Impopulaire meningen #2

Het is meer dat t gewoon niet klopt wat ze zegt

2 likes

Wat ik vooral droog vind is dat deze discussie in dit topic plaats vind.

20 likes

Mijn ex is machinist bij de trein en als er iemand was aangereden zeiden mensen ook van ja dat weet je he, dan moet je maar geen machinist worden

Ehm nee je kiest ervoor om treinen te rijden, niet om iemand aan te rijden :sob:

49 likes

Wtf mensen zijn knettergek joh :flushed:

Ja heel erg! Alsof dat geen trauma mag zijn want je kiest er zelf voor

:pleading_face:

Ik vind dit net zoiets als dat alle bedrijven die het nu super zwaar hebben dit ook maar hadden moeten weten en niet op al te veel hulp moeten rekenen volgens Wiebes en andere mensen, omdat het toch onder het ‘ondernemersrisico’ zou vallen. Haha ja hoor, dit hadden mijn grootouders 70 jaar geleden toen ze een winkeltje openden echt in gedachten joh.

2 likes

Even met het risico om super judgy moedermaffia over te komen: ik vind het zo gek om moeders met kids zonder helmpjes op de fiets te zien. Zag er de laatste tijd een paar op insta en ik vind het zelf zo eng. Zelf heb ik twee keer een hersenschudding gehad door een heel simpel klein ongelukje, beide met best grote gevolgen, en hierdoor ben ik me zo bewust van hoe kwetsbaar je bent en je hersenen ook. Kan niet goed begrijpen waarom je je kind aan zo’n risico zou blootstellen.

10 likes

Ik heb dit met mensen die fietsen met een baby in de draagzak. Dan kijk ik echt zo: :dizzy_face: :scream:

10 likes

Ik zou dat denk ik gewoon doen… maar ik fiets dan ook altijd alleen maar in een autoluwe binnenstad. Maar toch…

Ja dat is ook zoiets! Als je dan valt, val je ook nog eens bovenop je kind. Heb net even gegoogled en wel een aanbeveling gevonden voor helmdragen bij kinderen onder de 10 omdat het de kans op letsel ontzettend verkleind, maar geen helmplicht. In dat onderzoek stond ook die draagzak genoemd, dat was helemaal een slecht idee :grimacing:

Hahaha ja ik zit onder de Duitse propaganda @anon50301661 :smiley:

2 likes

Ja deze dingen zie je hier ook heel veel!!

Wow ik dacht dat @Suvi een grap maakte, wat een gedrocht.

18 likes

19 likes

Dus eigenlijk een… hairbag?

12 likes

En als je dan valt dan klapt dat ding open?

Die zie je hier idd ook steeds meer. Maar ze schijnen niet eens zo veilig te zijn, en ze werken ook maar eenmalig… Fucking hipsters.

Airbags van een auto werken toch ook maar 1 keer :smiley: ?

Ja is ook zo, maar een normale helm toch niet. Ja een motorhelm wel, maar daar val je ook wel wat harder mee dan met een fietshelm, vind ik wel een andere categorie. Net als een auto trouwens

Ja tuurlijk maar als het echt gericht is om als airbag te dienen dan vind ik het logisch dat het maar één keer gebruikt mag worden. Er zijn betere en uiteindelijk goedkopere manieren om je te beschermen tijdens het fietsen.

1 like

Haha ja de eerste paar keren dat ik dat ik dit zag dacht ik echt huhhh wat is dit?? Volgens mij wordt dit (in Zweden dan) voornamelijk in Stockholm gedragen want daar is iedereen ~hip en cool~. Ben het in andere steden amper tegengekomen.

1 like