Impopulaire meningen #2

Oooh ik heb hier ook geen probleem mee. Als ik een meisje krijg, dan wordt alles in haar kamer roze en bij een jongen wordt alles lekker lichtblauw. Misschien komt het doordat mijn ouders altijd vonden dat ik lekker stoer moest zijn (wat ik niet was) en dat ik dat bij mijn kinderen wil gaan inhalen. Zodra ze een eigen willetje krijgen is het wel over, maar het eerste jaar van hun leven ben ik even de baas.

3 likes

ā€˜Verloofde’ klinkt gewoon altijd gemaakt/niet natuurlijk.
Sommige mensen doen dat ook met ā€˜mijn man’. Veel mensen kunnen dat op een natuurlijke manier zeggen maar sommige mensen zeggen zoiets van: ā€œen toen zei ik tegen mijn man… adempauzeā€¦ā€ maar ā€˜mijn verloofde’ heb ik nog nooit iemand op een natuurlijke manier horen zeggen.

10 likes

Ik kan nog niet eens normaal ā€˜mijn man’ zeggen, laat staan dat ik verloofde uit mijn strot zou kunnen krijgen.

11 likes

Ik denk dat het vooral de types zijn die sinds hun 10e al een mentaal visionboard hebben van hoe hun trouwdag eruit moet zien en vervolgens jarenlang in stilte ā€˜lijden’ (hij snapt mijn hints niet) omdat ze nog niet gevraagd zijn door hun vriend. Als het moment dan eenmaal daar is, moet je er ook mee pronken natuurlijk.

21 likes

Ok over dat visionboard… guilty as charged… (en ik snap best dat dat treurig is) maar dit stukje snap ik dus nooit. Dit kun je op een gegeven moment toch gewoon bespreken?

Het is ook echt een bepaald soort type man dat trouwen een ā€˜vrouwending’ vindt en dat als een soort worst voorhoud. Zo’n iemand die dan zegt: 'Zij wil graag trouwen, maar we zullen nog wel zien of dat ooit gaat gebeuren/ik haar ooit ga vragen, he schat :wink: :wink: :wink: ’ Alsof het feit dat zij dan met hem mag trouwen echt het grootste geschenk ooit is of zo. Echt heel erg 2000 romcom-achtig vind ik dat.

(Prima trouwens als mensen (ook mannen) niet willen trouwen hoor, maar als je weet dat je partner dat wel heel graag wilt vind ik het altijd zo gemeen om daar dan zo mee om te gaan. Zeg dan gewoon eerlijk hoe je er over denkt of dat je het gewoon nog niet weet.)

Haha wow ik heb hier echt een mening over merk ik.

50 likes

Hahaha toch wat populairdere mening dan ik dacht!

1 like

Ik vind dat ook echt onbegrijpelijk en eerlijk gezegd zelfs een beetje triest. Als je iets wil, vraag het dan gewoon of maak het bespreekbaar. Niet je wensen uitspreken en vervolgens 5 jaar lang smachtend zitten wachten en jezelf opvreten en je partner van alles verwijten waar hij geen weet van heeft. Ja nee da’s een lekkere basis voor een relatie of huwelijk inderdaad.

Maar die mannen waar jij het over hebt zijn natuurlijk net zo triest, dat zijn waarschijnlijk dezelfde types die 30 jaar later van die grapjes maken over hun vrouw. ā€˜Ja we zijn al 30 jaar gelukkig getrouwd, zij is gelukkig en ik ben getrouwd hihaho.’

In beide gevallen lijkt me het het beste als ze nog ff aan de communicatie binnen hun relatie gaan werken voor ze daadwerkelijk voor de rest van hun leven getrouwd zijn.

25 likes

Haha dat was ik, lees nu pas deze discussie terug :sweat_smile:

Hier omgekeerd. Vanaf 2 jaar zo’n voorkeur voor roze en glitters en prinsessen, terwijl dat totaal niet gestimuleerd werd. En 4 jaar later nog steeds zo, niet te doen.

3 likes

Ik loop ook niet meer met petten op en heb mijn haar ook niet meer in een kuif. Het komt wel goed

2 likes

Wat verwacht je, kind van een discopony.

7 likes

Klopt, maar ik denk wel dat mijn kinderen net zo eigenwijs gaan zijn als ik. Ik ben heus niet iemand die haar mening door haar kinderen hun strot gaat douwen. Een jaartje in jurkjes, leuke leggings en pastel zou een meisje echt wel overleven. Als het loopt gaat het toch andere kleding dragen. En speelgoed wordt sws toch hout, dus geen idee hoe ik dat te overdreven meisjesachtig ga doen. Tenzij iemand tips heeft

Maar Iedereen is de baas over zijn/haar kinderen hun kleding en kamer tot een bepaalde tijd?
En nee, ik weiger er niet bewust van te zijn. Ik heb gezegd dat ik gewoon een jaartje als het een baby is om het lekker te kleden zoals ik wil. Een jaartje. 1, niet 10. Ik heb een goed geheugen, maar niet zo goed dat ik dingen van mijn eerste verjaardag weet. Het is wat anders als een jongen een pop wilt en ik weiger. Dat is fout, dat weet ik en daar ben ik me al jaren bewust van. Net zoals een meisje liever een auto zou willen, prima! Waarom zou ik dat tegenhouden? Het gaat om muren en kleding voor een jaartje.
Het komt wel op zijn pootjes terecht.

Maar mijn mening is impopulair en dat snap ik. Misschien verander ik nog van mening, maar nu zou ik het op de manier doen die ik nu in mijn hoofd heb.

4 likes

Uggh zielig voor dat jongetje, op die leeftijd al ā€˜gedwongen om te trouwen.’ Zou het dus echt niet tof vinden als andere kinderen zoiets opdringen, zoals kusjes geven etc.

5 likes

Hahaha ja dat zou je denken he! Dan is het niet zo verbazingwekkend misschien
Maar dit is niet eens mijn kind en de moeder is er totaal niet van. Meer type doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
Ik hang de glitterbollen klaar zodra mijn minion zich kan laten horen, dat snap je :wink:

3 likes

Ik en veel vriendinnen van me hadden vroeger de ik haat roze fase. Dat hadden we niet omdat we een eigen smaak kregen maar omdat roze voor meisjes was en wij stoer enzo wouden zijn. Denk dat het meer is van als je van roze houd waarom zou je dan alleen je dochter roze aandoen en je zoon opeens niet. Wat boeit die kleuren nou, geef bijvoorbeeld speelgoed omdat het stimuleerd en leuk is, niet omdat het voor een jongen of meisje is.

6 likes

Mijn eierstokken be like :tada::tada::tada:

2 likes

Ik vind het vooral problematisch dat idd alles is ingesteld op jongen/meisje
Zit je in een pannenkoeken restaurant krijgen ze van dat goedkope Ali express speelgoed bij afsluiting, ja jongens typisch jongens dingen en meisjes een kroontje of iets roze, zonder te vragen wat het kind wil. Heb hier dus al eens commentaar op gegeven maar ze vonden mij een zeikerd volgens mij.

Mijn zoon is bijna 6 en werd op school gepest omdat hij een paardenbroodtrommel heeft, dan hebben we het gewoon over paarden. Erg toch .
Maar hij zei ja maakt niets uit ik vind paarden gewoon leuk ! .

41 likes

Ik heb een hekel aan het fuck-marry-kill concept, zonder reden. Dus ik vul het altijd foutief in, of niet.

19 likes

Hahaha ik vind dat ook altijd gek klinken. Maar ik vind het ook gek dat oudere stellen zeggen van dit is mijn vriend(in) dat klinkt dan weer heel jong ofzo.

1 like