En zelfs als protesten vreedzaam zijn reageert de politie vaak genoeg volkomen achterlijk. Op twitter zijn er ook genoeg filmpjes van politieagenten die de boel vernielen zonder dat er mensen in de buurt zijn of dat ze mensen die niks doen mishandelen.
Hier had shirien.creates (of eigenlijk een vriend van haar) echt wat treffends over gezegd op haar story:
Meeste plunderingen en vernielingen zijn gestart door undercover politie agenten die inmiddels ontmaskerd zijn. Allemaal terug te vinden op Twitter.
Edit: ik heb een Twitter link van een undercover politie agent die de boel vernield in het White Privilege topic gepost.
Dat rioting is best " normaal" in Amerika. Veel witte mensen doen het als hun footbal club hebben verloren⊠of zelfs als ze hebben gewonnen. Maar dan is het niet zo groot in het nieuws want dan is het âGewoon hooligan gedragâ
Oh en de riots die nu bezig zijn zijn niet alleen mensen die dat doen om een punt te maken. Maar ook witte mensen die het doen om daarna te zeggen âZie je nou wel dat zwarte mensen slecht zijnâ
Ja flared leggings, hese stem, enthousiaste persoonlijkheid
En hoge spice girls schoenen
Ik wil spice girl schoenen
Ik vind flared broeken wel leuk maar dan bijvoorbeeld jeans of corduroy met rits en zakken en niet die veelal goedkope flared leggings die je nu ziet en vaak doorschijnen.
Same, ik ben ook zoân basic persoon
Elke keer als ik een paar buffaloâs of 90s goth laarzen aantrek voel ik me een spice queen.
Maar wat ik niet fair vind is dat de afgelopen weken, misschien zelfs wel maanden wel vaker een dikke middelvinger is opgestoken naar de zorg. Al die feestjes, groepsmeetingen etc, daar werd weinig over gezegd. Daarnaast heeft ook een viroloog gezegd dat dit geen mega kans had op een besmettingshaard.
Structurele uitbuiting van zorgmedewerkers is een dikke middelvinger naar de zorg. Hoor je vrijwel niemand over, heel gek.
Ik vind het raar dat mensen zich niet verdiepen over een kwestie maar dan met conclusies komen.
Ik lees nu ook berichten van virologen die het tegenovergestelde zeggen, dus dat argument van mij gaat dan nu even niet op.
Echter vind ik het flauw, want pocs wordt zo vaak het podium ontnomen. Met sinterklaas mogen ze niks, want het is een kinderfeest en nu weer niet, want dan krijgt de zorg het weer druk. Blijft een vicieuze cirkel. En we kunnen wel zeggen âall lives matterâ, maar uiteindelijk zijn de pocs de mensen wie vanwege hun huidskleur dagelijks gevaar kunnen lopen. Dus ja, de demonstratie was nu nodig
Maar op het moment dat er lawaai wordt gemaakt om aandacht te geven aan een van die ondergeschoven onderwerpen wordt de focus weer verlegt omdat de manier waarop mensen niet aanstaat.
nvm. Laat maar
Zeg je dit ook over het feit dat anderen wel naar het terras of de bioscoop mogen of alleen in het geval van een protest tegen racisme?
nvm. Laat maar
Ik denk dat je (en anderen ook zo te lezen) niet helemaal begrijpt dat dit helemaal niet voorzien was. De organisatie heeft er alles aan gedaan om een 1,5 meter protest mogelijk te maken. Dat er 5000 mensen kwamen heeft niemand voorzien. De organisatie niet, de gemeente niet, de politie niet. Fouten worden nu eenmaal helaas gemaakt en dat is zeker iets waar gemeenten in de toekomst rekening mee moeten houden. Laten we daar van leren en het hebben over waar het echt om ging: racisme.
Daarbij droeg iedereen mondkapjes en is het virus buiten veel minder overdraagbaar dan in een bioscoopzaal of wanneer je met 4 mensen in je woonkamer zit.
Echt wat een gejank zegâŠ
Wat een goed filmpje! Vooral dat stuk over een contract vind ik heel interessant. Zo had ik er nooit naar gekeken maar hij heeft 100% gelijk.