oh ik vind die verering van Maarten ook heel irritant, ik bedoel hij is zo gek om de elfstedentocht te gaan zwemmen en dan doen mensen alsof hij drie jonge kinderen uit een brandend huis heeft gered.
Ik kan me trouwens ook goed voorstellen dat het voor nabestaanden juist heel pijnlijk kan zijn als een heel land er zo mee aan de haal gaat en de media er zo veel aandacht aan besteden. Alsof allerlei onbekenden zich iets van jouw heel persoonlijke verdriet willen toe-eigenen.
Voor mij was de gezelligheid er al af toen de onverwachte dood van 5 jonge mensen werd omschreven als niet onverwacht, risico van het vak en oh oh wat een drama.
Dat gaat me echt ver boven mân pet.
âOh oh wat een dramaâ gaat niet over de uitvaart, maar over de reden dat de uitvaart zo groot is.
Ook je uitspraak over dat een overlijden niet onverwacht is als iemand zelf risicoâs neemt, gaan niet over de grootte van de uitvaart maar over het overlijden. Net als risico van het vak gevoel bij extreme sporten.
Ik vind het jammer dat iemand zo denkt.
Ik gun niemand een verlies en vind het verdrietig voor je dat je oma is overleden, zeker in deze tijd. Een beperkt afscheid gun je niemand (en ik bedoel niet dat jij dat wel doet trouwens, lees hey ajb niet zo want zo is de insteek niet)
Ik denk dat solidariteit in een samenleving een van de belangrijkste zaken is en dat mensen de schuld geven van hun eigen lijden een gevaar daarvoor is. Zelfde richting misschien als mensen de schuld geven van hun eigen ziekte - je bent dik dus je hebt suikerziekte gekregen, je rookt dus je hebt longkanker gekregen. Zo werkt het niet.
Niet om het âgoedâ te praten maar ik kan je aanraden om dit filmpje te bekijken om in ieder geval beter te begrijpen.
Ik denk dat het ook wel goed is om te realiseren dat het krijgen van jouw sympathie ( en die van de wereld) niet is waar mensen op dit moment mee bezig zijn.
Ik had dit filmpje al gezien, en ergens kan ik me vinden in de punten die hij aanhaalt, ik begrijp het geweld bij de protesten ook wel (hoewel ik het niet goedkeur), maar ik snap echt niet via welke kronkel je uitkomt bij âik ga nu een bivakmuts opzetten en een tv stelen om mijn punt te makenâ. Ik vraag me ook heel erg af of die plunderaars nou echt een gedachte bij die acties hebben, of dat het âgewoonâ allemaal opportunisme is.
Heel kut dat er er een man vermoord werd terwijl hij aan het joggen was omdat hij zogezegd op een crimineel leek.
Heel kut dat een vrouw het nodig vond om de poltie te bellen omdat een parkwachter mevrouw erop wees dat haar hond aan de lijn moest.
Heel kut dat een vrouw in haarhuis werd vermoord omdat de politie het verkeerde adres had. Erg kut dit, volgende keer beter!
Heel kut dat de politie een simpele arrestatie niet eens volgens de regels kon uitvoeren maar ze met drie even op zijn nek gingen zitten terwijl de man voor zijn leven smeekt.
Deze gebeurtenissen zijn de afgelopen twee maand gebeurd en dat zijn enkel degenen die een hashtag hebben âgekregenâ
Sorry maar met zoiets kan ik echt niet omgaan. Hoeveel keer moet je vreedzame protesten houden, hoeveel keer moet je dingen blijven uitleggen, hoeveel keer wordt ons de mond gesnoerd en hoeveel keer gaan zulke acties ongestraft??
Winkels plunderen en armen vol kleding etc mee roven, andermans winkel en daarmee inkomen vernielen heeft imo niks te maken met het (terechte) protest. Dat is misbruik maken van de situatie, ik heb ook 0,0 begrip voor dergelijke acties.
En zelfs als protesten vreedzaam zijn reageert de politie vaak genoeg volkomen achterlijk. Op twitter zijn er ook genoeg filmpjes van politieagenten die de boel vernielen zonder dat er mensen in de buurt zijn of dat ze mensen die niks doen mishandelen.
Hier had shirien.creates (of eigenlijk een vriend van haar) echt wat treffends over gezegd op haar story:
Meeste plunderingen en vernielingen zijn gestart door undercover politie agenten die inmiddels ontmaskerd zijn. Allemaal terug te vinden op Twitter.
Edit: ik heb een Twitter link van een undercover politie agent die de boel vernield in het White Privilege topic gepost.
Dat rioting is best " normaal" in Amerika. Veel witte mensen doen het als hun footbal club hebben verloren⌠of zelfs als ze hebben gewonnen. Maar dan is het niet zo groot in het nieuws want dan is het âGewoon hooligan gedragâ
Oh en de riots die nu bezig zijn zijn niet alleen mensen die dat doen om een punt te maken. Maar ook witte mensen die het doen om daarna te zeggen âZie je nou wel dat zwarte mensen slecht zijnâ
Ja flared leggings, hese stem, enthousiaste persoonlijkheid
En hoge spice girls schoenen
Ik wil spice girl schoenen
Ik vind flared broeken wel leuk maar dan bijvoorbeeld jeans of corduroy met rits en zakken en niet die veelal goedkope flared leggings die je nu ziet en vaak doorschijnen.
Same, ik ben ook zoân basic persoon
Elke keer als ik een paar buffaloâs of 90s goth laarzen aantrek voel ik me een spice queen.
Maar wat ik niet fair vind is dat de afgelopen weken, misschien zelfs wel maanden wel vaker een dikke middelvinger is opgestoken naar de zorg. Al die feestjes, groepsmeetingen etc, daar werd weinig over gezegd. Daarnaast heeft ook een viroloog gezegd dat dit geen mega kans had op een besmettingshaard.
Structurele uitbuiting van zorgmedewerkers is een dikke middelvinger naar de zorg. Hoor je vrijwel niemand over, heel gek.