Ik vind het protesteren op de Dam niet kunnen en volledig uit de hand gelopen. 5000 mensen bij elkaar, hoe kon dit geaccepteerd worden? 4000 mensen hadden zich op Facebook aangemeld, daarmee had de politiek kunnen inschatten hoe groot dit zou zijn. Verder speelt het mee dat mensen al weken thuis zitten, het goed weer was en, het belangrijkste, dat het gelukkig een actueel onderwerp is.
Wellicht hadden ze de mensenmassa moeten verspreiden over de verschillende pleinen in Amsterdam. En bij een bepaald aantal mensen het plein dan dicht maken.
Ja, achteraf praten is makkelijk⦠daarom zit ik niet in de politiek. Dan nog is mijn mening dat ik vind dat er steken zijn gevallen. We zullen zien hoeveel effect dat gaat hebben op de zorg over 2 weken (en hoeveel mensen hier uiteindelijk aan sterven). Laten we hopen dat het virus niet zo besmettelijk is als gedacht wordt.
En ja, als die pandemie niet gaande was had ik het juist fantastisch gevonden om te zien dat zo veel mensen zich verzameld hebben. Een vuist tegen racisme.