Denk wel dat er een verschil is tussen historische waarde en literaire waarde. Dagboek van Anne Frank heeft een heel erg hoge historische waarde door de giga afzet en circulatie maar heeft bijvoorbeeld eigenlijk nauwelijks tot geen invloed gehad op de literatuur, geen genreconventies doorbroken of anderszins bijgedragen aan de ontwikkeling van de literatuur. Het staat ook nauwelijks in literatuurgeschiedenissen. Uiteindelijk is het wel ‘maar’ het dagboek van een meisje van 13. Dat doet verder denk ik ook niks af aan wat je verder het van het dagboek vindt want dat het een belangrijke rol speelt in de cultuurgeschiedenis spreekt voor zich.
Wij mochten het Achterhuis ook absoluut niet lezen voor zo’n literaire spreekbeurt, want goed geschreven is het niet en was ook een lager leesniveau. Dus ondanks dat die op de lijst van de historische boeken stonden en in die zin belangrijk was, was het qua literatuur niet belangrijk.
Niet elk boek wat belangrijk was hoeft natuurlijk een literaire hoogstandje te zijn en dat hoeft denk ik ook niet per se iets af te doen aan de (historische) waarde.
Nouja ik vond het achterhuis wel degelijk goed geschreven als je beseft dat dit een 13 jarig meisje was dat eigenlijk geen contact had met de buitenwereld. Natuurlijk redt ze het niet tegen over veel oudere en meer belezen auteurs, maar ik denk dat dat ik het Anne Frank na had kunnen doen. Daarbij had ik ook geen achterhuis en overmaat aan vrije tijd dus wie weet. Maar was wel ojee de indruk van hoe het boek geschreven was
Ben er echt totaal niet rouwig om dat de festivals dit seizoen niet door gaan. Vind het voor alle organisatoren uiteraard vreselijk maar verder wat een rust en heerlijkheid zeg
Ik zal al die Instagram stories, foto’s en FB berichten echt niet missen
Ik reken op heel veel #tbt “lowlands we missen je”.
Oh kak ja, is misschien nog wel erger.
Haha ik denk dat je ‘niet’ bedoelt, maar vind het super grappig dat er nu staat dat je het Anne Frank makkelijk na had kunnen doen hahaha
Ik hoor nu dus ook veel geluiden van mensen die het fijn vinden dat hun vrije tijd niet zo vol is. En ook dit bericht van dat je het fijn vindt dat festivals niet doorgaan; voel je je normaal gesproken dan verplicht om te gaan?
Ik snap niet zo goed waarom mensen niet hun vrije tijd besteden zoals zij zelf willen, al doe je het hele weekend of de zomer niks, waarom zou je dat niet doen als je dat zo lekker vindt? Je kan toch gewoon zeggen dat je niet mee gaat/wilt naar festival x y en z?
Of bedoel je meer rust qua omgevingsgeluiden als je dicht bij festivals woont? Want daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Lijkt mij echt heel vermoeiend. Ik ken wel wat van zulke mensen “ah toe nou, kom ook gewoon!” Maar daar word ik juist nog meer “hallo nee ik kom echt niet!!” van. Laat me met rust aub. En als je zulke situaties vaker hebt, snap ik niet goed waarom je niet een keer duidelijk je punt maakt dat je zulke overhalingen erg irritant vindt en dat ze een nee gewoon moeten aannemen. Anders sta je dus in je vrije tijd ergens waar je helemaal niet wilt zijn, hoeveel tevredenheid brengt dat voor je zelf? Dan wordt het misschien tijd voor andere vrienden.
En dat laatste is misschien wel waar, dat herken ik van matige uitgaansavonden waar het allemaal tegenviel (al was dat dan niet omdat ik bang was wat te missen, maar omdat ik gewoon zelf graag wilde maar de muziek dan uiteindelijk tegenvalt bv en je denkt zonde van m’n avond dit).
Nee voel me absoluut niet verplicht om te gaan - al kan ik me dat overigens wel heel goed voorstellen dat je dat wel hebt - en ik ga ook eigenlijk praktisch nooit meer maar ik word wel hééél erg moe van dat constant moeten verdedigen waarom je niet mee wilt/gaat. En dat dat nu even niet hoeft vind ik echt heer-lijk.
(Dan heb ik het overigens niet eens perse over vrienden, dus andere vrienden zoeken is gelukkig niet nodig , maar wel over andere mensen/kennissen om je heen en vooral nu ook jongere collega’s die dat wel allemaal helemaal de shit vinden bijvoorbeeld)
ja!
Ik vond de eerste twee afleveringen nog wel boeiend, erna meer van hetzelfde. Dus als je de eerste al niets aan vond zou ik ermee stoppen.
Er zijn idd veel meer docu’s op Netflix te vinden die beter en diepgaander zijn.
Ik ben ook na 1 aflevering afgehaakt! Vond er geen drol aan haha.
Hahaha ja same
Ik ben er wel enthousiast over maar gewoon medium enthousiast. Maar niet zo enthousiast als de meeste mensen. In de Volksjury (podcast) hadden ze het er echt een half uur over en dat vond ik zoo saai
Ik lees mijn eigen reactie en dat “idd” hoort er niet helemaal bij, haha. Had kennelijk bedacht dat iemand zoiets had gereageerd.
Maarja @Bathwater vroeg of er nog een verrassende twist komt en die komt er wat mij betreft niet, hoe bizar de gebeurtenissen ook zijn die nog volgen. Ik had er zelf blijkbaar meer van verwacht, maar blijkbaar is het meer de hype van de bizarre gebeurtenissen. Het had wat mij betreft beter geweest om er wél dieper op in te gaan dan deze soapserie. Maargoed al met al wel vermakelijk! Maar als je bij aflevering 1 al denkt mwaaaah, zou ik het niet af kijken.
Tiger King is gewoon cult vind ik.
Hij zegt heel vaak goede dingen, vind ik. Alleen dat wordt door veel mensen al niet eens gelezen en meteen afgeschreven als ‘die vrouwonvriendelijke vent’.
Hij zegt ook logische dingen, maar wel logische dingen vanuit zijn eigen visie waarin economische groei het hoogste goed is. Dus bij zijn zaken houd ik wel in gedachten dat hij een economisch model nastreeft dat niet het model is dat ik als het juiste acht.
Ik vind de McDonalds een absoluut vreselijk bedrijf, niet lekker en dieronvriendelijk. Zou er echt nooit heen gaan en snap dus ook de hype hier op het forum nooit zo