Ik zeg dus soms wel mijn man i.p.v. mijn vriend, terwijl we niet eens getrouwd zijn (wettelijk samenwonend). Ik doe het alleen als ik dingetjes regel voor ons huis, omdat ik de indruk heb dat mensen mij dan serieuzer nemen? Geen idee of dit klopt
Ben bang dat het wel klopt, vooral met administratieve dingen regelen is zo veel helemaal ingericht op dat de man dat zou regelen. Echt frustrerend. Zou voor mij juist een reden zijn om dat expres niet te zeggen trouwens, beetje recalcitrant ingaan tegen die ouderwetse bende.
In het Engels vind ik âhusbandâ of âwifeâ wat volwassener klinken dan âboyfriendâ of âgirlfriendâ. Mijn manager heeft inmiddels vier kinderen met zijn vriendin, en dan klinkt âmy girlfriendâ alsof ze nog aan het daten zijn ik zeg daarom nu in het Engels maar âpartnerâ maar dat klinkt weer zo zakelijk.
In het Nederlands zeg ik ook regelmatig partner, maar dat is meer omdat ik vind dat zijn of haar geslacht er in de meeste situaties niet toe doet en er niet echt een beter alternatief is. Ik sta open voor suggesties
Heb net een filmpje gekeken over dierenleed met mijn kinderen, ze zijn nu wel verdrietig en schrokken er heel erg van. Ik vind het wel ergens goed, dat ze nu weten waar vlees vandaan komt
Vind het wel zielig dat ze verdrietig waren maar ik vind het goed dat ze opgroeien met het idee dat er wel dierenleed achter vlees zit
Same here! Als ik iets forneels wil regelen gebruik ik altijd âmy partnerâ maar bijvoorbeeld op werk voel ik me dan weer overdreven tegenover collegaâs en zeg ik toch maar âboyfriendâ.
Merk dat heel veel van mijn Nederlandse vrienden opeens âmân/je ventâ zijn gaan zeggen en daar krijg ik echt de rillingen van.
Ik vind dat ook de beste optie. In Australië zeggen ze partner, heb het ook mensen horen gebruiken die refereerden naar hun echtgenoot. Vind het inderdaad vaak niet relevant wat het gender is en in de meeste gevallen ook niet of ze getrouwd zijn of niet.
Ik vind partner ook prima vaak inderdaad. Vriend vind ik zoân stom woord, heb door dat woord ook altijd het gevoel dat ik bij verhalen over mannelijke vrienden moet zeggen âEEN vriendâ.
Zeg het liefst partner, soms verloofde, maar vaak evengoed wel vriend ook al vind ik het stom.
Ik zeg ook partner, vind dat best leuk klinken, genderneutraal en het klinkt ook serieuzer (maar dat zal ook komen omdat we in de zomer partnerschap nemen en ik het daarmee associeer)
Ik vind loafers omaschoenen.
Haha altijd als ik mijn loafers aan heb, zegt mijn vriend altijd âheb je die lelijke oma schoenen weer aanâ.
Ohh joyfriend. Die vind ik leuk! Even testen zo hoe hard mn vriend gaat cringen maar anders ga ik em overnemen.
Edit: hij keek heel moeilijk. Ben er nu ook net achtergekomen dat wij los van elkaar allebei partner in Engels en Nederlands gebruiken omdat we het gebruik willen normaliseren en het een beetje in het midden laten. Maar ik ga toch stiekem joyfriend implementeren
Ik word helemaal gek van die filters op instagram, waarop het lijkt alsof elke ruimte vintage/sepia/met vlekken is ingericht. Het erge: ik trap er nog in ook. Net als dat ik heel lang dacht dat alles in de Tweede Wereldoorlog grijs was.
Ik durf het nauwelijks te plaatsen, maar ben echt happy dat veel werkgevers aangeven dat er thuis gewerkt moet worden tot 1 september. Sinds het begin van de Corona ellende ben ik binnen 35-40 min op werk en hoef ik nooit rekening te houden met drukte op de a16. Het is echt heerlijk zen rijden in de ochtend. En ben altijd netjes op tijd bij de overdracht.
Ik weet ook nog dat als kind vroeg: huh, maar had oma dan vroeger ook groen gras en groene bomen??? haha
Ik noem mijn vriend dus mijn vriend, haha, maar als ik mensen ook maar een beetje ken en ik heb het 1x over hem gehad dan zeg ik eigenlijk gewoon het liefst zijn naam (dus tegen collegaâs bijv.). Hij noemt mij dus bijna nooit bij mijn naam en dat vind ik jammer want ik vind het leuk als hij die zegt. Volgens mij vinden veel mensen dat juist afstandelijk of doen ze dat alleen als ze boos zijn.
Dit heb ik ook! Vind het andersom ook fijn. Viel mij bijv. bij Temptation Island heel erg op dat de mannen het altijd hadden over âmijn vriendinâ en de vrouwen juist altijd de namen van hun partners noemden. Misschien is het iets vrouw-eigens ofzo? Haha
Mijn zusje had ook al heel vroeg dat de zelf aangaf geen jurkjes en staartjes en roze te willen, ook al had ik dat wel en deed mijn moeder dat eerder ook bij haar. Die was daar ook al jong duidelijk over idd.
Flaggen die handel!
Ik heb niks met Dumpert, maar ik ben het wel helemaal eens over Sylvana. Ik vind haar echt top en volgensmij is ze ook echt een superlief persoon! Helemaal sinds ze in een video zat bij Spuiten en Slikken (https://youtu.be/3aUgDBu9TS4) en daar echt wel een paar hele goede dingen zei.