De bevara klem van Ikea, geeft @inezweski als antwoord op mijn vraag.
Ik heb deze ook nodig, ga er vandaag gelijk een paar halen
De bevara klem van Ikea, geeft @inezweski als antwoord op mijn vraag.
Ik heb deze ook nodig, ga er vandaag gelijk een paar halen
& @Willem,
Klinkt goed!
Hebben jullie die kookplaat los op het aanrecht staan of laten inbouwen in zo een kastje?
Voor inductie heb je geloof ik wel een extra groep in de keuken nodig!
Ik had laatst een groot pak havermoutkoekjes met chocola gekocht en die waren zooo lekker
Ik had een dubbele inductieplaat in mijn studiootje, die je wel ‘gewoon’ in een geaard stopcontact kon doen en wegstoppen als ik het niet nodig had!
@inezweski @tessel bedankt voor het meedenken! Ik wel een groep en stopcontact voor inductie, dus dat is geen obstakel! Ik heb nu even tijdelijk een losstaande inductie plaat staan, maar ik wil een meer volwassen keuken creëren.
Het vraagstuk waar ik daarbij tegenaan loop is dat ik maar een stukje heb van 80 cm, naast het al bestaande kleine keukenblok, waar ik een oplossing met inbouwkookplaat kwijt kan. Ik heb het idee dat die inbouwkookplaten van ikea moeten worden ingebouwd in een stuk aanrecht,maar dat wordt dus niet helemaal duidelijk op de site. En ik vraag mij af of dat mogelijk is als ik maar 80 cm in de breedte heb.
Op dit moment is het ook niet mogelijk keukenplan-afspraken in te plannen bij mijn dichtsbijzijnde ikea’s
Misschien zou je dan een losse plaat kunnen doen? Dat je die weer aan de kant kan doen als je m niet nodig hebt.
Als je kijkt bij de inductiekookplaten (ik heb de eerste aangeklikt), krijg je een tekening van welke ruimte je nodig hebt:
Bij mijn oma’s huurwoning hadden we hetzelfde probleem, maar mochten geen gat maken in het aanrecht voor een inbouw kookplaat. Wij hebben zo’n elektrische kookplaat met klep op haar aanrecht gezet en dat werkt uitstekend, heb je wel een perilex voor nodig.
Toevallig is mijn vriend vorige week naar een appartement verhuisd met een soortgelijk probleem, maar daar zat wel een standaard inbouw gat in het aanrecht. We hebben een inbouw keramische kookplaat van Ikea gekocht, houd er wel rekening mee dat Ikea geen perilex stekker en snoer mag verkopen/meeleveren en dat je dit alleen door een elektricien mag laten installeren (ivm uitlezen en omdat het krachtstroom is). Ga dit niet zelf doen want je bent niet verzekerd!
Volgens mij zijn er ook ovens met ingebouwde inductie. Ik weet niet of dat ook bij Ikea is, maar misschien is dat nog een idee? Of wil je de oven ook inbouwen?
Iemand zin om even mee te denken over mijn PAX-indeling? De twee rechter 50-cm kasten worden voor mijn vriend. Die wil de kast exact hetzelfde houden als hoe hij het nu heeft dus dat is makkelijk. Het linker grote deel en het midden is voor mij.
Ik twijfel over de schoenenmode links onder. Is die handig? Of kan ik beter een gewone platte uitschuifbare lade doen? En het broekenrek heb ik nu op ooghoogte zodat ik daaronder nog ruimte heb voor lades, anders gaat dat verloren. Maar is dat wel handig, zo hoog? En hoeveel broeken passen er op zo’n broekenrek van 50cm? En ik zit in eeuwige twijfel of ik nou voor een deel van mijn lades de glasplaat moet kiezen! Iemand daar ervaring mee? Juist wel of niet fijn/mooi? Ben bang dat het juist rommelig wordt met dat glas maar ziet er wel nice uit.
Ik heb zelf mijn broekenrek weg gedaan, vond het persoonlijk handiger om mijn broek op te vouwen. Daardoor blijft er meer ruimte over voor planken / lades.
@the.rebel.club ik ook. En voor schoenen heb ik uittrekbare planken gedaan. Zou zelf niet voor glas gaan vanwege het schoonmaken ervan. Maar misschien valt dat wel mee!
Ik vind mijn broekenrek van 50 cm wel heel erg fijn! Passen 8 broeken op.
Vanaf september ben ik overigens werkzaam op de slaapkamer afdeling dus kunnen jullie al jullie PAX vragen op mij afvuren
Nice! Heb mijn broeken nu in een lade opgestapeld maar is niet heel fijn want heb heel slecht overzicht. Plek voor 8 broeken lijkt me zat! Thanks
Wel de diepe kast overigens, weet niet of je ook deze diepte neemt!
De diepste neem ik! 58cm
Ik zou een roede nemen ipv een broekrek en dan je broeken over een kledinghanger.
Ik had eerst een broekenrek, maar vind het maar een onding
Ik heb zelf mijn broeken ala Marie Kondo opgevouwen in een lade gelegd. Vind dat ding voor broeken echt veel ruimte innemen. Verder prima indeling en zou ook uitschuifbare planken nemen voor de schoenen en geen glas.
Hmmmm shit ga door jullie toch twijfelen over t broekenrek! Ik kan namelijk de boel ook schuiven als ik het broekenrek verwijder, zodat ik de 50cm kast gebruik voor lange jurken en dan het grote 100cm deel voor lange lades. Ik twijfel of ik liever 6 lades van 50cm heb, of 3 lades van 100cm. Maakt qua inhoud denk ik weinig uit? En misschien ook gewoon een kwestie van smaak.
Edit: heb besloten vanavond maar even naar de IKEA te rijden om de boel te bekijken. Even voelen hoe t voelt, denk ik. Thanks voor de input dames!