Impopulaire meningen #2

Ik voel me ook zo enorm ongemakkelijk als ik jarig ben en er wordt voor me gezongen, dan weet ik echt niet wat ik moet doen

11 likes

Dat heb ik dus met Mamma Mia vooral omdat bijna niemand in die film fatsoenlijk kan zingen :nauseated_face:

2 likes

Je moet hem een keer met vrienden kijken en dan de hele tijd erop zeiken! Dan is ie wel leuk. Of iig het fragment waarin Pierce Brosnan zingt :sweat_smile:

5 likes

Wat ik ook awkward vond was toen een scholiere ging zingen tijdens een simpele kerstviering op school (geen religieuze viering o.i.d.). Vooral toen ze mij ging aankijken. Moet ik enthousiast meeklappen op de maat? Glimlachen of mag ik gewoon stilstaan? En ik had sowieso niks met dat nummer en met kerst vieren. :upside_down_face:

3 likes

Ieder z’n mening maar vind je echt dat Meryl Streep en Amanda Seyfried niet kunnen zingen? De rest totaal mee eens, love love love Colin Firth maar hij kan niet zingen en zo ook de rest haha

Ik zei bijna

3 likes

Zullen dat op individueel niveau zoveel cadeaus zijn? Ik werk in de zorg en ik heb één keer de gelegenheid gehad (niet gebruik van gemaakt) een éénpersoons diepvriesmaaltijd op te halen en dat is het.

3 likes

Dat zal per plek ook wel verschillen. Maar ik zie bij mijn familielid (arts) wel veel voorbij gaan, flessen wijn, maaltijden, macarons, rituals pakketje, chocolade en een zorgauto waarvan benzine wordt betaald. Ze werkt hard/meer dan normaal, maar sta ook wel versteld van alle cadeaus tbh

Wow dat is wel veel. Snap dat mensen dat overdreven vinden.

Oh waar werkt diegene? Ga ik ook maar even solliciteren denk ik. Het enige wat ik kreeg van m’n werkgever is 2 x een kaartje met dat er aan ons gedacht wordt, en met Pasen paaseitjes :joy:.
Krijgen meer waardering van familie van bewoners dan van de organisatie zelf :woman_shrugging:t3:

2 likes

Ik vind het zelfs sexy. Beetje badboy

6 likes

Ahhh haha. Wel in een rijke gemeente, misschien dat dat nog scheelt. Gelukkig wel waardering van degene die je helpt!

1 like

Dat ben ik wel mee je eens.

Vind het sowieso een beetje irritant dat ‘we’ nu opeens helden zijn. En dat sommige zorgmedewerkers zichzelf ook zo profileren op Social media om aandacht te krijgen.

6 likes

is dat niet als reactie omdat het onderwijs altijd zo in de aandacht staat met stakingen etc (klinkt ff heel hard) maar dat de zorg dat ook eens mag?
ik zie op het moment ook bijv. heel veel vanuit het onderwijs dat ze het zo zwaar hebben en geklaag en werkdruk en loonsverhoging terwijl de zorg atm denk ik toch echt het hardst werkt en daar de omstandigheden vaak slechter zijn (loon, werkdruk, vakanties) <- dit haal ik dus uit social media
misschien interpreteer ik de situatie op social media verkeerd haha, maar het lijkt door de dingen die ik zie gebeuren dat het een beetje een kettingreactie oid is geworden op elkaar.

ik wil overigens zelf niet gaan vergelijken van wie het het zwaarst heeft hoor.
maar ik kan de irritatie wel een beetje begrijpen als dat zo is (onpopulaire mening waarschijnlijk)

4 likes

Ik zie dit sowieso vaak bij het onderwijs ook voor corona en naar mijn idee veel minder bij andere sectoren. Maar misschien ligt het aan de mensen in mijn omgeving.

5 likes

Je wilt niet weten hoe weinig verpleegkundigen verdienen voor het werk wat ze doen. Ik heb juist het idee dat de cadeautjes worden gebruikt om de onvrede van de verpleegkundigen te sussen. Isolatiemateriaal raakt op, ze moeten het nu doen met chirurgische maskers die niet goed zitten. Als er dan jaloers wordt gedaan om de cadeaus (vieze diepvriesmaaltijden en af en toe bloemen en snoep) dan kan ik daar heel boos over worden. Verpleegkundigen kunnen helaas niet staken, ze hebben een plicht om door te werken. Ik kan mij de laatste keer niet herinneren dat ze een goede loonsverhoging kregen. En ze doen ook nog eens heel veel extra naast hun werk waar ze niet voor betaald worden (ouderen naar huis rijden die met ontslag gaan en geen familie hebben om ze op te halen, kleding meebrengen en aan patienten geven die geen kleding in het ziekenhuis hebben). Iedereen heeft recht om zijn mening maar die jaloezie om die cadeaus alsof ze het bijna niet verdienen vind ik echt onterecht.

41 likes

Ik weet niet of dit überhaupt door iemand herkend wordt, maar toen je vroeger liedjes één voor één als mp3’tje downloadete zaten er af en toe van die “slechte” versies tussen, met geschreeuw of jingles erdoor, en ik vond dat vaak echt heel chill! Alsof je een hele persoonlijke lelijkere maar authentiekere versie van het nummer had. :joy:
Moest er ineens aan denken omdat ik Sexual Eruption aan het luisteren was, en op mijn mp3-speler had ik daar een versie van met raar gerinkel door het refrein. Ik zou willen dat ik die versie ergens kon vinden!

17 likes

63 likes

Haha deze flashback.

2 likes

Maar die cadeaus worden toch niet door hun baas gegeven? Maar komen van externe partijen/particulieren?