Impopulaire meningen #2

Onze uni schijnt er extra voor betaald te hebben zodat we altijd top kwaliteit beeld hebben. We bespreken dus gewoon onderzoeksgegevens daarin. Like: what🤦🏼‍♀️

1 like

Ik ben gek op water en zwemmen maar heb een hekel aan badderen.

Iedereen hemelt het op, ik vind het verschrikkelijk om in zo’n kleine ruimte in het water te liggen :rage:

18 likes

Ja serieus, ik beleef er ook 0,2 % cent plezier aan maar ik werk dus in de ouderenzorg en wij krijgen zooooooveel kaarten binnen. En het grappige is dus dat we soms 6 x dezelfde kaart binnen krijgen van een bepaald kind ofzo. Lijkt wel gemaakt in een fabriek ofzo.

En ergste is dat we eigenlijk elke kaart moeten inspuiten met een soort brandwerend spul. Maar dat is nu teveel werk dus we hebben ook nog een enorme fire hazard opgehangen op de afdeling.

Alsof corona nog niet gevaarlijk genoeg is

41 likes

Ik ben ook gek op oploskoffie met een wolkje melk! Dat is pas genieten i.p.v. fancy koffie.

2 likes

Wil je alsjeblieft nooit veranderen Karl, je bent echt waar fantastisch.

16 likes

Ik ga het proberen! Hoop dat het lukt

1 like

Aansluitend op het thema kaartjes: ik heb dat met kerstkaarten. Vaak staat er niets persoonlijk op, 9 kansen op 10 komt het te laat of net voor kerst toe en heel vaak is het van mensen die je verder amper nog spreekt. Tegenwoordig maakt iedereen ook van die cheesy kaarten met een eigen foto voor de kerstboom en als ik die dan krijg van mensen die ik in twee jaar niet meer gesproken heb denk ik altijd dat de gwn willen laten zien hoe ‘goed’ ze zijn en attent ze zijn. En élk jaar voel ik me schuldig als ik er heen terugstuur én als ik ze nadien in de papiermand gooi…

4 likes

Ja van die kaarten waar alleen de namen op staan. Het is wel een lief gebaar, maar ik vind het dan zo weinig toevoegen

1 like

Ik vind het dan niet eens een lief gebaar meer. Als je al niet meer weet te zeggen dan ‘groetjes Piet’, bespaar je dan de moeite en postzegel.

2 likes

Jaaa, mijn schoonouders doen dat ook, zo onpersoonlijk? Net van je familie verwacht je dan toch een persoonlijk berichtje…
Zij geven mij ook voor mijn verjaardag altijd een megagrote kaart en dan staat daar ook op ‘gelukkige verjaardag vanwege Betje en Tinus’

1 like

Snap dat idd ook niet. Maar ik vind het nog vreemder hoe sommige mensen op mijn kerstkaarten reageren. Zo leuk dat je het persoonlijk maakt etc. En wat krijg ik dan terug? Groetjes fam. :face_with_raised_eyebrow: Als je het zo leuk vindt dat je dat tegen me zegt, wrm doe je zelf dan niet je best? Geen idee wat ik dan met je compliment moet, had je ook wel mogen houden dan

1 like

Wat is er mis met zoom dan? Ik hoorde dat het stabieler en veiliger was dan skype?

Naast dat ze echt al vaak gegevens gelekt hebben, heeft de beheerder controle over het aan en uitzetten vd microfoons, kan zonder toestemming je gesprek worden opgenomen, worden je privé berichten die je stuurt uiteindelijk naar de beheerder gestuurd, geen end to end encryptie, beheerders kunnen zien wanneer je ander scherm opent, hoe actief je spraakdeelname is, of je wel aan de opdracht werkt die gegeven wordt , het is echt het meest kwalijke programma ooit eigk.

Ik wil je eigk aanraden het even zelf te Googlen, omdat je dan kan kijken van oh deze schrijfstijl past bij me. Maar iig dit dus:

3 likes

Op het werk is Zoom geblokkeerd door de kans op lekken en nu is videobelllen via Skype geblokkeerd. Fine by me!

1 like

Oeioeioei mijn therapie gaat via zoom. Ga daar toch maar wat van zeggen dan

Ja ik zou dat zeker doen!
Ik had het ook bij mn baas gemeld, en ze heeft het toen nagevraagd en besloten het toch te gebruiken.
Maar gister (week later) koppelde ze terug dat het toch niet oké was, ze ook eigen research had gedaan, en dat we over stappen op Jitsi (dit is open source en heel goed qua privacy).

Ik had gister via videoconsult.clickdoc.nl een fysio sessie, dat werkte zelfs met een wachtkamer!

1 like

Thanksss. Heb dit door gestuurd naar eem vriendin die graag wilt dat de dans lessen via zoom gaan. Hell no dat ik wil dat mensen me kunnen googlen en me dan zien dansen met een " kuuhuuut ik heb niet geoefend" hoofd

Ik vind comptine d’un autre été echt mooi en het is een van m’n lievelingsliedjes om te spelen op de piano.

14 likes

Haha ja maar denk dat ze bedoelt dat het wel nogal de Wonderwall van de pianoliedjes is om te spelen.

10 likes

Dit ja haha