Impopulaire meningen #2

Je hebt helemaal gelijk. Maar ik doe de laatste tijd best vaak dingen met mensen die ik nog niet zo goed ken & het gaat altijd over hoe slecht het gaat. Terwijl ik juist even leuke dingen wil doen. Iets meer context van mij was gepast, excuses!

Oh het was me niet om mijn gelijk te doen hoor, want wat jij beschrijft herken ik ook wel. Maar ik heb mezelf dus afgeleerd op die momenten nog te vragen hoe het gaat met de ander. Want kennelijk ben ik dan dus toch niet zo geïnteresseerd en dat is ook helemaal oké, je kunt niet altijd beschikbaar zijn en de ruimte hebben om de problemen van een ander aan te horen. Dat jij behoefte hebt om iets leuks te doen heeft natuurlijk ook een reden en ik denk dat het dan juist verstandig is om die grens te bewaken.

2 likes

En ik vind het weer vervelend als mensen zeggen ‘nee ik wil echt even weten hoe het met je gaat’. Lief bedoeld, maar ik krijg het daar benauwd van en voel me dan gedwongen dingen en gevoelens te delen waar ik op dat moment geen zin en behoefte aan heb. Als ik het graag wil delen komt dat vanzelf wel ter sprake.

6 likes

Dat klopt zeker, ik krijg het er soms ook benauwd van en ik zou het dan ook niet persoonlijk opvatten als de ander het er niet over wil hebben. Maar dat liever dan een ‘Prima’ of ‘Ja, alles goed!’. Serieus, met wie gaat nou alles goed? :rofl:

Ik moet nu terugdenken aan een of ander programma dat ooit op televisie was waar een jongen (of meer?) gingen pitchen dat we niet meer “Alles goed?” zouden vragen maar iets anders
 Herinnert iemand zich dit? Ik kan het op internet niet terugvinden helaas.

2 likes

Ja dat was bij het beste idee van Nederland volgens mij! En ik dacht dat ze het wilden veranderen naar ‘veel goed’ inderdaad

2 likes

@Mhysa @Puzzelmeiske Volgens mij was dat het inderdaad. “Veel goed?” “Ja, veel goed, met jou?” :joy:

Als ik voor mezelf spreek bedoel ik het niet “echt” wanneer ik bijvoorbeeld een vage bekende tegen kom in de winkel of op straat oid. Dan is het gewoon uit beleefdheid ‘heeee alles goed?’ ‘Ja! Met jou?’ ‘Ja ook! Fijne dag he
’ of zoiets. Dus even net wat meer dan alleen ‘hoi’.

Als ik aan vrienden of familie vraag van ‘hee hoe is het?’ Dan meen ik het eigenlijk wel altijd echt.

Eens!

1 like

Ja inderdaad @Rozecoupeschaar en als ik vraag “hoe gaat het” dan wil/verwacht ik altijd wel echt een antwoord, en niet alleen een “goed en met jou”

1 like

Ik snap zeker wat je bedoelt hoor! Maar ook ‘daar wil ik het liever niet over hebben’ wil ik dan niet uitspreken omdat ik dan toch aangeef dat het niet zo goed gaat en dat wil ik dan helemaal niet. Dus kies ik voor ‘goed hoor/prima’ iets van die strekking.

1 like

Zwaar mee eens.

@Eddie Ook hier dan. Ik weet niet of het gelukt is om m’n bericht te linken want ik heb dat nooit eerder gedaan :’)
Zo kunnen mensen die het willen reageren.

Edit: oké niet gelukt dan maar zo
Edit 2: oh wacht verkeerde bericht gequote kut
Edit 3: oké nu klopt het

6 likes

Ja echt te veel geld vragen mensen voor hun tweedehands meuk. Leuke rok, rits zit wel los, bam 25 euro :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ik ben projectleider in de schoonmaak in ziekenhuizen en kan je vertellen dat 95% van onze medewerkers vrouw is, overal naar binnen mag en er geen ruimte is waarbij dat gevaarlijker is voor de 1 dan de ander.
Wellicht dat er iets is met cytostatica en zwangerschap, dat zou ik zo niet weten, maar gewoon puur man of vrouw zou ik echt niet weten waarom er iets gevaarlijker zou zijn eigenlijk. Ben wel benieuwd wat dat dan was.

Edit: @Merel thanks voor de verklaring, had nog niet verder gelezen.
In elk geval, blijkbaar dat daar vanuit het medische rekening mee wordt gehouden, maar vanuit de schoonmaak verder niet. Maar als je aan het schoonmaken bent kom je ook niet in directe aanraking met de werkzame stoffen, dus misschien dat dat daarom bij ons niet zo is (Cytostatica bij zwangere vrouwen wordt dus wel rekening mee gehouden).

Dat schoonmaken was echt in een vorig leven, dus weet de details echt niet meer.

2 likes

Eens, wat ik ook niet snap is dat er mensen zijn die daar geĂŻnteresseerd in zijn. Zijn er echt mensen die daarnaar op zoek gaan in MP/UW? Als ik een koopje wil scoren bij de H&M, dan wacht ik gewoon af tot het sale is. Online is er altijd wel sale geloof ik zelfs.

1 like

Over tweedehands kleding gesproken, ik vind het eigenlijk best asociaal als mensen op United Wardrobe en Marktplaats echt direct nadat een artikel is geplaatst het product voor een veel lagere prijs willen hebben. Als bijvoorbeeld een paar schoenen nieuw 100 euro zijn en jij verkoopt ze in nieuwstaat voor 25. En dan toch 15 euro durven te vragen. Kijk als iets al langer te koop staat, snap ik het best. Maar direct voor voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, vind ik ordinair. Alsof je eigenlijk helemaal geen geld hebt maar iets toch wilt hebben.

4 likes

Het afkeurende kan ik snappen, maar in hoeverre en op welke manier veroordeel je die persoon dan?

1 like

Ik vind het altijd zo’n dooddoener als je zegt dat je anti drugs bent en dat mensen dan reageren met “En alcohol dan??? Alcohol is ook drugs!!!” Ja, dat weet ik. Ik vind alcohol minstens net zo erg. Helaas is dat wel meer sociaal geaccepteerd door de maatschappij

17 likes

Het was ook gewoon een reactie op, ik kan verder niet voor @Vuile_bitch spreken maar ik krijg deze reactie zelf heel vaak, mega irritant wel
Waarom is het logisch? Alcohol is toch ook drugs, dus logisch dat als je anti drugs bent dat je ook anti alcohol bent