Impopulaire meningen #2

Op zijn Amerikaans zo’n extreem grote, masssieve bank van zwart/beige of wit leer waar een heel voetbalteam op kan neerploffen. Vaak ik combinatie met ontzettend lelijk tapijt en ergens een groot massieve kast waar een XXXXXXXXXL-televisie opstaat. NMSVPE

3 likes

Ja eens. Ik denk dat normale dingen die als trigger werken, voor de persoon juist een spiegel moeten zijn die laat zien dat de situatie niet houdbaar is. Soms denk ik dat we door dit soort dingen juist dingen in stand houden. Ik zou juist van mezelf schrikken als ik door iets simpels online zo erg van slag zou raken dat ik diegene zou vragen om iets weg te halen.
Bij sommige dingen vind ik een contentwarning wel fijn, als er bijvoorbeeld boven een verhaal staat dat het over geweld, mishandeling of seksueel overschrijdend gedrag gaat. Dat kan ik kiezen om verder te scrollen als ik dat even niet aankan

5 likes

Helaas werkt dat voor veel mensen niet zo. En soms begrijp ik dat er weinig te veranderen valt. Bijvoorbeeld dat het voor veel Amerikanen niet eens t betalen is om fatsoenlijke psychologische zorg te ontvangen. En natuurlijk heb je in Nederland wachttijden en nu extra problemen met corona, maar op langer termijn is er best wel vaak iets dat geprobeerd kan worden.

Ik heb in mijn leven verschillende tijden gehad waarin ik een of meerdere dingen niet durfde (bijv. fietsen, drukke menigten, 's avonds naar buiten gaan, iets kijken waarin iemand zelfmoord pleegt/ergens van afspringt etc). En sommige dingen heb ik zelf kunnen oplossen en voor andere dingen heb ik hulp ingeschakeld en anderen soms verboden om er echt rekening mee te houden. ==> Toch meegaan naar een druk terras in plaats van in de tuin iets drinken

Het lijkt me echt verschrikkelijk als ik al die dingen tegenwoordig nog steeds niet kon / onder ogen kon zien.

Ja, hier spreekt iemand die een ernstige angststoornis heeft gehad. Ik heb twee jaar lang niet alleen naar buiten gedurfd. En eerlijk gezegd hield dat op toen mijn ouders stopten met mijn angst faciliteren. De angst hield niet op, soms heb ik die nog steeds, maar ik moest het normale leven aan.

Maar dit vind ik anders dan op internet vragen of iemand iets weghaalt. Naar buiten moet je toch, maar op internet kan je ook gewoon verder scrollen en hoef je iemand niet de vragen of diegene iets weghaalt als alleen jij er last van hebt

5 likes

Ik zou eigenlijk wel vinden dat iedereen er iets aan moet doen. Maar nu is het natuurlijk wel zo met kots, poep, iets bebloed vaak vies wordt gevonden, dus een extra laag.

6 likes

Misschien soms wel cultureel/religieus bepaald of wordt het geassocieerd met viezigheid / vieze plaatsen => bedwansen, zilvervisjes, kakkerlakken etc.

Ja eens hoor. Als je naar buiten gaat kun je toch ook niet voorkomen dat je bijvoorbeeld mensen met dunne polsen of konijnen ziet, of andere dingen die je liever niet gezien had. Ik vind het dan ook bullshit dat je dat op internet plots weg zou moeten halen. The internet is not your personal happy space. Het is net de grote boze buitenwereld. Maar dan online. Daar gebeuren nu eenmaal dingen die jij soms niet leuk vindt om te zien.

14 likes

Ik wou dat ik jou was. Ik denk hele dagen aan eten en als ik een gerecht eet die niet of minder lekker is dan verwacht, vind ik dat heel kut. Liefst lunch ik ook elke dag met luxe broodjes carpaccio, warme geitenkaas, tosti’s, etc etc.

55 likes

Ik heb dit ook en misschien nog meer met koken. Ik heb echt wel mijn voorkeuren maar ik kan ook heel makkelijk zijn en tegen mijzelf zeggen ‘hupsakee eten en klaar’ of vaak hetzelfde achter elkaar eten, alleen zodat ik genoeg binnen krijg. Ik heb wel eens dingen in de blender gegooid zodat ik het snel naar binnen kreeg en toch gewoon gezond at. Vonden anderen heel raar want het zag er vies uit. Maar ik had zoiets van ‘hap slip weg en ik ben klaar’ :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik heb zo gauw geen bron maar ik lees steeds vaker dat trigger warnings er alleen maar voor zorgen dat mensen minder weerbaar worden en dat het de achterliggende trauma’s niet eens helpt. Sterker nog, veel komen in een soort van trigger spiral terecht waardoor ze door steeds meer dingen getriggered worden.

En ik moet ook bekennen dat ik zelf last heb van angsten en die pas onder controle heb weten te krijgen toen ik hulp kreeg om hoe ik ermee om kon gaan in plaats van proberen er zo weinig mogelijk aan te denken en ze te vermijden.

Ik vind het heel lief dat men zo veel rekening met elkaar wil houden maar als het alles alleen erger maakt waar doen we het dan voor?

7 likes

Ook met een wetenschappelijke bron achterwege gelaten, klinkt dit ook gewoon heel logisch. Beetje zoals dat vies zijn best goed is voor het immuunsysteem en dat je daardoor kinderen minder allergisch zijn.

4 likes

Ik vind vleermuizen ook heel tof en kan er dus ook gewoon van genieten als ik ze ergens in de bomen zie hangen of zie vliegen. Heb er ooit een moeten doden omdat mijn kat er een ontzettend had toegetakeld, hij kon echt niks meer :’(. Ik heb mij daar toen extra rot over gevoeld omdat ik ze zo tof en lief vind.

Ik vond het vroeger ook niet zo erg om voor vleermuis te worden uitgemaakt vanwege mijn kledingkeuze toen.

1 like

Jaaa toen ik down-under woonde had je ‘s avonds heel vaak zwermen met vliegende honden, en dat geklap van die vleugels klinkt zo cool!

7 likes

Ik heb echt precies hetzelfde. Het meeste laat me gewoon koud

1 like

Maar het is toch ook eigenlijk voor scholieren? Of niet? Ik dacht dat het bedoeld was als een soort schooltv haha en dat ze het nu vanwege de actualiteit ook op tv uitzonden?

100% van overtuigd dat deze fobie het leven is ingeroepen door de film watership down/ waterschapsheuvel :joy:

5 likes

Nijntje is in ieder geval niet de schuldige.

1 like

ik vergeet steeds welk type ik ben, vind het te onboeiend. of misschien heb ik de test wel nooit afgemaakt.

in elk geval: mijn onpopulaire mening is dat ik wou dat ik niet gestopt was met roken en dat ik er nog gewoon van kon genieten zonder me druk te maken over geld gezondheid stank en gewoon dat soort puberale leven voort kon zetten waarbij ik alleen maar geld hoefde uit te geven aan alcohol sigaretten en kleding. lekker onverantwoordelijk en anti-alles.

22 likes

2 likes

Dan moet je er wel vijf per dag nemen maar dan kun je nierstenen en dergelijke krijgen. Maar Soylent bestaat niet in Nederland. Wel gelijksoortige dingen maar het is niet dat je het met een pil wegwerkt. Echt zo’n dikke milkshake met proteïnesmaak is het, en dan dus een liter per dag.