Sowieso, waarom komt deze “impopulaire mening” elke maand ongeveer terug?
Ten eerste denk ik niet dat het bepaald impopulair is dat je tegen vreemdgaan bent. Maar waarom wordt het zo vaak opgebracht? Ik lees er altijd de angst in dat jouw partner het zal doen, vooral in combinatie met “side chicks verdienen dat iemand het hen zou aandoen” dat er op één of andere manier bijna altijd bij betrokken wordt.
Persoonlijk vind ik het frappant dat het kennelijk zo’n hot topic is, zeker als je hier leest in andere topics en ziet wat er zoal aan relatieleed is. Wat is er dan intrinsiek zoveel erger aan eenmalig een ander neuken dan een ongezond relatiepatroon (vernederd worden, infantiel behandeld te worden, fysiek/mentaal/emotioneel geweld etc)
Persoonlijk zou ik het een stuk liever hebben dat m’n hypothetische vriend af en toe met zijn piemel in een vreemde vagina struikelt dan dat hij me structureel slecht behandeld.
En natuurlijk heb je het liefst beide niet, in een gezonde relatie. Maar wat ik bedoel te zeggen: waarom die enorme outrage altijd als het over vreemdgaan gaat terwijl bij elk ander onderwerp altijd de nuance wordt gezocht hier (“maar we kennen maar 1 kant”).