Nee gelukkig niet zeg, extra donker en gelukkig ook nog een zonnescherm want ik ben een geluksvogel met ramen op het zuiden
@anon18050057 ik weet niet waarom maar als ik m’n gordijnen dicht doe overvalt me gelijk een gevoel van ontspanning en veiligheid, terwijl als ik ze open ben ik me gespannen voel. Misschien toch die lekkere veilige grot-vibes waar @Monstertruck het over heeft
Ik vind oud en nieuw echt het stomste feest 
Het liefst zou ik thuis lekker tv kijken om 12 uur even naar buiten koekeloeren en dan tukken. Toen ik vanmorgen wakker werd, was het eerste wat ik dacht: ‘oh ja, fuck. Dit wordt een laaaaaaange dag’
Jaaaa echt de zon is mijn grootste geluk! Maar ik heb maar één raampje in m’n appartement en die zit in de slaapkamer
weet dus nooit wat voor weer het is
Lekker doen, het is je gegund!
Het zou zo fijn zijn als iedereen z’n nieuwjaar zo kon vieren als hij wilde zonder enige druk van anderen.
Ik vind het echt schandalig hoeveel mensen hun hond nog kwijtraken met Oud & Nieuw. Van mij mogen ze die mensen verbieden om nog een hond aan te schaffen.
Ehhhh, soms trekken honden zich los? Soms schrikken ze zo erg dat ze zo de lijn uit je handen trekken?
Dan hou je de lijn beter/strakker vast? Ik snap echt niet dat er zo veel excuses voor zijn.
Nog beter, scheelt ook een hele hoop andere ongelukken/doden.
Dit vind ik wel heel makkelijk gedacht eerlijk gezegd…
Waarom denk je dat het in dit topic staat?
Dit. Mijn hond is ook bang voor vuurwerk maar no way dat mij dit ooit gaat overkomen, dat durf ik nu wel met 1000% zekerheid te zeggen ondanks dat er wel weer reacties zullen komen dat je dat nooit zeker kan weten.
Ik kan me best voorstellen dat als je even staat te dromen en er opeens een harde knal is, dat je hond zich los kan trekken. Honden zijn vaak een bonk spier. Het blijven afstammelingen van wolven
Nee ik doel niet op je eerste opmerking, dat je je hond kwijtraakt.
Maar op het beter vasthouden, dat vind ik makkelijk gezegd. Maak jij nooit een fout? Of let je soms even niet op? Dan gebeuren dit soort dingen ook al probeer je de lijn zo goed mogelijk vast te houden.
Met Oud & Nieuw waar je weet dat er continu kans is op vuurwerkknallen? Nee.
Maar hoe verzeker je je daarvan dan? Wikkel je je riem 2x om je pols en laat je je hond je hand eraf rukken of je arm breken? Mijn hond trekt met het grootste gemak pakwerkers van 120kg naar de grond, ik kan vanalles willen of verzinnen, maar als ze echt op volle kracht zou wegrennen maak ik geen schijn van kans. Gelukkig doet ze dat niet, maar ik kan me prima voorstellen dat het mensen gebeurt, die maken allemaal heus niet voor de lol hun hond kwijt deze dagen.
Wat dan als je een grote zware sterke hond hebt? Niet uitlaten? Ook geen optie lijkt mij
Als het op die manier moet wel ja. Daarnaast zijn er dan ook nog andere manieren waarop je het kunt voorkomen, de hond bijvoorbeeld voor een dag alleen in de tuin/op het balkon laten plassen. Ik snap het oprecht niet en zal het ook nooit gaan snappen. Daarnaast willen de meeste honden die ik ken die angstig zijn voor vuurwerk op dat moment niet eens naar buiten of doen ze totaal niks van angst, waarom dan toch het risico nemen door met ze naar buiten te gaan?
Zie hierboven.
Daarnaast denk ik dat we het hier toch niet over eens gaan worden (nogmaals, vandaar dit topic) dus ik ga lekker met de hond knuffelen. Fijne avond!
Nee dat meen je niet. Je hond expres zijn behoefte laten doen op een plek waar hij geleerd heeft het niet te doen? Weet je niet hoe schuldig je hond zich voelt als hij na uren zo nodig moet dat hij het daar doet? Dat vind ik echt heel zielig.
Ach gerum wat zielig! En vervelend voor jou natuurlijk