Impopulaire meningen #2

Jij hebt geen smaak!!!

4 likes

Maar wat moeten we hiermee? We krijgen een tik op de vingers van een graafje dat ons nota bene ‘te verwend’ noemt maar hij biedt geen alternatief. Moeten we massaal in opstand komen om het publieke leven weer te openen en daarmee een tweede piek riskeren? Waarom schrijft hij niet over de overheid die KLM tot 4 miljard gaat schenken maar de gehele culturele sector slechts 300 miljoen. Waarom krijgt de kleine man hier een veeg uit de pan, wat kunnen wij zelf anders doen…

2 likes

Hij beoordeelt in zn podcast zijn vrouwelijke mede presentatrice waarmee hij op1 presenteert op hoe goed ze eruit ziet. Hoe is dat niet vrouwonvriendelijk?

Vind je het echt zo gek dat de overheid KLM met miljarden steunt? Het bedrijf is mega belangrijk voor de Nederlandse economie en voor de positie van ons land op het wereldtoneel. Ik heb echt 100x liever dat de overheid KLM steunt dan de culturele sector.

5 likes

De cultuursector is 3,7% van ons BNP, de luchtvaartbranche (inclusief KLM) 4,5%. Is dat echt een verschil voor de economie om zo’n groot verschil in steun te verantwoorden vind je (300 miljoen vs 2-4 miljard)?

28 likes

Zou dit artikel hierover aanraden:

Vitale belang van Schiphol wordt al heel lang betwijfeld namelijk.

10 likes

Ik verwijs je graag door:

1 like

Ah dit is interessant. Thanks!

1 like

Alleen als het echt noodzakelijk is hè.

8 likes

OkĂŠ als KLM een klein percentage heeft. Maar hoe zit het met de bedrijven die afhankelijk zijn van de luchtvaartsector?
Als je die bij elkaar opgeteld wat voor BNP krijg je dan?

Durf daar geen getal aan vast te hangen, ik heb niet echt toegang tot die cijfers geloof ik haha. Maar dit is al niet het percentage van KLM hè, maar van de luchtvaartbranche als geheel. De bijdrage van “vervoer door de lucht” alleen is maar een ruime 0.5%. https://www.cbs.nl/nl-nl/faq/luchtvaart/hoe-belangrijk-is-de-luchtvaart-voor-onze-economie-

Dus ik neem aan dat in de 4.5% ook al zaken als Schiphol en wat er nog meer om de luchtvaart heen hangt zitten

1 like

Maar dan nog. Wat wordt het BNP als de bedrijven die afhankelijk zijn van de luchtvaart erbij opgeteld worden.
Snap dat je de cijfers niet hebt. Maar dat is het domino effect dat in oa de persco werd aangegeven.

Hetzelfde geldt voor de culturele sector, dat getal is ook niet compleet inclusief gevolgschade
Ik snap op zich het reden van KLM en belangen en bla bla maar de verhouding tot de 300 miljoen voor de culturele en evenementensector, waarbij bijvoorbeeld ook nog de b2b/zakelijke entertainmentbranche totaal genegeerd wordt, is bizar.
Helaas is de evenementenwereld een jonge sector zonder oude VVD-vriendjes en voldoende lobbyisten want dat blijkt nu dus nodig om iets voor elkaar te krijgen.

7 likes

Hmm ja maar bestaat zo’n effect niet ook voor andere sectoren? Daarnaast is er natuurlijk meer belang dan alleen economisch (als we nu allemaal in quarantaine hadden gezeten zonder boeken, films, series, muziek waren we pas echt ongelukkig geweest waarschijnlijk, en die had je zonder culturele sector niet gehad).

9 likes

Maar bijvoorbeeld een KLM moet een groot deel terug betalen aan de staat. Gebeurt dat ook bij de culturele sector?

1 like

Ik ben er vandaag achter gekomen dat mensen dus blijkbaar niet zonder koningsdag kunnen of gewoon een excuus zoeken om te kunnen zuipen midden op de dag icm de hele buurt terroriseren met kutmuziek

29 likes

Ja, een deel van de 300M is verhoogde leenfaciliteiten.

2 likes

Mja dat hij een seksist is betekent natuurlijk niet dat hij geen verstand kan hebben van de economie. Ik vind altijd wel dat je iemands ‘expertise’ wel los kunt/moet zien van iemands persoonlijkheid. Anders mag je de helft van alle ‘klassieke’ kunstenaars ook niet waarderen.

4 likes

Ik ben niet op de hoogte van zijn CV maar ik reageerde op iemand die zei dat zijn mening bij voorbaat wordt afgeschreven omdat mensen hem vrouwonvriendelijk vinden. Zijn mening afschrijven omdat hij blijkbaar geen wetenschappelijke kennis heeft over de economie vind ik wel aardig verstandig.

4 likes

Echt? Je hoeft toch niet overal wetenschappelijke kennis van te hebben om er een mening over te kunnen vormen? Zeker economie is nou niet echt een hele exacte wetenschap.

3 likes