Ik wil precies om deze reden niet voor de kerk trouwen. Ja ben ik ben gedoopt enzo. Maar ik geloof niet. Kom nooit in een kerk tenzij het voor een bruiloft of begrafenis is. Dus dan zou ik het extreem hypocriet vinden van mezelf om in de kerk te trouwen . Helaas wil mijn vriend het wel graag dus dat gaat nog een strijd worden. (hij is zelf trouwens ook niet gelovig anders had ik het wel begrepen)
maar wat is het???
een geboortekaartje in de vorm van een zwangere buik, mild erotisch aangekleed met kant?
een kunstwerk voor aan de muur?
piñata, alleen het ding kapotslaan is oké
Ik zou wel in (of bij) een Noorse staafkerk willen trouwen omdat ik het prachtige gebouwen vind, maar ik vind het ook hypocriet als atheïst om een religieus gebouw te gebruiken als decor.
Ik heb een hekel aan chillkleding en draag al de hele coronatijd gewoon een spijkerbroek of kleding die ik normaal naar mijn werk draag, snap ook niet dat iedereen nu ineens in yogaleggings of joggingsbroeken gaat lopen
Mag ik vragen waarom hij dat graag wil? De enige redenen die ik hoor zijn: dat is mooier, dat is traditie, de familie wil dat, alleen in het gemeentehuis is saai/trekt op niets, …
Ik weiger te stemmen
Hahahaha
Dan meowrick maar ook corgi corki
Ik vind veel hondenrassen (en wat katten) alleen maar sneu en vraag me af of we ons wel dierenvrienden kunnen noemen als we dieren zo verneuken met doorfokken. Idk had discussie met vriendin van soms hoor je vegans zeggen dat je niet van dieren houd als je ze eet dus zou dit ook tellen?
Eh ja zijn enige reden is dat hij een kerk heel mooi vindt. Prima hoor. Maar voor mij geen reden om er te trouwen.
Dit is tot nu toe de enige mening waar ik echt van schrik. Ik weiger om in spijkerbroek op de bank te zitten, wat een hel.
Oprechte nieuwsgierigheid: why?
Misschien ligt het dan aan mijn broeken, maar ik vind dat niet per se oncomfortabel eigenlijk. Ik heb juist dat ik niet functioneer als ik geen normale kleding aan heb haha
Ik ben meer een hondenmens maar toch krijg ik binnenkort een kitten
Daar ben ik ook blij mee hoor
JA!
Ik vind het weercijfer op weeronline ook altijd zo stom. Hoezo is het weercijfer 9 als ik zit te verknetteren in 30+ graden en 's nachts niet kan slapen door de hitte en ik eigenlijk nonstop oververhit ben?
Ik hou ook van regen, plensbuien en idd lekker binnen zijn.
Maar traditie vind ik niet zo’n raar argument, veel Nederlanders zijn toch gewoon cultureel christelijk. We vieren ook tradities als Pasen, carnaval en kerst zonder daar religieuze waarden aan te hangen.
Ja ik denk sowieso weleens; het feit dat we dieren gedomesticeerd hebben is allemaal mensenwerk. We hebben honden doordat mensen heel lang geleden wolven tam zijn gaan maken, katten van grote katachtigen, kippen van hoenders…
Dus als je als veganist tegen het gebruik van dierlijke producten bent, zou je dan technisch gezien ook niet tegen het houden van dieren moeten zijn? Snap dat er allemaal heeel veel nuance bij zit/niet elke vegan is hetzelfde/dit is nu eenmaal hoe de wereld zo is geworden met huisdieren… maar vind dat wel een interessant vraagstuk altijd
^ disclaimer: dit is overigens niet mijn mening wat een veganist wel of niet zou moeten, maar meer een ethische vraag ofzo
Ik vind donuts in Nederland niet te vreten.