Impopulaire meningen #2

Waarom denk je dat het in dit topic staat?

Dit. Mijn hond is ook bang voor vuurwerk maar no way dat mij dit ooit gaat overkomen, dat durf ik nu wel met 1000% zekerheid te zeggen ondanks dat er wel weer reacties zullen komen dat je dat nooit zeker kan weten.

1 like

Ik kan me best voorstellen dat als je even staat te dromen en er opeens een harde knal is, dat je hond zich los kan trekken. Honden zijn vaak een bonk spier. Het blijven afstammelingen van wolven

Nee ik doel niet op je eerste opmerking, dat je je hond kwijtraakt.
Maar op het beter vasthouden, dat vind ik makkelijk gezegd. Maak jij nooit een fout? Of let je soms even niet op? Dan gebeuren dit soort dingen ook al probeer je de lijn zo goed mogelijk vast te houden.

1 like

Met Oud & Nieuw waar je weet dat er continu kans is op vuurwerkknallen? Nee.

1 like

Maar hoe verzeker je je daarvan dan? Wikkel je je riem 2x om je pols en laat je je hond je hand eraf rukken of je arm breken? Mijn hond trekt met het grootste gemak pakwerkers van 120kg naar de grond, ik kan vanalles willen of verzinnen, maar als ze echt op volle kracht zou wegrennen maak ik geen schijn van kans. Gelukkig doet ze dat niet, maar ik kan me prima voorstellen dat het mensen gebeurt, die maken allemaal heus niet voor de lol hun hond kwijt deze dagen.

19 likes

Wat dan als je een grote zware sterke hond hebt? Niet uitlaten? Ook geen optie lijkt mij

Als het op die manier moet wel ja. Daarnaast zijn er dan ook nog andere manieren waarop je het kunt voorkomen, de hond bijvoorbeeld voor een dag alleen in de tuin/op het balkon laten plassen. Ik snap het oprecht niet en zal het ook nooit gaan snappen. Daarnaast willen de meeste honden die ik ken die angstig zijn voor vuurwerk op dat moment niet eens naar buiten of doen ze totaal niks van angst, waarom dan toch het risico nemen door met ze naar buiten te gaan?

2 likes

Zie hierboven.

Daarnaast denk ik dat we het hier toch niet over eens gaan worden (nogmaals, vandaar dit topic) dus ik ga lekker met de hond knuffelen. Fijne avond!

Nee dat meen je niet. Je hond expres zijn behoefte laten doen op een plek waar hij geleerd heeft het niet te doen? Weet je niet hoe schuldig je hond zich voelt als hij na uren zo nodig moet dat hij het daar doet? Dat vind ik echt heel zielig.

13 likes

Ach gerum wat zielig! En vervelend voor jou natuurlijk :pensive:

Als ik dat had gewilt had ik het wel in het opbiechttopic geplaatst.

@Vaiana nee je hond per se mee naar buiten sleuren terwijl die (doods)bang is is wel diervriendelijk natuurlijk.

@Wonderland waar lees jij dat ik geen reacties wil? Deze reacties had ik verwacht hoor, ik sta er alleen lijnrecht tegenover. Waarom dan energie verspillen aan een discussie waarin niemand zijn mening gaat veranderen?

Het spijt me zeer, maar mijn hond is al voor alles bang en ik wil niet dat hij bang voor mijn familie wordt. Ik kan niet voor elke hond spreken, maar ik weet zeker dat de mijne echt angstig voor ons zou worden als hij op de balkon (waar hij niet eens op durft) moet plassen of poepen.

Die van mij ook! Was helemaal uitgeput vandaag

1 like

Gelukkig, want het is een mening en geen biecht :stuck_out_tongue:

5 likes

Het is ook erg lastig om voordat je reageert te kijken in welk topic je zit.

Een hond kan zich ook loswurmen uit een tuigje of halsband als je pech hebt.

3 likes

Ik heb ook zon bangerikje die dan zo achteruit gaat stribbelen als hij heel erg schrikt. Echt vreselijk is dat, gelukkig heeft ie nu een goed tuig waar hij niet uit kan ontsnappen.

2 likes

Liever dat dan een flauwvallende hond

1 like

Ik heb een kleine hond die gelukkig niet bang is voor vuurwerk, dus zij gaat gewoon met liefde naar buiten, maar ik denk echt dat je onderschat hoe makkelijk een hond in paniek los kan raken.
Ze zat eens op de achterbank van de auto netjes in een tuigje in een hondengordel toen mn moeder een noodstop moest maken. Daar schrok ze zo van dat ze zichzelf naar achteren gooide en in 3 seconden vrij wurmde om bij mij op schoot te kunnen gaan zitten.
Ook in een tuigje en terwijl jij een riem stevig vast houdt kan een hond in zware paniek echt een hoop meer dan je denkt.