Impopulaire meningen #2

Dit gebeurt al sinds het begin van het forum haha. Hoe vaak ik de discussie over wit-blank-gekleurd-zwart-beige al niet voorbij heb zien komen… :roll_eyes:

4 likes

Jullie hebben helemaal gelijk. Ik had niet over mijn persoonlijke frustraties moeten beginnen. Mijn excuses.

6 likes

Het is een beetje als dat ene plaatje.

Black people : Please stop killing us.
Other people : But…

9 likes

Ik vind het wel gejank ja, om alle redenen die hierboven zijn gezegd. Maar misschien kun je beter bij jezelf afvragen waarom je je laat tegenhouden om je mening hierover te geven door iemand die zichzelf ‘vagina’ noemt op het internet.
De mensen die gisteren op de dam stonden vonden het belangrijk om gehoord te worden en dat wordt nu overspoeld door iedereen en zijn moeder die het ‘niet vindt kunnen’ vanwege corona. Als jij je echt laat tegenhouden omdat ik jouw standpunt ‘gejank’ vind moet je je misschien afvragen of je het allemaal wel zo belangrijk vindt. Ik denk niet zo belangrijk als de mensen die gisteren op de dam stonden.

Het spijt me wel dat jij nu in je eentje wordt aangesproken terwijl er heel veel mensen zijn die deze mening delen. (Volgens mij is het niet echt een onpopulaire mening.) Eigenlijk zou ik het tegen al die mensen moeten zeggen.

15 likes

Ik vind het protesteren op de Dam niet kunnen en volledig uit de hand gelopen. 5000 mensen bij elkaar, hoe kon dit geaccepteerd worden? 4000 mensen hadden zich op Facebook aangemeld, daarmee had de politiek kunnen inschatten hoe groot dit zou zijn. Verder speelt het mee dat mensen al weken thuis zitten, het goed weer was en, het belangrijkste, dat het gelukkig een actueel onderwerp is.
Wellicht hadden ze de mensenmassa moeten verspreiden over de verschillende pleinen in Amsterdam. En bij een bepaald aantal mensen het plein dan dicht maken.
Ja, achteraf praten is makkelijk… daarom zit ik niet in de politiek. Dan nog is mijn mening dat ik vind dat er steken zijn gevallen. We zullen zien hoeveel effect dat gaat hebben op de zorg over 2 weken (en hoeveel mensen hier uiteindelijk aan sterven). Laten we hopen dat het virus niet zo besmettelijk is als gedacht wordt.

En ja, als die pandemie niet gaande was had ik het juist fantastisch gevonden om te zien dat zo veel mensen zich verzameld hebben. Een vuist tegen racisme.

10 likes

Ja want die piek komt dan sowieso door de demonstratie waarbij iedereen mondkapjes droeg en niet doordat de horeca en musea weer zijn opengesteld en de parken het hele weekend overvol zaten. Waarbij overigens niemand een mondkapje droeg.

53 likes

Lol sorry maar Ook benieuwd naar al die terrassen die gisteren open zijn gegaan? Die overvolle stranden en parken afgelopen tijd? Die attractieparken? Shoppen in de stad? Mensen die überhaupt schijt hebben aan 1.5 meter,
Of alleen benieuwd naar deze fucking demonstratie.

63 likes

Ik zou hier heel genuanceerd op willen reageren maar dat heb ik vandaag al 5 x gedaan. Lees even een paar reacties boven je en educate yourself voor dat je met deze bullshit komt.

21 likes

Misschien een idee om het in een topic te houden

3 likes

Ja en ook altijd even vriendelijk en educatief…

1 like

De dood van Floyd is verschrikkelijk en er is nooit een - goed moment - voor een onschuldige die op zo’n vreselijke manier overlijd. Ik denk dat we het allemaal met elkaar eens zijn dat er een diepgeworteld racismeprobleem in Amerika is. Die vieze racisten (in Amerika en overal op de wereld) praat ik niet goed. Maar we leven op dit moment in een pandemie en ik vind dat we dan niet kunnen protesteren zoals het hier voor altijd kon, al helemaal niet met 5000 mensen. Zover ik weet, en informeer me als ik daar naast zit, zijn er niet eens regels opgesteld. Anderhalf meter was na een tijdje niet na te volgen vanwege de drukte en Femke Halsema, die een voorbeeld functie heeft, liep zelfs rond zonder mondkapje!? Dat is toch niet oke!

Ja ik denk dat wij er dan dus anders over denken… wat gelukkig mag. Ik vind namelijk “‘kut’ dat het tijdens de pandemie gebeurd” best wel bagatelliseren. Er zijn op dit moment mensen die al 2 maanden geen inkomen hebben vanwege covid. Of mensen die hun ouders niet kunnen opzoeken in het bejaardenhuis of een broertje die gehandicapt is. Daar zijn allemaal regels voor maar op de dam bij een demonstratie van 5000 mensen zijn geen regels voor opgesteld?

Dat zijn toch geen 5000 mensen op de zelfde plek? En op de terrassen houden ze alles goed in de gaten. Ook werden voorheen sommige parken gesloten als ze te druk werden. Daarbij heb ik nooit gezegd dat ik dat oke vind… ik heb me ook geërgerd aan de samenscholing van groepen in parken/recreatiegebieden/stranden.
Maar om antwoord te geven op je vraag: ik was sowieso al benieuwd hoe het virus zich manifesteert binnen deze 2 weken. Dat zou ik ook zijn zonder deze demonstratie

4 likes

Dit heeft toch werkelijk helemaal niks noppes nada geen ene fucking fuck met elkaar te maken.

Tering fucking jantje ik ga offline ik ben het zat

19 likes

Bekijk even wat filmpjes van mensen die er waren. Er waren anderhalve meter vlakken en de mensen die bij elkaar stonden waren of familie of geliefde. Bovendien droeg iedereen een mondkapje en was het in de buitenlucht.
Dit protest wat misschien 1 uur heeft geduurt. Heeft niet zoooo veel invloed op de corona situatie als de mensen die elkaar gewoon nog blijven zien , in de supermarkt/stad geen afstand houden . Straks gaan mensen weer naar school en werk met de trein en hun enige bescherming is een mondkapje. Ga je daar ook zon ophef over maken of vind je dat minder erg omdat het niet anders kan.

4 likes

Edit: Wetenschappelijk onderbouwd waarom het dus wel mee zal vallen met die besmetting gisteren.

15 likes

Stuur je dit nu naar mij, als een steek onder water?? Alsof ik hier een of andere racist ben die verder niet kritisch kijkt naar de rest van de bevolking?! Zo voelt het wel namelijk en dat is TOTAAL NIET wat ik zeg als je mijn bericht zou lezen.

Vind sowieso sommige reacties ver gaan, ik ben totaal niet tegen het protest en sta juist achter de boodschap die gegeven werd tijdens het demonstreren. STERKER NOG als deze pandemie niet bezig was geweest had ik mee geprotesteerd, want ik twijfelde daar nog over.
Ik ben tegen de hoeveelheid mensen bij elkaar zonder daarvoor opgestelde regels. Dat is mijn menig. Maargoed, ik ben wel genoeg beledigd hier en ff klaar in dit topic.

7 likes

Volgens mij mis je het hele punt van deze discussie als je nu jezelf in een slachtofferrol plaatst en gaat zeggen dat jij beledigd wordt.

7 likes

Als jij je door deze reacties beledigd voelt en je eerste gedachte is " ja maar corona" dan ben je gewoon part of the problem. Sorry not sorry. En ja dat is idd kut maar daar kun je aan werken.

5 likes

Ik vind jullie reacties echt ongelofelijk.

Vervelend voor je.

9 likes

Ja.