Impopulaire meningen #2

Ugh, vreselijk. M’n moeder is er zo eentje. Vraagt ieder jaar naar m’n verlanglijstje en koopt vervolgens iets compleet anders, want “ik vind het toch leuker om zelf wat te verzinnen”. Het is ook altijd iets wat níét bij me past :expressionless:

1 like

Ik ben zo echt een keer erg teleurgesteld wat me weer deed schamen voor mijn gevoel :flushed: Iemand vroeg wat ik graag wilde hebben dus ik had allerlei leuke dingen opgenoemd, krijg ik iets totaal anders. Vond het zo stom. Maar ook ondankbaar dus van mezelf.

2 likes

Haha ja herkenbaar :stuck_out_tongue: Dat ondankbare vind ik niet zo leuk van mezelf, maar ik was echt zó teleurgesteld. Tegenwoordig ga ik er maar vanuit dat m’n moeder toch liever zelf iets verzint en als ik iets echt graag wil hebben ik het beter zelf kan kopen.

1 like

That’s me, lekker egoïstisch een cadeau kopen voor een ander.

Iets waar ik regelmatig discussies over heb/commentaar op krijg: je hoeft familie niet alles te vergeven en bent niet verplicht aan leuke familiedingen mee te doen.

Backstory:
M’n werkgever (we zijn vrij close) heeft een nare jeugd gehad en ergert zich altijd ontzettend aan het gedrag van z’n ouders maar voelt zich toch verplicht om ze te zien. Ik snap dat niet, je hoeft je toch niet zo te laten behandelen? Hij is op jonge leeftijd letterlijk uit huis gezet, z’n ouders doen alles voor uiterlijk vertoon en zijn super inhalig bij hem. Ik zou ze lekker de deur wijzen.
Zelf heb ik het soort van aan de stok met m’n oom en tante, zij zouden na het overlijden van m’n moeder helpen met opruimen en verkopen van het huis en beheren van de erfenis. Naast een hoop heibel en onbegrip tijdens het opruim- en verkoopproces hebben ze in het beheer veel steken laten vallen en daardoor ga ik nu niet gezellig mooi weer spelen als er een familiefeestje is. Dat vinden mensen heel hard van me maar ik kan vanuit mezelf niet anders.

12 likes

Ik heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt met familie (gelukkig!). Maar ik kan me goed voorstellen dat als mensen ruzie krijgen met familie, dat ze het contact verminderen of verbreken. Zelf zou ik daar moeite mee hebben omdat het toch familie blijft. Maar ik snap ook mensen die zeggen dat je je familie niet zelf uitkiest. Zeker in de situaties die jij beschrijft begrijp ik het. Hebben je oom en tante nooit hun excuses of iets aangeboden?

Ik vind koolvis lekker

8 likes

Het breken met je ouders is op geen enkele manier vergelijkbaar met mot hebben met je ooms en tantes.

22 likes

Dat snap ik. Deze 2 situaties zijn ook niet goed te vergelijken natuurlijk.
Maar bij m’n baas specifiek vind ik het zo raar omdat z’n ouders hem echt lelijke shit hebben geflikt en hij zich nog altijd laat manipuleren met “wat moet de rest van de familie wel niet denken” als hij ergens moet komen opdraven. Een volwassen vent van 50 die zich zo laat behandelen, ik kan er echt niet bij.

@Medusa Geen excuses helaas.

Naar verhaal

Toen bleek dat m’n moeder terminaal was hebben ze zich een beetje als surrogaat ouders opgeworpen met veel bombarie (2 keer per week bellen, we zouden elke kerst met ze mee gaan naar hun tweede huis, kregen een eigen kamer bij hen thuis etc etc) maar toen m’n moeder eenmaal overleden was werd de telefoon zelden nog opgepakt en moesten we maar vooral ontzettend opschieten met het leeghalen van het huis etc. Ik had ontzettend moeite met het proces van sorteren, opslaan en weggooien dus ik had daar echt tijd voor nodig. Dat werd niet gewaardeerd.
Door slecht management van die erfenis en grote fouten lig ik nu elke maand krom om vanalles te betalen (ingewikkeld verhaal) en tot de erfenis vrij komt over 3 jaar (ook ingewikkeld verhaal) moet ik voor elk financieel wissewasje contact opnemen met m’n oom die er gemiddeld 2 weken over doet om terug te bellen/mailen/appen.
Ik heb wel eens gevraagd wat ze ervan zouden vinden als hun kinderen zo behandeld zouden worden na het overleden van hun ouders, waarop het antwoord was dat ze het fijn zouden vinden als een familielid zoveel tijd in ze zou steken. Ik wist niet of ik moest lachen of huilen!

3 likes

Rituals = leven en ik geef het ook gewoon cadeau aan mensen wanneer ik dat passend vind.

11 likes

Ik krijg nooit rituals of douchepakketten cadeau… Ik koop voor mezelf eigenlijk nooit luxe badproducten of dure geurkaarsen oid, dus zou er best blij mee zijn :stuck_out_tongue:

8 likes

Dat is vervelend voor jou en weinig attent van dat familielid! :face_with_raised_eyebrow: De ontvanger van je producten zal wel er wel heel blij mee geweest zijn, denk ik! Misschien kun je het volgende pakket aan @Biscotti geven hahaha

1 like

Na aanleiding van dingen die ik in het opbiecht topic las. Ik vind Angel een lekkere parfum , maar dan wel de nieuwe oranje versie.

3 likes

Ik werd pas uitgelachen dat ik dat eet. Maar het is goedkoop, bevat veel eiwitten en ik vind het ook prima weg te krijgen. (We kunnen discussiëren over de goedkope prijs voor een gedood dier, maar daar gaat het nu even niet om).

Mensen weten gewoon niet hoe ze het moeten bereiden, het is goedkoop en kan echt lekker zijn.

Ik ook! Het is ook de vaste geur van mijn moeder :smile:

1 like

Eens!

Lekker tegenstrijdig ook, op één van je honderd foto’s je imperfecties laten zien in het kader van het normaliseren van die imperfecties :o_o:

5 likes

Vaak vind ik het ook niet oprecht overkomen vooral als ze dan ook nog een #spon post is. Lekker verdienen aan medelijden Tenzij het iets is dat je al die jaren geheim hebt gehouden (bijv. uit onzekerheid) en er nu echt wat mee gaat doen en dan niet om slechts 1 Instagram post te vullen. Bijvoorbeeld dat je een huidziekte hebt die altijd goed verborgen hebt gehouden en nu vaker dat soort posts maakt of desnoods gaat samenwerken met een goed doel en mensen gaat informeren.

4 likes

Ik geloof er niks van dat instagramaccounts zoals meester mark en what’s up je boterham enzo met ‘‘grappige’’ kinderuitspraken allemaal echt zijn. Vind het daarom ook niet grappig omdat ik denk ja ja zal wel.

25 likes

Ik vind die boeren/mestlucht die er hangt als de wind “goed” staat echt heel lekker :see_no_evil:

8 likes