Impopulaire meningen #2

Ooh dat vond ik wel altijd op Blackberries!

1 like

Ja en soms heb je het er al tijden over gehad maar verandert er gewoon niets terwijl je wel super veel van elkaar houdt.

Ik ben zelf ook vreemdgegaan in een hele benauwde situatie waar ik het gewoon echt niet meer in trok. Ik ben hier zelf 100% verantwoordelijk en schuldig aan maar op dat moment voelde het gewoon als enige optie om mezelf staande te houden. Ik heb hier veel van geleerd en hoop nooit meer de fout in te gaan en ik was zelf ook iemand die het heel erg veroordeelde bij andere mensen.

2 likes

Ik vind het zoals @Zemraluani ook al (ongeveer) zei vooral zo vreemd dat vreemdgaan voor veel mensen het ergste is dat je de ander aan kunt doen. Ik zie mensen (hier en irl) hun partner dingen vergeven (of er niet eens zo erg bij stilstaan) waarvan ik denk: ‘Dat zou ik veel erger vinden dan seks met een ander.’
Natuurlijk is het echt slecht wanneer je partner vreemdgaat terwijl je de afspraak hebt dat niet te doen, maar het breken van andere belangrijke afspraken wordt i.m.o. veel sneller vergeven.
Ik denk wel dat dat echt te maken heeft met hoe het geloof vroeger monogamie in onze samenleving heeft geĂŻndoctrineerd.

30 likes

Verbaal geweld, manipulatie, twee dingen die ik regelmatig voorbij zie komen

11 likes

Concrete voorbeelden zo 1, 2, 3 niet maar ik lees/hoor wel vaak iets waarvan ik dan vind dat mensen gewoon ronduit onbeschoft behandeld worden door hun SO waarvan ik dan denk ‘Dat zou ik dus echt niet pikken.’

*Oh wel een voorbeeld: ik heb een vriendin die super veel moeite doet voor haar partner. Zij zorgt altijd dat alles aan haarzelf en in hun huis tiptop is en is altijd super lief en geïnteresseerd over bijv. het werk van haar partner, terwijl haar partner bijv. ‘geen tijd’ heeft om een verjaardagscadeau voor haar te kopen en ‘geen zin’ heeft om naar een (voor haar super belangrijk) verhaal over haar werk te luisteren. Af en toe geeft de partner dan een heel klein beetje aandacht zodat ze weer super blij is. Ik vind dat echt een van de ergste dingen die je je partner aan kunt doen.

Maar ik denk dus dat mensen het niet eens altijd doorhebben als ze bijv. gekleineerd worden door hun partner, terwijl vreemdgaan natuurlijk overduidelijk is.

*ohja manipulatie en verbaal geweld ook inderdaad zoals @hummus zegt. Maar ik merk dat ik iets ‘verbaal gewelddadig’ vind en mijn relatie erom zou uitmaken terwijl een ander gewoon denkt ‘flinke scheldpartij’. Dus het is ook allemaal relatief misschien.

17 likes

Ben het helemaal met je eens. Het verhaal over die vriendin van je vind ik ook zo schrijnend, denk idd dat dit ook veel voorkomt en ik vind dat in feite ook emotionele mishandeling (intermittent reinforcement) en vind dat ook veel erger dan vreemdgaan. Maar ik denk inderdaad dat ik daarin een van de weinigen ben. Mensen voelen vreemdgaan vaak als een persoonlijke aanval op hun identiteit en hun gevoel van hoe speciaal ze zich voelen. En manipulatie bijvoorbeeld veel minder.

11 likes

Ja, denk deels dat je wel gelijk hebt, maar er zijn ook vage grenzen qua vreemdgaan. Vind je het bijvoorbeeld vreemdgaan als je partner bij de collega die hij wel leuk vind z’n hebben en houden (incl relatieproblemen) op tafel legt en dit met haar bespreekt? Zelfs als er niks gebeurd is? Ik heb een collega die dit deed en dit had ik persoonlijk als zijn partner erger gevonden dan een keer seks uit lust. Verder snap ik wel wat je bedoelt (en ben nog steeds geschokt dat ik ook zo gemanipuleerd ben) maar ik denk ook dat we vanuit de maatschappij mee hebben gekregen dat seks met een ander het ultieme bedrog is.

Ik heb een vriendin die een vriend heeft die imo emotioneel geweld toepast. Gaslighting, triangulatie weet ik veel hele arsenaal en hij schreeuwt tegen haar en toch verzucht ze steeds: maar hij is tenminste wel trouw en je kunt niet alles hebben.

Meid, ik heb 10x liever iemand die elk semester een keer een ander neukt als ie me maar respectvol behandelt. Maar dat is blijkbaar iets wat veel mensen moeilijk te vatten vinden, dat ik zo denk.

8 likes

Ik denk inderdaad dat vreemdgaan voor velen niet onder respectvol behandelen valt. De essentie is dat het zonder toestemming (e.a. open relatie of afspraken) achter de rug van de partner om gebeurd. Dit gaat al gepaard met liegen/vertrouwen breken/verborgen houden/iemands mentale en emotionele staat schaden als ze erachter komen en niet zo per se alleen het fysieke elementen.
Een open relatie of afspraken over seks met anderen haalt het hele vreemdgaan aspect al weg maar dan is er al gecommuniceerd over een mogelijke ander. Zijn genoeg mensen met een communicatief gezonde en prettige relatie waarbij er niet wordt vreemdgegaan en geen sprake is van verbale manipulatie en wat jij eerder benoemde.

3 likes

Zodra ik te weinig intimiteit ervaar en ik dat al meerdere malen zou hebben aangegeven en mijn partner doet er niets mee kan ik mezelf echt niet beheersen bij een ander. Maar ik denk dat ik daar dan echt egoĂŻstisch ik ben, voor mij staat seks echt heel hoog

4 likes

Ik denk dat dit wel echt de kern is eigenlijk inderdaad. Misschien klonk mijn ‘Dat zou ik dus echt niet pikken.’ dan ook veel te veroordelend. Sorry als ik daar iemand mee gekwetst heb. Het is niet altijd gemakkelijk om voor jezelf op te komen binnen een relatie en dat weet ik zelf ook.

@anon12348926
Ik zou vreemdgaan persoonlijk gemakkelijker kunnen vergeven als het puur om lust gaat, omdat ik denk dat het eigenlijk heel tegennatuurlijk/opgelegd is om maar 1 partner te hebben. Monogamie is uit eindelijk wel waar ik voor ga maar ik zou het niet raar vinden als iemand daar een fout in maakt. Dat is puur door de kerk bedacht zodat wij ons een beetje gedragen.

Ik zie vreemdgaan in die zin denk ik meer als ‘een fout maken’ en iedereen maakt fouten. De dingen die ik eerder benoemde of bijv. een liefdesaffaire met iemand aangaan zie ik dan meer als ‘de ander bewust wat aandoen’ zoals verbaal geweld en manipulatie dat ook zijn. Niet dat verliefd worden op een ander een ‘doodzonde’ is maar dan heb je naar mijn mening wel 100 momenten waarop je een andere keuze kunt maken of eerlijk kunt zijn.

8 likes

Ze had het dus niet over stelselmatig vreemdgaan

Maar die bovenste post van @Victoria was een antwoord op @Damnatio waarbij het ging om een vriend die ieder semester een keer vreemdgaat, dat zou ik wel stelselmatig noemen. Bij @Flamoes ging het inderdaad om een enkele keer!

1 like

Excuses ik had gemist dat het tweede deel een reactie was op Damnatio. Ik had alleen bovenin de avatar van Flamoes gezien en in het andere deel van het bericht over de avatar van Damnatio heen gekeken. Sorry.

Ik lees nu ook het hele bericht nog eens terug en kom tot de conclusie dat ik ĂŒberhaupt helemaal over het bericht van Damnatio in je post heen heb gelezen. Ik weet niet hoe precies maar denk dat het iets te maken had met dat ik nog een beetje slaapdronken was

1 like

Ik vind zon zelfscan kassa echt tien keer niks.
Bij van die grote winkels staat dan 1 zon meisje van 16 over en weer te vliegen voor minimum loon.
En bij onze jumbo is er dan een zon kassa en dan zijn er van die mensen die het helemaal niet snappen maar het zo leuk vinden om te scannen en dan overal heel erg lang over doen. Of van die mensen die proberen te sjoemelen en dan hun kind de schuld geven van “Jaa zei wou scannen dus ja dan heeft zij het verkeerd gedaan want ja kinderen he” ja heeel toevallig dat dan net de dure producten niet zijn gescanned en jij ineens heel paniekerig doet.

10 likes

Ze hebben dit nu bij Zara. Echt wie the f heeft dat bedacht. Vind het ook echt een rare vorm van service. Maar blijkbaar hoort dat niet meer bij een keldingwinkel.
Uiteindelijk kregen zowel ik als de mensen naast me het veiligheidselement niet van hun kleding af en moesten we alsnog wachten tot iemand ons kwam helpen. Nee echt efficiënter zo.

3 likes

Service heeft nooit een rol gespeeld bij de Zara.

Om daar te mogen werken moet je een verveelde en onaardige brunette zijn die zich gevalideerd en machtig voelt door een headset.

71 likes

Ik vond het al een kak winkel. Maar nu nog meer.
Ook dat beleid daar dat je maar max zoveel keldingstuks mee naar de paskamer mag nemen. En niet dat je dan de rest aan een rek mag hangen en later mag wisselen, nee dan heb je gewoon pech gehad. Er wordt niks apart gehouden.

1 like

Bij h&m en mango kun je het gewoon op een rek hangen, houden ze het apart en brengen ze het niet meteen weg. Bij Zara zeiden ze “we laten hier niks hangen, alles gaat meteen terug de winkel in”.
Zoals h&m en mango doen ken ik het ook bij andere winkels, alleen bij Zara doen ze het anders. In ieder geval heel irritant als je maar max 5 dingen mag meenemen en je tussen 2 maten in zit en verschillende items wil passen.

Ik ben juist blij dat dit bestaat naast de gewone kassa. Wil gewoon snel binnen en buiten en niet echt met iemand contact hebben. Verder staat daar ook veel minder volk

11 likes

Ik kan die hele ophemeling van BeyoncĂ© echt niet aan. Queen B, ugh. No you’re not.

60 likes