Degenen die nu cadeaus geven zijn niet degenen die de salarissen bepalen hé. Dat is een wezenlijk verschil.
Pfff wat super zuur dit zeg. Je kan als individueel of bedrijf niet hun lonen verhogen, maar wel je waardering uiten dmv een attentie.
En ja, veel mensen doen hun werk, maar niet iedereen riskeert Corona om anderen te helpen. Vind dit echt zo onsolidair?
Vind het heel sneu voor de supermarktmedewerkers, de vakkenvullers en caissières vooral die met zoveel mensen in contact komen en gewoon niet 1.5 m afstand kunnen houden, dat ze ook geen bonus krijgen
Maar dan klopt je punt “geef geen cadeaus, verhoog salaris” toch gewoon niet?
Maar hoe kunnen partijen die nu cadeaus geven invloed uitoefenen op de hoogte van het salaris als ze daar helemaal niks mee te maken hebben?
Of bedoel je dan dat externe partijen het management/de overheid moeten lastigvallen ofzo?
Ik snap je punt niet Misschien wel dat je de cadeaus overbodig vind (ben ik het niet mee eens, kan mij het wat boeien) maar niet hoe geen cadeaus zou moeten zorgen voor meer salaris.
omg ja dit idd
Snap dan ook niet dat mensen zich zorgen maken over het goede publiciteitselement ervan, interesseert me echt niet of dat cadeau uit een oprecht hart kwam of voor publiciteit was. Is hetzelfde cadeau en gratis spul is altijd welkom.
Dit argument altijd… vind dit zo’n weinig constructief argument. Ja, waarom kozen ze er niet gewoon voor bankier te worden?
En feit blijft ook dat hierdoor ook heel veel mensen NIET kiezen om te werken in de zorg. Vanwege de lage lonen en zwaarte. Ik heb echt respect voor de mensen die ervoor hebben gekozen om mensen te willen helpen, terwijl ze van tevoren wisten dat het geen vetpot zou zijn en zwaar zou worden. Ik heb zelf getwijfeld om verpleegkunde te gaan studeren, maar er toch niet voor gekozen omdat ik dacht dat het te zwaar zou worden. Ik heb zoveel respect voor iedereen die het wel doet!
Ik ga hier ook echt op letten als ik de volgende keer ga stemmen inderdaad!
Werken zonder de nodige bescherming (door tekorten een mondmasker de hele dag gebruiken bijvoorbeeld, terwijl je normaal bij iedere patient een ander zou gebruiken) vind ik nu niet echt in het takenpakket vallen nee.
Noujaaaaaa, een deel van de mensen doet wat in hun takenpakket staat, maar degene die normaal hartfilmpjes op de poli maakt en nu billen staat te wassen, of de anesthesiemedewerker die normaal op de operatiekamer werkt en nu ineens op de IC naast een bed staat, of de dermatoloog die nu een zaaltje covid-patiënten runt, of de militair arts die in plaats van gezonde militairen nu bejaarde benauwde patiënten op de spoed ziet doen allemaal iets wat helemaal niet in hun taakomschrijving staat.
‘Zorgen’ deden we altijd al, maar wat er nu gebeurt is buiten alles wat we ooit gedaan hebben, ik verbaas me dagelijks met wat voor bovenmenselijke vereende krachten we ineens allemaal dingen doen die nooit eerder konden.
Ik hoef daar echt geen cadeautjes voor, en die loonsverhoging zal er ook wel niet komen, maar je moet niet doen alsof het nu ‘gewoon waar je voor gekozen hebt’ is in de zorg.
sowieso heb ik altijd zoveel respect voor mensen in de zorg die van die mega lange dagen draaien, ik zou het absoluut niet kunnen (ook met verpest slaapritme etc), ik doe het je niet na
De bloemen en planten die aan zorgverleners gegeven worden, zouden anders de kliko in gaan. Heeft niets met promotie voor de eigen vedrijven te maken, het kost de ondernemers alleen nog maar extra geld/moeite om het bij de zorgverleners te krijgen.
Motivatie is een oprecht bedankje - en dat het voor hun natuurlijk ook echt te kut voor woorden is om je product, je kapitaal waaraan je gewerkt hebt, dat je letterlijk ziet groeien en waar mensen blij van worden, weg te moeten flikkeren.
Bovendien, wat is het alternatief: dat niemand maar in de zorg gaat werken want hier wil je niet voor kiezen? En dan?
Nou, als ik zie hoe hard die meiden en jongens werken om mijn oma toch te verzorgen, verdienen ze alle kadootjes die ze maar kunnen krijgen. Mijn oma zit ook in een verzorgingshuis die negatief in het nieuws kwam, dus het is op dit moment niet prettig werken voor ze. Ik heb ze ook een fruit en notenbox en een kaartje gestuurd, zodat ze even lekker gezond kunnen snacken en tijd voor zichzelf kunnen nemen. Ze waren heel dankbaar en vonden het toch fijn dat er aan ze gedacht wordt.
Het is gewoon nu lastig voor ze en ze hebben er niet voor gekozen om zoveel narigheid te zien.
Mijn tante heeft op haar afdeling al vijf overledenen. Je moet daar mentaal zo sterk voor zijn.
En daarnaast: al is het egoïstisch van die bedrijven die cadeautjes geven, en is het alleen voor hun eigen gewin, als mensen er blij mee zijn is het toch goed? Daarin mag je best een beetje pragmatisch zijn denk ik. Al is het voor goede publiciteit, als mensen die nu heel hard werken en het zwaar hebben ervan profiteren, wat maakt het uit?
As we speak heb ik nu nachtdienst, is mn slaapritme verpest, heb ik buikpijn en geen eetlust. Maar mag niet klagen want ik heb ervoor gekozen… uhm deels waar deels niet waar…
Ik heb inderdaad gekozen om de zorg in te gaan, ik vind mn werk superleuk en zou nu niet anders willen. Maar het is best zwaar voor wat je er voor terugkrijgt. Daar heb ik niet voor gekozen. En ik heb ook niet gekozen om nu op covid afdelingen te werken en mijn eigen gezondheid op het spel te laten staan.
En laten we aub zorgen dat we meer mensen de zorg in krijgen! Want dit helpt echt niet mee.
Ben blij met de extra waardering van bedrijven etc. Maar zou graag dat stukje waardering op een andere manker vanuit de politiek/overheid zien. Dus mensen: verdiep je in een partyij straks die daar zeker wat over te zeggen heeft!
Ik hoor van vrienden en kennissen (ook in t buitenland) dat ze vaak van de mega lange diensten moeten draaien (ook 24 uur), en ik vind 12 uur al veeeeeeel (da’s gangbaar toch?)
Zeker doen als je de opties hebt!
Volgens mij begrijpen de meeste mensen je prima, alleen zijn ze het echt niet met je eens.