Fun fact als we in de huidige tijd zouden proberen paracetamol en aspirine te ontwikkelen, zouden die nooit door de veiligheid maatregelen komen
we hebben geen idee hoe die eigenlijk voor pijnstilling zorgen en de bij effecten zijn enorm en enorm kwalijk. Maar we gebruiken het wel, want het werkt. Bijwerkingen zijn niet te vermijden omdat het zo lastig is om een stof te vinden die zo selectief is dat het op alleen het probleem gebied werkt maar als het medicijn is goedgekeurd, dan heb je er meer baat bij dan last van (in theorie want sommige mensen reageren dus niet op een bepaald medicijn). Alle hersenen en lichamen zijn ook anders. Er zijn hersenen en lichamen die kunnen afbouwen, en er zijn lichamen en hersenen die het voor altijd nodig zullen hebben omdat ze het mechanisme niet zelf hebben. Dom voorbeeld maar ik heb aangeboren lactose intolerantie. Mijn darmen hebben nooit lactase af kunnen breken, en zullen dat ook nooit kunnen, dus moet ik voor altijd die pillen gebruiken. Het ligt allemaal aan de persoon, genetica, ziektes, mechanismen, etc.
Volgens mij voeg ik trouwens nauwelijks iets toe haha. Kan alleen adviseren niet je medicijnen te minimaliseren als je ze nog nodig hebt, ik weet niet wat je neemt maar stoppen met bepaalde medicatie kan het probleem allemaal erger maken als het te vroeg of te snel gaat