Impopulaire meningen #2

Ohh joyfriend. Die vind ik leuk! Even testen zo hoe hard mn vriend gaat cringen maar anders ga ik em overnemen.

Edit: hij keek heel moeilijk. Ben er nu ook net achtergekomen dat wij los van elkaar allebei partner in Engels en Nederlands gebruiken omdat we het gebruik willen normaliseren en het een beetje in het midden laten. Maar ik ga toch stiekem joyfriend implementeren :wink:

9 likes

Ik word helemaal gek van die filters op instagram, waarop het lijkt alsof elke ruimte vintage/sepia/met vlekken is ingericht. Het erge: ik trap er nog in ook. Net als dat ik heel lang dacht dat alles in de Tweede Wereldoorlog grijs was.

21 likes

Ik durf het nauwelijks te plaatsen, maar ben echt happy dat veel werkgevers aangeven dat er thuis gewerkt moet worden tot 1 september. Sinds het begin van de Corona ellende ben ik binnen 35-40 min op werk en hoef ik nooit rekening te houden met drukte op de a16. Het is echt heerlijk zen rijden in de ochtend. En ben altijd netjes op tijd bij de overdracht.

18 likes

Ik weet ook nog dat als kind vroeg: huh, maar had oma dan vroeger ook groen gras en groene bomen??? :exploding_head: haha

3 likes

Ik noem mijn vriend dus mijn vriend, haha, maar als ik mensen ook maar een beetje ken en ik heb het 1x over hem gehad dan zeg ik eigenlijk gewoon het liefst zijn naam (dus tegen collega’s bijv.). Hij noemt mij dus bijna nooit bij mijn naam en dat vind ik jammer want ik vind het leuk als hij die zegt. Volgens mij vinden veel mensen dat juist afstandelijk of doen ze dat alleen als ze boos zijn.

2 likes

Dit heb ik ook! Vind het andersom ook fijn. Viel mij bijv. bij Temptation Island heel erg op dat de mannen het altijd hadden over “mijn vriendin” en de vrouwen juist altijd de namen van hun partners noemden. Misschien is het iets vrouw-eigens ofzo? Haha

1 like

Mijn zusje had ook al heel vroeg dat de zelf aangaf geen jurkjes en staartjes en roze te willen, ook al had ik dat wel en deed mijn moeder dat eerder ook bij haar. Die was daar ook al jong duidelijk over idd.

1 like

Flaggen die handel!

Ik heb niks met Dumpert, maar ik ben het wel helemaal eens over Sylvana. Ik vind haar echt top en volgensmij is ze ook echt een superlief persoon! Helemaal sinds ze in een video zat bij Spuiten en Slikken (https://youtu.be/3aUgDBu9TS4) en daar echt wel een paar hele goede dingen zei.

Is dit… lil kleine?

1 like

Ik snap het zeggen van mijn partner ipv mijn man/vriend/vriendin niet.

Een niet hetrokoppel kan toch gewoon dezelfde benaming gebruiken? Die term is toch gewoon inclusief?

Ik snap even niet wat je bedoelt, bedoel je dat een koppel tussen twee vrouwen ook vriendin kan zeggen? Dat kan inderdaad wel, maar als je partner non-binair is, ligt dat weer anders.
En partner vind ik zelf fijn om te gebruiken als de gender van mijn partner op dat moment niet relevant is (lees: ongeveer altijd in professionele situaties, of weet ik veel, als er een pakketje opgehaald moet worden en je wil zeggen dat je partner dan wel thuis is). Ook vraag ik liever aan iemand anders of ze een partner hebben, vind dat de meest open manier om zoiets te vragen.

8 likes

Ja, dat eerste bedoel ik inderdaad!
Na je uitleg snap ik het beter maar nog steeds vind ik persoonlijk niks mis met mijn man zeggen (in mijn geval) .

Ik zeg het vooral omdat ik het inderdaad irrelevant vind in de meeste situaties of mijn partner een man of vrouw is. Mijn partner zou man of vrouw kunnen zijn, maar wat doet het ertoe? Ik heb er verder geen probleem mee als andere mensen zeggen ‘mijn man/vrouw/vriend/vriendin’, maar ik heb er wel problemen mee als mensen standaard vragen ‘heb je een vriend?’. In mijn geval klopt dat nu wel, maar het had ook net zo goed een vriendin kunnen zijn

Het doet er niet veel toe inderdaad maar ik ga er ook niet moeilijk over doen om hem mijn man te noemen. Dat is hoe ik over hem praat en hem noem. Switchen naar partner is voor mijzelf onnatuurlijk.

De ‘heb je een vriend’-vraag vind ik inderdaad wél storend, hier kies ik voor -als ik het al vraag- het woord partner.

1 like

Maar niemand zegt dat je het moet aanpassen of dat ze het raar vinden als iemand wel man/vriend/vrouw/vriendin zegt. Ik snap niet waarom je je aangesproken voelt eigenlijk.

1 like

Huh? Hierboven is toch juist de discussie, of nouja discussie niet maar gaat het erover dat mensen graag het woord partner gebruiken? Of joyfriend. Ik reageer daar juist op en geef aan,
-wat impopulair lijkt- dat ik wel graag het woord mijn man/vriend gebruik en niet snapte waarom dat een ding kan zijn omdat ik denk dat niet-heterokoppels dat woord ook kunnen gebruiken.

Niet-heterokoppels kunnen dat inderdaad ook prima gebruiken, afgezien van een koppel waar iemand non-binair is, maar waar het vooral om gaat is dat niet-hetero’s zich niet constant willen outen. Soms gaat het mensen gewoon niet aan, soms voelt het niet veilig, of wat je dan ook voor reden hebt om niet aan te willen geven dat je niet hetero bent. Je komt niet een keer uit de kast, je komt je hele leven uit de kast, elke keer opnieuw, en soms wil je dat gewoon niet. Kan namelijk doodvermoeiend zijn en in sommige gevallen toch altijd weer een beetje spannend. Dan is een optie als “partner” top.

Waarom je dat als hetero zou gebruiken: veel mensen nemen toch aan dat als je “partner” zegt je dus niet hetero bent. Als meer hetero’s ook “partner” gebruiken en die benaming normaler wordt zou het dus niet impliceren dat je met een omweg alsnog uit de kast komt, maar is het voor iedereen “veilig”.

Wil niet zeggen dat jij je man niet je man mag noemen hoor, je moet vooral doen waar je je prettig bij voelt. Er is inderdaad niks mis mee om je man je man te noemen. Maar misschien verheldert dit het wat voor je!

32 likes

Ja, dit verheldert het zeker! Bedankt voor je fijne uitleg :sparkles:

3 likes

Ik vind in de ochtend douchen verschrikkelijk, ben echt een koukleum dus het liefst wil ik mezelf niet uitkleden in de ochtend. Ik was mijn oksels met een washandje en zeep natuurlijk en kleed mij om in de badkamer. En douchen doe ik dan in de avond.

6 likes