Impopulaire meningen #2

Ik vind het woord “Hubby” zo gruwelijk irritant en ik kan niet echt uitleggen waarom ik het zo weerzinwekkend vind. Ik kan het niet uitstaan en ik zie het ook alleen op het internet? En vaak alleen als er iemand op zit te scheppen. “My hubby bought me this,” “Look what my HUBBY made me,” “Teehee my HUBBY suprised me with this!”

MY HUBBY MY HUBBY MY HUBBY

44 likes

Ja eens! Ik vind de 16 personalities ook erg goed en treffend. Als je op de engelse pagina zit heb je een belachelijk uitgebreide beschrijving van elk vlak

1 like

Ik heb m’n badkamermeubel van eikentafels.nl, zij maken echt mooie dingen van echt hout precies op de maten die jij wil voor echt weinig geld. Ik heb een onzichtbaar hangend meubel met 3 laden (2 aangepast voor afvoeren enzo) van massief eiken met matte lak voor nog geen €500.
Al die Ikea-shit is teringduur voor een beetje fineer dat bij het eerst beste spatje vocht lelijk wordt.

1 like

Ken je dit kanaal al?

Btw: opmerken dat deze test niet wetenschappelijk onderbouwd is, is zóóó typisch ISTJ!

4 likes

Ik heb dit dus precies met kleding, zo zonde van mijn geld.

1 like

Ik ben dan juist ook benieuwd waar iedereen die het onzin vind om geld uit te geven aan de ‘standaard dingen’ (kleding, dingen voor in huis, etc.) wel graag geld aan uitgeeft. Ik heb het voorgevoel dat ik er iets van kan opsteken.

Eten! Ik ga graag uit eten en drink graag cocktails ipv een spa rood. Daarnaast ga ik graag ver op vakantie, maar dat zijn ook backpack trips, dus die kosten ook niet de wereld.

Ik ben vooral van het sparen, haha

5 likes

Hahaha ik heb op mijn telefoon een mapje met links en notities van handige winkels, tems en opmerkingen en echt veel van die tips komen van jou!

1 like

Het meeste van mijn geld gaat op aan eten. Ik bestel niet vaak eten maar haal wel “luxe” boodschappen zoals brood bij de bakker, lekkere kazen, en dat loopt samen best op. Ik koop ook vaak boeken en spullen om te tekenen en verven, die zijn ook vrij prijzig. Ik denk dat sommige hobby’s vrij duur kunnen zijn, bijvoorbeeld een vriend van mij heeft zo’n BMX en daar is altijd wel onderhoud aan.

6 likes

Ja je hebt ook zo’n breinvoorkeurentest die veel op zakelijk gebied wordt gebruikt (beetje vergelijkbaar met die kleuren), en daar zeggen ze er ook bij: ‘het is je voorkeur. Dus als daaruit komt dat je goed kan plannen dan is dat omdat je dat zelf fijn vindt. Dat betekent niet dat je het tegenovergestelde niet kan, maar gewoon minder leuk vindt’. Dus je BENT die test niet, maar het beschrijft als het goed is wel je gedrag/voorkeur.

Dat vond ik wel een verhelderende test! Ook of je bijv veel meer op details let of op de grote lijnen, en dan is het ook echt handig bij collega’s om dat van te weten

1 like

Ik geef graag geld uit aan, eten, drank, feestjes, mijn kind. Maar ik ga liever een avond goed opstap dan dat ik een veel te dure tas koop bijvoorbeeld.

4 likes

Ik vind keukeneilanden echt heel lelijk en ben sowieso geen fan van keukens en de woonkamer in dezelfde ruime en elke keer als ik dat zeg word ik raar aangekeken. Of wanneer er sowieso heel veel muurtjes worden doorgebroken. Doe mij maar gewoon kleine kamertjes die allemaal een eigen stijltje hebben. :smiling_face_with_three_hearts:

12 likes

@grace M’n vriend moest dit ook laten invullen en toen moest ik van hem dus over hem wat in gaan vullen, ik zei al: weet je dit heel zeker? :sweat_smile: Maar eigenlijk was het best leuk om te doen en uiteindelijk was het allemaal best aandoenlijk, de antwoorden die hij van anderen terugkreeg, al had die vragenlijst ook wel een vrij positieve insteek.

1 like

Haha, hoeft toch ook niet per sé. Dit was in het kader van zo’n loopbaanadviestraject, dus ging erg over (verborgen) talenten. Ook heel grappig in wat voor andere functies mensen om ons heen m’n vriend zagen, heel veel zeiden dus onderwijs en dat vindt ie zelf echt vre-se-lijk, hahaha, al denk ik persoonlijk ook dat ie dat super goed zou kunnen. :woman_shrugging:

2 likes

Haha ja dat is wel waar, maar de vragen zijn natuurlijk wel iets vager dan simpelweg ‘ben je van details of grote lijnen’ dus je hebt ook niet direct door waar je op antwoord en aan welke conclusie dat linkt. Maar ja klopt uiteindelijk vul je het wel zelf in dus zou het kunnen dat anderen je anders ervaren

In de meeste goed gevalideerde psychologische testen zitten ook controlerende vragen bijv. Voor gebrekkig zelf inzicht of sociale wenselijkheid. Is zelfs een van de criteria dat dat mee moet worden genomen. En daarnaast zijn er altijd gesprekken, interviews, observatie, met de cliënt en diens omgeving

5 likes

Ik vind het best zorgwekkend dat je tegenwoordig op internet steeds meer disclaimers moet plaatsen of normale dingen die in het dagelijks leven voorkomen moeten worden gecensureerd omdat iets als trigger kan fungeren. (En dan heb ik het niet over kots / foto’s van ernstige ongelukken/geweldsdelicten etc.)

Vroeger werd ergens een foto van mij weggehaald omdat ik erg dunne polsen had en men daar meer achter zocht. :upside_down_face: Laast was een foto van een konijn ook voor iemand een trigger en toen moest ik die weghalen.

Soms denk ik dat mensen er verstandig aan doen om gewoon aan zichzelf te werken en de juiste hulp in te roepen dan dat iedereen zich moet aanpassen aan één persoon. Een beetje zoals in mijn omgeving dat iemand een vriendin heeft met mogelijk een angststoornis en alles aanpast tot het extreme waardoor ze niet meer hoeft te werken en de deur uit hoeft. Met als gevolg dat alles nog veel erger is geworden. Daar is ze in de toekomst ook niet mee geholpen.

Rekening houden met anderen kent zo zijn grenzen.

58 likes

Hoe kan een konijn een trigger zijn?

4 likes

Zijn eng. Dus in plaats van een clownfobie eentje met konijntjes.

1 like

Grote woonkamers vind ik zo sfeerloos. Ik snap niet hoe men dat gezellig kan vinden en het fijn vindt om na een werkdag in een enorme ruimte thuis te komen. Waar moet je überhaupt zo’n enorme woonkamer mee vullen? 20 Banken?
Nee, dan heb ik liever mijn kleine woonkamer waarbij iedereen op elkaars lip zit.

14 likes