Impopulaire meningen #2

Ik wantrouw juist bruine ogen. Overgebleven uit mijn basisschooltijd waar zo’n kind van die grote bruine puppyogen had en daardoor altijd gelijk kreeg bij de juf/lievelingetje was terwijl zij mij treiterde.

3 likes

@printemps @ClaireCharlotte misschien komt dat wel omdat je bij lichte ogen de pupil beter kan zien, en onderzoek heeft uitgewezen dat je meer vertrouwen wekt met grote pupillen!

“Over het algemeen zag Kret dat partners met pupillen die vergrootten, meer werden vertrouwd dan bij gelijkvormige of verkleinde pupillen.” zie ook https://www.nemokennislink.nl/publicaties/pupil-is-spil-van-vertrouwen/

1 like

Hier in België is het toch normaal gezien 1 en bij speciale gelegenheden 3? (bij ons toch)
Dus ik zou bij 2 kussen ook een derde verwachten omdat we er nooit 2 geven

6 likes

Vind ik leuk

Omdat het het tegenovergestelde is van dat stomme spreekwoord “iemand op z’n blauwe ogen vertrouwen”.

5 likes

Ik vind het zo gek dat zo veel mensen iets vinden van iemands oogkleur. Ik snap wel dat het irritant is als iemand er bijzonder over doet maar voor de rest is het gewoon iets waar je mee geboren bent en niks aan kan doen.
Ik vraag me af als het woord ogen vervangen wordt met borsten hoe er dan gereageerd zou worden. Oh iemand met kleine borsten is niet te vertrouwen, de hel zou uitbreken.

26 likes

Iemand met een … piemel

5 likes

Misschien vorm je onbewust een mening over oogkleur, omdat je doorgaans vaak oogcontact hebt met je gesprekspartner? Dat je onbewust associaties maakt, in combinatie met lichaamstaal? Maar misschien is het onzin wat ik zeg hoor haha

“Ik wantrouw vrouwen meer grote borsten want op de middelbare school was er een onaardig meisje met grote borsten”

7 likes

Mijn vriend ziet echt geen oogkleuren. Voor hem zijn alle ogen ‘donker’. Soms vraag ik eens: “welke kleur hebben mijn ogen”. En dan weet hij gewoon het antwoord omdat hij het van buiten heeft geleerd. :neutral_face:

4 likes

Ooit zat een man met me te flirten, weliswaar online maar hij had veel foto’s van me, zegt ie ineens: ja, ik hou van blondines, vooral als ze blauwe ogen hebben zoals jij :heart_eyes:

Ehh :grimacing:

1 like

Ik zie het ook niet tenzij het opvallend is.

2 likes

Ik vind het irritant hoe Monique van Loon (bekend van Girlscene en Culy) bij elke social media post met haar nieuwe vriendin een regenboogvlaggetje erbij plempt. Ik ken letterlijk geen enkel lesbisch stel die dat doet. Misschien alleen op dagen als gaypride of andere pride achtige statements e.d. Bij haar vind ik het nu (omdat ze het dus elke keer doet) overkomen als “Kijk mij lesbisch zijn!”. Ik vind het ook minder oprecht overkomen naar die meid. En dan al die overdreven reacties eronder dat mensen het geluk en de verliefdheid zo in haar ogen kunnen zien. (Terwijl ze gewoon normaal kijkt. Ik zie het niet though) Ik vraag me af of die mensen dat hiervoor bij d’r hetero relaties ook deden. Het is ook echt net een paar maanden uit met haar vorige vriend met wie ze die hond had, en op zijn profiel is hij ook echt nog niet verder gegaan met zijn leven. Zijn laatste foto’s zijn echt nog van haar en hun samen. Awkward. Maarja. Waarschijnlijk ben ik gewoon jaloers en salty. :woman_shrugging:

9 likes

Haha nouja ze is waarschijnlijk niet lesbisch want dit is haar eerste vriendin (dus eerder bi :stuck_out_tongue:) maar zou het ook niet kunnen dat ze duidelijk wil maken dat ze wel echt een stel zijn en dat het geen gewone vriendin is?

Ik volg haar ook al heel lang maar heb deze frustratie niet bij haar haha, vind het juist leuk dat ze weer gelukkig in de liefde is

Ik vind groepsapps echt geweldig: beetje op de hoogte gehouden worden over alles en iedereen, gewoon negeren als ik niets te zeggen heb, random gedachtes delen. (Opeens besef ik mij dat mensen misschien een hekel aan mij hebben, hahaha).

Mijn werkapp is een ander verhaal, maar ik heb veel stomme collega’s, dus die mensen samen in een app kan natuurlijk niet opeens leuk zijn.

8 likes

Je kan toch prima lesbisch zijn ook al is dit je eerste vriendin? Genoeg mensen die pas op latere leeftijd en na heteroseksuele relaties uit de kast komen.

Maar goed ik zie net als jij het probleem verder ook totaal niet eigenlijk. Good for them dat ze gelukkig lijken toch

6 likes

Vind het een beetje stom dat jij nu gaat zeggen wat zogezegd haar geaardheid is. Zoals @Lemongrab zegt kun je prima lesbisch zijn en pas je eerste vriendin hebben

4 likes

Ik betrapte me er laatst ook op dat toen ze een lijstje had gemaakt van dingen die ze mist tijdens corona en daar ‘Dansen in de NYX’ of zo op stond dat ik dat maar aanstellerig vond. Of dat haar insta bio nu ’ :rainbow_flag: in Amsterdam’ is. Maar ja eigenlijk is dat inderdaad echt salty. Wie weet is het allemaal heel nieuw voor haar of juist niet en is ze super blij dat ze er nu open over kan zijn. Hoe dan ook moet ze het lekker zelf weten en moeten wij daar eigenlijk niets van vinden. Ze mag zelf weten hoe ze er over doet toch. Maar ik begrijp je wel want het was ook mijn eerste ‘instinct’ om daar iets lulligs over te denken.

7 likes

Haha ja dat weet ik, ik dacht alleen dat ik ergens had gelezen dat ze bi was maar misschien heb ik dat zelf bedacht. Helemaal mee eens verder, ik zei dat eigenlijk ook juist omdat @oliverqueen zei ‘lekker lesbisch te zijn’ dus dat was net zo goed een aanname :wink:

Ik hou echt van voice memos opnemen en ontvangen. Ik ben er alleen niet goed in want ben vaak halverwege mn verhaal kwijt. ( ik doe trouwens niet heel lang hoor. Langste zijn miss 3 minuten ofzo)

5 likes

3 min voor een voicememo is echt fucking lang

16 likes