Dit is toch vreselijk en gevaarlijk voor de gezondheid van de moederhond en de pups… Hoezo is dit niet verboden
Ik kan in een andere taal (dus een taal die ik niet spreek) dus echt niet zien of mensen slecht acteren. Ik vind dus alle Spaanse, Franse, Scandinavische, etc. series goed.
Ja king cavaliers
Ja die is wel vorige week gecastreerd. Weet niet of je dat een probleem vind. Daarom had hij dat shirt aan als broek
Ja maar ze haat me iig niet!
Hahaha nee hoor vind ik niet erg.
Brb even honden broeken zoeken.
Maar het plot kan dan toch nog wel slecht zijn?
Ja wat de mens ze aandoet is echt verschrikkelijk die dieren zijn helemaal kapotgemaakt met dat doorfokken. Maarja, mensen vinden ze zo schattig, die uitpuilende oogballen, platte snuit, omgevouwen oortjes, verstopte traanbuizen. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, of als je een dier bent, wie voor de mens ontworpen is, mag pijn lijden. Maar “de mijne is wél gezond” natuurlijk…
Weet niet of ik het me goed herinner maar ik meende te hebben gelezen dat jij überhaupt tegen het fokken/houden van huisdieren was, ras of niet, maar misschien vergis ik me.
Wat zou er gebeuren als we zouden stoppen met rashonden (en -katten) fokken? Krijgen we dan een algemeen vuilnisbakkie (wat een benaming ook )? En wat voor dier zou dat dan zijn?
Ik begrijp wel dat mensen als ze een hond in huis willen nemen naar een bepaald temperament op zoek gaan, of dat juist uit de weg gaan. Althans, dat zouden meer mensen moeten doen. Zeker niet elke hond past in elke omgeving, sommige hebben meer beweging nodig dan andere, sommige zijn echt niet op hun plek in een woonwijk, in een gezin met kleine kinderen, etc.
In dat opzicht is het handig om ‘achtergrondinformatie’ te hebben, het karakter te kennen, de ouders te kennen als ze een puppy nemen. Met adopteren uit het asiel weet je misschien niet altijd hoe het gaat uitpakken in je eigen omgeving, of dat wel echt goed bij je hond past. Ik weet niet zo goed wat de beste oplossing is.
En fokkers zeggen ook altijd dat hun dieren op alle erfelijke aandoeningen zijn getest toch? Stamboom en weet ik veel wat. Maar hoe kan je in vredesnaam mopshonden en Bulldogs en chihuahua’s etc. etc. fokken en jezelf een hondenliefhebber noemen?
Ja das waar, maar ik heb sowieso geen last van goede smaak. Ik kijk ook al die Nederlandse romcoms met plezier
*waarvan ik dan dus wel merk dat ze slecht acteren
Je hond kan wel op erfelijke aandoeningen getest zijn, maar dit zijn alleen de aandoeningen die ze kunnen testen. Heel slim dus, want je krijgt er vertrouwen in dat je hond gezond is.
Mijn hond heeft alle testbare aandoeningen niet, maar de rest kreeg hij na zes jaar wel en loopt de helft van het jaar met een kap om, zodat hij zichzelf niet kapotbijt.
Oh nee arme schat
Ik ben het helemaal met je eens dat mensen die een huisdier willen er goed over zouden moeten nadenken wat een bepaald dier of ras nodig heeft en of ze dat wel echt kunnen bieden. Het gebeurt echt veel te vaak dat mensen redelijk impulsief een dier aanschaffen dat ze daarna toch weer weg moeten doen
Daar worden dieren ook alleen maar de dupe van. (Ik moet ook aan Tiger King denken, met al die mensen die dan een tijgerwelpje kochten om er vervolgens achter te komen dat zo’n beest tot een volwassen tijger uitgroeit en hem dan maar naar een sanctuary brengen.) Maar ook in Nederland is het natuurlijk niet voor niks dat asielen vol zitten met bepaalde rassen.
Maarja ergens denk ik ook het is niet alsof je als mens recht hebt op een huisdier dat goed bij je past. Het domesticeren van dieren is eigenlijk best een gekke bezigheid en vooral ook puur in het belang van de mens. Ik zou het persoonlijk prima vinden als we gewoon helemaal stoppen met het fokken van dieren, maar ik ben ook helemaal niet echt een dierenvriend ofzo, dus ik zie het niet als een gebrek in mijn leven als ik nooit een huisdier zou kunnen hebben. Daar denken anderen wellicht anders over.
Verder natuurlijk ook mee eens dat die fokkers (en uiteraard de mensen die bij hen kopen) absoluut geen dierenliefhebbers zijn. Ook als je een dier koopt met een goede stamboom, bij een gecertificeerde fokker, waarvan de medische achtergrond bekend is en dat getest is op allerlei aandoeningen gaat er zo veel narigheid achter schuil.
Welk ras het ook is, er is altijd een voorgeschiedenis van fokken op heel specifieke kenmerken. Zowel uiterlijke kenmerken zoals een platte snuit / haarloosheid / korte pootjes / een klein kopje als karaktereigenschappen. En ook al wordt er tegenwoordig heel zorgvuldig gefokt en ‘‘is de spoeling weer verdund’’, bij de ontwikkeling van een ras is er altijd op enig moment sprake geweest van inteelt (wat natuurlijk nog voor extra aandoeningen zorgt).
En voor ieder ‘‘gezond’’ dier dat je koopt zijn er (afhankelijk van welk ras het is) ook een paar zieke dieren. Sommige hondenrassen zijn bijvoorbeeld zo gefokt dat ze niet eens meer op natuurlijke wijze jongen kunnen krijgen. Ze worden kunstmatig geïnsemineerd en bevallen door middel van een keizersnede. Daarbij overlijdt een deel van de puppies en een deel van de moeders.
Ik snap ook echt niet dat mensen even vergeten dat zo’n dier volwassen wordt. Hoe kan je daar niet over nadenken…
Ik vind Animal crossing kapot saai
Ja jij pelt liever uien natuurlijk
Ja stuk goedkoper en je hoeft niet een hele intro af tr wachten voordat je kan beginnen.
Ik was net even een rondje lopen en kreeg het op een gegeven moment wel warm, toen heb ik mijn jas uitgedaan. Maar ik zag twee meiden in bikini in het gras liggen dus het kan nog gekker (en dit is echt geen grap haha).
Ik zag een hele groep uffen met allemaal hele korte broekjes met benen die alleen maar door spraytan zo bruin kunnen zijn haha #bengewoonjaloerswanthebmelkflessen
Haha ! Ja viel mij ook op
Maar mijn benen zijn altijd super wit, mijn vriend is het hele jaar door bruin zonder spraytan. Sommige mensen hebben dat geluk
Al is de zonnenbank hier gewoon open