Impopulaire meningen #2

Dus als algehele veiligheidsmaatregel mocht het niet voor het geval je zwanger zou zijn? Gek zeg. Wat is het gevaar van die stof dan?

Sorry, misschien is het alleen maar vaag zo. 15 jaar geleden werkte ik in een ziekenhuis en er was een ruimte die perse door mannen schoongemaakt moest worden. Ik, als net puber-af heb nooit gevraagd waarom.

Hahahaha oh dat herken ik zo! Ik heb nu wel eens dat is terugdenk aan grofweg 15 jaar geleden en dat ik me zo weinig interesseerde in vanalles terwijl ik nu altijd precies wil weten hoe alles zit. Het is je vergeven!

2 likes

Lachgas mag niet, straling mag niet, ik kan me nog voorstellen dat bepaalde medicijnbestanddelen (hormonen, chemotherapie) gevaarlijk kunnen zijn, etc.
Je wordt als vrouw in een ziekenhuis nogal vaak ‘gedwongen’ om veel eerder dan je zelf had gewild te vertellen dat je zwanger bent (“ja nee ik wil gewoon vandaag even niet bij deze lachgassedatie zijn, geen bijzondere reden
” en iedereen weet hoe laat het is), als je dat voor de schoonmakers makkelijk kan voorkomen door sommige klussen altijd door de mannen te laten doen vind ik dat netjes.

14 likes

Dankjewel voor de uitleg! Van lachgas wist ik dat niet eens, jeetje.

Dit vind ik zo’n mega lieve gedachte

1 like

Nu pas? :smiley:

2 likes

Ja snap niet waarom dit zo’n fashion faux pas is, kan iemand me dat uitleggen?

4 likes

Ik landen die nog nooit een medaille hebben gewonnen, kijk daar soms ook filmpjes van voor de dankbaarheid die je dan ziet.

8 likes

Ik vind het soms ronduit vervelend dat mensen een echt antwoord geven op ‘hoe gaat het?’. Als het niet goed gaat, dan. Soms vind ik: ‘prima!’ gewoon veel fijner, omdat we dan leuke dingen kunnen gaan doen. Anders wordt het zo’n zwaarmoedig gebeuren.

15 likes

Aangezien het een mening is
 Ik vind het juist vervelend als mensen vragen hoe het gaat terwijl ze eigenlijk helemaal het antwoord niet willen horen. Stel hem dan niet. Sowieso krijg ik kortsluiting van die vraag want 9 van de 10 keer weet ik niet wat ik moet antwoorden.

Edit: oh en omgedraaid vind ik het ook jammer als mensen vluchtig reageren op mijn ‘hoe gaat het’ want als ik daarnaar vraag dan wil ik Ă©cht even weten hoe het met je gaat. Maar dat zeg ik dan daarna nog wel zodat de ander de kans krijgt om een echt antwoord te geven. :blush:

25 likes

Je hebt helemaal gelijk. Maar ik doe de laatste tijd best vaak dingen met mensen die ik nog niet zo goed ken & het gaat altijd over hoe slecht het gaat. Terwijl ik juist even leuke dingen wil doen. Iets meer context van mij was gepast, excuses!

Oh het was me niet om mijn gelijk te doen hoor, want wat jij beschrijft herken ik ook wel. Maar ik heb mezelf dus afgeleerd op die momenten nog te vragen hoe het gaat met de ander. Want kennelijk ben ik dan dus toch niet zo geïnteresseerd en dat is ook helemaal oké, je kunt niet altijd beschikbaar zijn en de ruimte hebben om de problemen van een ander aan te horen. Dat jij behoefte hebt om iets leuks te doen heeft natuurlijk ook een reden en ik denk dat het dan juist verstandig is om die grens te bewaken.

2 likes

En ik vind het weer vervelend als mensen zeggen ‘nee ik wil echt even weten hoe het met je gaat’. Lief bedoeld, maar ik krijg het daar benauwd van en voel me dan gedwongen dingen en gevoelens te delen waar ik op dat moment geen zin en behoefte aan heb. Als ik het graag wil delen komt dat vanzelf wel ter sprake.

6 likes

Dat klopt zeker, ik krijg het er soms ook benauwd van en ik zou het dan ook niet persoonlijk opvatten als de ander het er niet over wil hebben. Maar dat liever dan een ‘Prima’ of ‘Ja, alles goed!’. Serieus, met wie gaat nou alles goed? :rofl:

Ik moet nu terugdenken aan een of ander programma dat ooit op televisie was waar een jongen (of meer?) gingen pitchen dat we niet meer “Alles goed?” zouden vragen maar iets anders
 Herinnert iemand zich dit? Ik kan het op internet niet terugvinden helaas.

2 likes

Ja dat was bij het beste idee van Nederland volgens mij! En ik dacht dat ze het wilden veranderen naar ‘veel goed’ inderdaad

2 likes

@Mhysa @Puzzelmeiske Volgens mij was dat het inderdaad. “Veel goed?” “Ja, veel goed, met jou?” :joy:

Als ik voor mezelf spreek bedoel ik het niet “echt” wanneer ik bijvoorbeeld een vage bekende tegen kom in de winkel of op straat oid. Dan is het gewoon uit beleefdheid ‘heeee alles goed?’ ‘Ja! Met jou?’ ‘Ja ook! Fijne dag he
’ of zoiets. Dus even net wat meer dan alleen ‘hoi’.

Als ik aan vrienden of familie vraag van ‘hee hoe is het?’ Dan meen ik het eigenlijk wel altijd echt.

Eens!

1 like

Ja inderdaad @Rozecoupeschaar en als ik vraag “hoe gaat het” dan wil/verwacht ik altijd wel echt een antwoord, en niet alleen een “goed en met jou”

1 like