.

Heb sinds 2007 Tundra liggen, begint nu wel zijn sporen te krijgen (vooral bij de randjes en komen wat strepen in het patroon) maar heel lang wel goed gebleven.

1 like

Ik had als student ook deze en was echt een heel prima vloer, zeker voor die prijs. Oh en als student even erbij want daar ging dus ook wel eens wat over de vloer qua eten en drinken met een feestje ed.

Ik heb in mijn appartement Slätten liggen.

1 like

Weten jullie welke afmetingen van de deur ik moet gebruiken bij een pax kast van 75 breed? Ik zie alleen 50 en 25 cm … ik dacht dat ze dan ook wel 35 ofzo zouden hebben …

Nee ze hebben alleen 50 of 25, dit was voor ons een reden om deze afmeting niet te nemen. We vonden dat het halve deurtje er vreemd uitzag

1 like

@Pythagoras Om dezelfde reden heb ik ook een 50 cm kast genomen ja.

1 like

Ik heb Golv liggen in mijn appartement. Mega kut om te leggen, maar echt heel mooi! Hij ligt er nog niet zo lang, maar tot nu toe blijft hij mooi. Krijg veel complimentjes over m’n laminaatvloer!

2 likes

Op de 75cm heb je volgens mij alleen schuifdeuren, en niet de losse scharnierdeuren

1 like

Heb je 2 kasten van 75?
Dan zou je de aan de buitenkant deuren naar keuze van 50 kunnen nemen en aan de binnenkant 2 spiegeldeuren van 25.

3 likes

Ah balen zeg! Het lijkt mij ook een raar gezicht. Hij komt naast de trap dus 75cm is het enige wat past … toch nog maar even verder kijken.
Bedankt iedereen!

1 like

Ik heb ook Tundra, met vloerverwarming. Vind het een prima vloertje hoor!

Als ik opnieuw zou kiezen zou ik wel iets meer eraan uitgeven en Golv kiezen omdat ik die mooier vind, en de vloer is wel je grootste meubel in huis. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk

1 like

Ik heb Golv met Tundra plinten. Ben er heel blij mee.
Heb Golv gekozen vanwege de eigenschappen, zijn die laminaat eigenschappen waarmee je kan vergelijken.

2 likes

In m’n vorige appartement had ik Ikea laminaat door 4 verschillende ruimtes doorgelegd liggen (dus zonder drempels) en dat heeft altijd supermooi gelegen. En het was sowieso een van de goedkopere vloeren, volgens mij de Tundra.

Nu heb ik afgelopen jaar ook weer een Ikea laminaat op onze verbouwde zolder gelegd. Opnieuw heel tevreden.

2 likes

Thanks allemaal! :grin: Dan durf ik het zeker wel aan met de vloeren haha

3 likes

:cry::cry:

Vandaag is mijn bestelling geleverd. De bezorgers waren chagerijnig omdat de lift in gebruik was door andere verhuizers. ‘Ik kan niet lang wachten. Ik heb een krappe planning. Ik moet zo door.’
‘Ja,maar je moet toch blijven want ik krijg het niet in mijn eentje naar de 3e. En volgens de site lopen jullie tot de 4e verdieping dus we hoeven niet persé op de lift te wachten’

Dit kwam uiteindelijk goed. Mijn appartement staat vol dozen. Ik heb ze wat te drinken meegegeven en zij zijn vroljjk vertrokken.

Naar nu blijkt dat ik iets van mijn bestelling mis :scream::scream:. Ik heb de pakbon niet met ze nagelopen.

Iemand dit wel eens meegemaakt?

Ja ik een keer! Gewoon gebeld de volgende dag en toen werd geregeld dat het zou worden nageleverd.
Ik hoefde niks te bewijzen ofzo, er werd niet moeilijk gedaan.
Ik mocht zelfs extra dingen aan die (gratis) levering toevoegen.

Gelukkig! Dit geeft de burger moed!

1 like

Kan je ergens zien hoe lang de levering voor een pax kast is? Kan je zelf een leveringsdatum over bijv een maand al inplannen op de website?
Hij mag namelijk niet te vroeg komen ivm verhuizing, maar wil er ook niet 3 weken op wachten.

1 like