Hahaha ja same
Ik ben er wel enthousiast over maar gewoon medium enthousiast. Maar niet zo enthousiast als de meeste mensen. In de Volksjury (podcast) hadden ze het er echt een half uur over en dat vond ik zoo saai
Hahaha ja same
Ik ben er wel enthousiast over maar gewoon medium enthousiast. Maar niet zo enthousiast als de meeste mensen. In de Volksjury (podcast) hadden ze het er echt een half uur over en dat vond ik zoo saai
Ik lees mijn eigen reactie en dat âiddâ hoort er niet helemaal bij, haha. Had kennelijk bedacht dat iemand zoiets had gereageerd.
Maarja @Bathwater vroeg of er nog een verrassende twist komt en die komt er wat mij betreft niet, hoe bizar de gebeurtenissen ook zijn die nog volgen. Ik had er zelf blijkbaar meer van verwacht, maar blijkbaar is het meer de hype van de bizarre gebeurtenissen.
Het had wat mij betreft beter geweest om er wél dieper op in te gaan dan deze soapserie. Maargoed al met al wel vermakelijk! Maar als je bij aflevering 1 al denkt mwaaaah, zou ik het niet af kijken.
Tiger King is gewoon cult vind ik.
Hij zegt heel vaak goede dingen, vind ik. Alleen dat wordt door veel mensen al niet eens gelezen en meteen afgeschreven als âdie vrouwonvriendelijke ventâ.
Hij zegt ook logische dingen, maar wel logische dingen vanuit zijn eigen visie waarin economische groei het hoogste goed is. Dus bij zijn zaken houd ik wel in gedachten dat hij een economisch model nastreeft dat niet het model is dat ik als het juiste acht.
Ik vind de McDonalds een absoluut vreselijk bedrijf, niet lekker en dieronvriendelijk. Zou er echt nooit heen gaan en snap dus ook de hype hier op het forum nooit zo 
Jij hebt geen smaak!!!
Maar wat moeten we hiermee? We krijgen een tik op de vingers van een graafje dat ons nota bene âte verwendâ noemt maar hij biedt geen alternatief. Moeten we massaal in opstand komen om het publieke leven weer te openen en daarmee een tweede piek riskeren? Waarom schrijft hij niet over de overheid die KLM tot 4 miljard gaat schenken maar de gehele culturele sector slechts 300 miljoen. Waarom krijgt de kleine man hier een veeg uit de pan, wat kunnen wij zelf anders doenâŠ
Hij beoordeelt in zn podcast zijn vrouwelijke mede presentatrice waarmee hij op1 presenteert op hoe goed ze eruit ziet. Hoe is dat niet vrouwonvriendelijk?
Vind je het echt zo gek dat de overheid KLM met miljarden steunt? Het bedrijf is mega belangrijk voor de Nederlandse economie en voor de positie van ons land op het wereldtoneel. Ik heb echt 100x liever dat de overheid KLM steunt dan de culturele sector.
De cultuursector is 3,7% van ons BNP, de luchtvaartbranche (inclusief KLM) 4,5%. Is dat echt een verschil voor de economie om zoân groot verschil in steun te verantwoorden vind je (300 miljoen vs 2-4 miljard)?
Zou dit artikel hierover aanraden:
Vitale belang van Schiphol wordt al heel lang betwijfeld namelijk.
Ik verwijs je graag door:
Ah dit is interessant. Thanks!
Oké als KLM een klein percentage heeft. Maar hoe zit het met de bedrijven die afhankelijk zijn van de luchtvaartsector?
Als je die bij elkaar opgeteld wat voor BNP krijg je dan?
Durf daar geen getal aan vast te hangen, ik heb niet echt toegang tot die cijfers geloof ik haha. Maar dit is al niet het percentage van KLM hĂš, maar van de luchtvaartbranche als geheel. De bijdrage van âvervoer door de luchtâ alleen is maar een ruime 0.5%. https://www.cbs.nl/nl-nl/faq/luchtvaart/hoe-belangrijk-is-de-luchtvaart-voor-onze-economie-
Dus ik neem aan dat in de 4.5% ook al zaken als Schiphol en wat er nog meer om de luchtvaart heen hangt zitten
Maar dan nog. Wat wordt het BNP als de bedrijven die afhankelijk zijn van de luchtvaart erbij opgeteld worden.
Snap dat je de cijfers niet hebt. Maar dat is het domino effect dat in oa de persco werd aangegeven.
Hetzelfde geldt voor de culturele sector, dat getal is ook niet compleet inclusief gevolgschade
Ik snap op zich het reden van KLM en belangen en bla bla maar de verhouding tot de 300 miljoen voor de culturele en evenementensector, waarbij bijvoorbeeld ook nog de b2b/zakelijke entertainmentbranche totaal genegeerd wordt, is bizar.
Helaas is de evenementenwereld een jonge sector zonder oude VVD-vriendjes en voldoende lobbyisten want dat blijkt nu dus nodig om iets voor elkaar te krijgen.
Hmm ja maar bestaat zoân effect niet ook voor andere sectoren? Daarnaast is er natuurlijk meer belang dan alleen economisch (als we nu allemaal in quarantaine hadden gezeten zonder boeken, films, series, muziek waren we pas echt ongelukkig geweest waarschijnlijk, en die had je zonder culturele sector niet gehad).
Maar bijvoorbeeld een KLM moet een groot deel terug betalen aan de staat. Gebeurt dat ook bij de culturele sector?