Ja, bij ons zit die kleine achterop met helm. Ik ben echt te bang dat ik de fiets een keer niet in balans houd en hij omgaat of moet uitwijken en we een tik van een auto of fietser krijgen. En dan met zo’n klein bloot babybolletje zonder helm
Een helm op is niet per se veiliger, begrijp ik tenminste uit onderstaande artikelen:
Aan de reacties onder je begrijp ik dus… dat dit geen grap is🧐?! Of is er een complot?
Onze kiddo ook met helm. In Frankrijk verplicht en we fietsen daar voor het eerst met hem op vakantie. Hebben toen een ongeluk gehad (met elektrische fiets dus ging best hard), en het fiets stoeltjes waS helemaal kapot en kind is er uit gekatapulteerd… had een enorme bult van z’n helm: maar moet er niet aan denken hoe het zonder helm was geweest…
Als je valt met een fietshelm moet je hem ook vervangen! Bijvoorbeeld met wielrennen of mountainbiken en het heeft maar iets van een schok gehad. Dan is er een grote kans dat het materiaal niet meer is hoe het was. Scheurtjes in piepschuim ofzo.
(En ook met helmen voor skien is het zo geloof ik).
Haha ik moest in Stockholm zo hard lachen om al die mensen met helm. Ik hoop dat het hier nooit verplicht wordt. Niet dat ik per se tegen helmen ben maar ik vind een verplichting heel heftig en betuttelend. Zou zelf niet zo snel fietsen met helm. Gelukkig hebben we ook goede infrastructuur voor fietsers die een heel groot deel van het gevaar wegvangt. Op een elektrische fiets vind ik het overigens wel een goed idee aangezien de snelheid vaak niet evenredig is met de oplettendheid of vitaliteit van de bestuurder en die dingen gaan tyfushard.
Ik heb de artikelen gelezen en ondersteun wat ze zeggen: helmen voorkomen hersenletsel niet bij botsingen en het verplichten van het dragen van een helm werkt niet. Daar ben ik het mee eens. Echter lees je ook dat de helm bij eenzijdige ongelukken tot 20km/u wel goed helpt, en daar gaat het me vooral om met een baby’tje van 10 maanden voorin maar interessante artikelen!
Wat ik wel interessant vind (en niet helemaal snap) in die artikelen gaat het vooral om de statistieke redenen om geen helm te dragen: dat er minder mensen gaan fietsen bij een plicht (over het algemeen mensen die minder goed kunnen fietsen), dus logisch dat de ongelukken dan afnemen. Maar als er 2 mensen precies hetzelfde ongeluk zouden krijgen, heb je dan op individueel niet meer kans om het te overleven mét helm? Dat lees ik er niet in terug.
denk niet dat dit heel impopulair is haha
dit ook niet maar vind t stiekem wel jammer dat YA/fantasy zó populair is op goodreads/booktube
t doet me niks
hahaha ja soms ga ik ook expres door de ratings van goodreads grootverbruikers om me te ergeren
Dus je moet een boek goed vinden omdat het algemeen als goed wordt beschouwd? Ik vond zelf Het Achterhuis nou niet echt een “goed goed” boek. Indrukwekkend wel, maar dat is wat anders.
Ik vond mijn reis door Thailand superleuk, een van de beste vakanties die ik heb gehad. En ja ik was met een rugzak. Ik vond het trouwens niet per se een backpackertravellerhippie bestemming, ik denk dat die mensen tegenwoordig meer naar Nepal en Myanmar enzo gaan.
Goh wat flauw
Ik vond Anne Frank dus best wel een kreng in Het Achterhuis en eerst voelde ik me daar schuldig over maar door het forum gelukkig niet meer.
Ik snap alleen ook niet echt wat er literair is aan het boek @Effy? Het heeft natuurlijk wel enorm veel historische waarde maar ik vind het bijv. niet op een manier geschreven zoals ik andere ‘literaire werken’ ken (en die ik trouwens ook alleen maar gelezen heb omdat het moest voor school.) Wat maakt een boek dan precies literair? Of is dat subjectief?
Ik voel me echt een plantensnob als ik dit zeg, maar ik vind die kneusjesbox en alle miljoen foto’s die ik overal op dit forum en social media langs zie komen zooo saai haha.
Huh maar jij bent crazyplantlady.
Ooh wacht je vind de plantjes te min?
Hahah ja ik vind het gewoon een beetje saaie planten allemaal en dan telkens weer die discussie hoe ze allemaal heten
Het heet niet voor niks de kneusjesbox toch
Ik word echt kapot moe van die coaching discussies in elk topic. Of is dit een forumergernis
Deze gif brengt me echt terug in tijd: “ i am not a rapper”
Ik denk ook dat dit komt omdat het geschreven is door een meisje van 13 jaar. Voor iemand van die leeftijd vind ik het uitzonderlijk goed geschreven, zeker aangezien zij er natuurlijk geen enkele bedoeling mee had om dit als boek uit te brengen en ze dit voor zichzelf schreef.