Hm. Het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe je die mening vormt. Als jij zelf geen wetenschappelijke kennis over onderwerp x hebt maar je baseert je mening op iets wat een wetenschapper zegt, dan vind ik dat anders wanneer je zomaar wat roept. Dat iets geen exacte wetenschap is, betekent toch alleen dat theorieën niet gebaseerd zijn op bijv. natuurwetten. Niet dat iedereen met een mening er iets zinnigs over kan zeggen. Althans, als ik het bijv. vergelijk met rechten: dat is ook geen exacte wetenschap maar er zijn genoeg roeptoeters die daar de meest achterlijke dingen over roepen die nergens op gebaseerd zijn.
Ik hoop altijd dat mensen dat soort opiniestukken/opinietelevisie als een soort handvat gebruiken om zelf op onderzoek uit te gaan en dan een mening te vormen i.p.v. dat ze gewoon weer iets napraten wat ze bijv. bij Lubach hebben gehoord.
Overigens weet ik echt niets van SS* en zijn kennis over de economie. Ik reageerde slechts op: ‘Niemand luistert naar hem omdat ze hem een seksist vinden.’
*Ik weet natuurlijk wel dat zijn vriendin oestervisser is want wie weet dat niet.