Impopulaire meningen #2

Het is ook best bijzonder als je erover nadenkt (en uiteraard menselijk) dat er zo hard voor gevochten wordt om iedereen zo lang mogelijk te laten leven. Want het komt de aarde en de mensheid uiteindelijk niet ten goede.

16 likes

True. Heel cru om te zeggen en verschrikkelijk voor de naasten maar degenen die eraan dood zijn gegaan zijn ouderen en zieke mensen. Een “gewone” griep doet hetzelfde… alleen hebben we nog geen antilichamen voor Corona

1 like

Ja dat is het dubbele eraan! Maar dat geldt uberhaupt voor alle ziektes, niet perse corona

Dont get me wrong het is totaal niet zo dat ik bij ziektes denk oh yeah, beter voor de aarde/mensheid. Maar denk wel dat er een kern van waarheid zit in survival of the fittest.

We leven in een tijd waarbij vrijwel alles te genezen is, hartstikke goed natuurlijk. Maar als je de keerzijde bekijkt, stel dat die mensen juist niet waren genezen, en zo hun “zwakke” genen niet zouden kunnen doorgeven zouden er later wellicht veel minder ziektes voorkomen omdat die soort van zijn uitgeroeid. Nergens op gebaseerd btw, puur mn eigen redenatie :woman_shrugging:

Volgens mij las ik ooit ergens dat afstammelingen van overlevenden van de pest uit de middeleeuwen, nu resistent zouden zijn voor aids. Geen idee of het klopt of dat ik het goed heb onthouden hoor.

1 like

Ja maar dat is precies hetzelfde probleem van stel dat de arme landen wel welvarend worden

Hoe bedoel je?

Nou stel dat de arme landen welvarend worden is dat ook een grote bedreiging

Oh zo, ja daaron zeggen ze toch soms dat de “grote landen” bewust de arme landen arm houden.

Ik heb er niet zoveel verstand van omdat het dacht ik ook erg ingewikkeld in elkaar verworven zit omdat je nog met meer dingen te maken hebt zoals politiek. Ik heb mezelf er wel eens een beetje in verdiept maar ik word er vooral verdrietig van en angstig

Misschien dat iemand anders het beter kan uitleggen

Klopt maar ze gaan wel veel meer gebruiken dacht ik, vlees eten, auto rijden, meer vliegen etc

Maar ben je ook op de hoogte van de nare shit die dit beleid als gevolg heeft gehad voor zo veel mensen in China. En niet alleen toen, maar ook vandaag de dag ondervinden nog zo veel mensen hier mega veel last van. Zou echt afschuwelijk zijn als dat een wereldwijd beleid wordt.

1 like

Ik vind het opbiechttopic echt niet meer leuk. Maar niet omdat mensen geen waardige biechten posten maar omdat de biechtpolitie op alle slakken zout legt.

12 likes

actie reactie

3 likes

Ja, boeiend :joy: als mensen het een biecht vinden vind ik het prima.

3 likes

Democratie moet afgeschaft worden en vervangen door technocratie.

1 like

Zolang vrouwen en mannen nog niet gelijkwaardig zijn in deze wereld zal het voornamelijk voor veel rottige ontwikkelingen zorgen helaas. Anders zou ik er niet zo veel problemen mee hebben gehad…

1 like

Hoe dan? Er worden al in veel landen weinig kinderen geboren. In sommige landen hebben ze bonussen als je meer kinderen krijgt.
En dan krijg je dalijk dat ze in ontwikkelingslanden bij jonge meisjes spiraaltjes gaan zetten. Nee, dit is niet overdreven. Er zijn organisaties die daarvoor pleiten. Oa. In Australië waar die dochter van Steve Irwin lid van is/was

Ik vind dit een beetje gek. Je kan toch prima geïnteresseerd zijn in politiek in andere landen, maar er verder geen topografische kennis over hebben. Als mijn topografische kennis over Nederland iets moest zeggen over mijn kennis van het politieke systeem dan zou ik echt zwaar onvoldoende scoren. Wat dus totaal niet klopt.

Wat ik probeer te zeggen is gebrek aan interesse en kennis in een onderwerp zegt niks over de mate van interesse en kennis over een ander niet-gerelateerd onderwerp.

Verder denk ik wel dat de meeste mensen inderdaad het politieke systeem niet snappen en waarschijnlijk alleen rondom de verkiezingen iets geïnteresseerder zijn, maar ja hoe erg wijkt dat af van hoe het binnen Nederland zelf is. Al zal de gemiddelde Amerikaan, het systeem daar altijd wel beter snappen dan de gemiddelde Nederlander.

11 likes

Ik ben me bewust dat ze in de VS een ander kiesstelsel hebben dan hier en snap ergens ook wel dat topografie belangrijker kan zijn maar ik denk dat we daar allebei dan een ander belang aan hechten. Ik denk zeker bij de landelijke verkiezingen een globaal idee van de verschillende staten en regio’s en wat ze ongeveer denken genoeg is. Dus democratisch, republiek of swing state + belangen die hier iets in kunnen veranderen.

Om je voorbeeld over de EU aan te halen. Wij stemmen natuurlijk en ze komen uiteindelijk in een soort van fractie terecht maar ja om te stemmen is kennis over de specifieke politiek binnen Malta niet nodig. Grotere kwesties die spelen binnen de individuele landen en die overstijgend zijn dan enkel het individuele land krijg je mee als je een beetje geïnteresseerd bent/naar het nieuws kijkt. En natuurlijk een gedeelte van de politiek van de grotere landen krijg je ook mee.

Ik weet niet veel meer dan de basis over het politieke systeem in de VS, maar ik denk eigenlijk dat het dan niet erg veel afwijkt van hoe het hier werkt bij de Europese verkiezingen. Met een beetje interesse kom je de grotere dingen die spelen in de individuele staten wel te weten en nieuws over de grotere staten krijg je dan ook wel mee.

Maar nogmaals ik ben er zeker wel van overtuigd dat de gemiddelde Amerikaan meer weet dan de gemiddelde Nederlander. Alleen met interesse en vooral continue interesse kun je wel heel ver komen.

2 likes

Sorry, maar zelf zie ik dat toch wel als iets ergs. Een vrouw moet daar zelf wat over te zeggen hebben. Uitleg over anticonceptie is altijd een goed idee, maar iets zomaar inbrengen is toch schending van je lichaam. Ik vind het ook iets van discriminatie hebben, want die “goede doelen” focussen zich op landen waar etnische minderheden zitten.
En wie zegt dat ze na vijf jaar terugkomen om de spiraal eruit te halen?