Impopulaire meningen #2

Ik snap zeker wat je bedoelt hoor! Maar ook ‘daar wil ik het liever niet over hebben’ wil ik dan niet uitspreken omdat ik dan toch aangeef dat het niet zo goed gaat en dat wil ik dan helemaal niet. Dus kies ik voor ‘goed hoor/prima’ iets van die strekking.

1 like

Ik snap niet waarom mensen hun oude kleding verkopen voor een paar euro. Als je een kledingstuk van een duur merk ofzo doorverkoopt, snap ik het nog. Maar een h&mshirtje van een paar jaar oud en dan nog 3€ oid voor vragen. Vind dat echt gierig. Geef het gratis weg, breng het naar de kringloop of pleur het in de kledingbak.

42 likes

Zwaar mee eens.

@Eddie Ook hier dan. Ik weet niet of het gelukt is om m’n bericht te linken want ik heb dat nooit eerder gedaan :’)
Zo kunnen mensen die het willen reageren.

Edit: oké niet gelukt dan maar zo
Edit 2: oh wacht verkeerde bericht gequote kut
Edit 3: oké nu klopt het

6 likes

Ja echt te veel geld vragen mensen voor hun tweedehands meuk. Leuke rok, rits zit wel los, bam 25 euro :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ik ben projectleider in de schoonmaak in ziekenhuizen en kan je vertellen dat 95% van onze medewerkers vrouw is, overal naar binnen mag en er geen ruimte is waarbij dat gevaarlijker is voor de 1 dan de ander.
Wellicht dat er iets is met cytostatica en zwangerschap, dat zou ik zo niet weten, maar gewoon puur man of vrouw zou ik echt niet weten waarom er iets gevaarlijker zou zijn eigenlijk. Ben wel benieuwd wat dat dan was.

Edit: @Merel thanks voor de verklaring, had nog niet verder gelezen.
In elk geval, blijkbaar dat daar vanuit het medische rekening mee wordt gehouden, maar vanuit de schoonmaak verder niet. Maar als je aan het schoonmaken bent kom je ook niet in directe aanraking met de werkzame stoffen, dus misschien dat dat daarom bij ons niet zo is (Cytostatica bij zwangere vrouwen wordt dus wel rekening mee gehouden).

Dat schoonmaken was echt in een vorig leven, dus weet de details echt niet meer.

2 likes

Eens, wat ik ook niet snap is dat er mensen zijn die daar geïnteresseerd in zijn. Zijn er echt mensen die daarnaar op zoek gaan in MP/UW? Als ik een koopje wil scoren bij de H&M, dan wacht ik gewoon af tot het sale is. Online is er altijd wel sale geloof ik zelfs.

1 like

Over tweedehands kleding gesproken, ik vind het eigenlijk best asociaal als mensen op United Wardrobe en Marktplaats echt direct nadat een artikel is geplaatst het product voor een veel lagere prijs willen hebben. Als bijvoorbeeld een paar schoenen nieuw 100 euro zijn en jij verkoopt ze in nieuwstaat voor 25. En dan toch 15 euro durven te vragen. Kijk als iets al langer te koop staat, snap ik het best. Maar direct voor voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, vind ik ordinair. Alsof je eigenlijk helemaal geen geld hebt maar iets toch wilt hebben.

4 likes

Het afkeurende kan ik snappen, maar in hoeverre en op welke manier veroordeel je die persoon dan?

1 like

Ik vind het altijd zo’n dooddoener als je zegt dat je anti drugs bent en dat mensen dan reageren met “En alcohol dan??? Alcohol is ook drugs!!!” Ja, dat weet ik. Ik vind alcohol minstens net zo erg. Helaas is dat wel meer sociaal geaccepteerd door de maatschappij

17 likes

Het was ook gewoon een reactie op, ik kan verder niet voor @Vuile_bitch spreken maar ik krijg deze reactie zelf heel vaak, mega irritant wel
Waarom is het logisch? Alcohol is toch ook drugs, dus logisch dat als je anti drugs bent dat je ook anti alcohol bent

Ik denk hetzelfde over alcohol ja! Ik drink zelf ook maximaal 3 glazen per jaar.
Ik vind geestverruimende middelen wel harddrugs maar ik bedoel wel meer dingen als mdma ofzo. Misschien omdat bijna iedereen die ik ken die daaraan begint erin doorslaat.

Mooi dat je daar zo consistent in bent! Kan ik waarderen, en het is inderdaad ook logisch dat je er zo over denkt. Maar voor veel andere mensen is dat niet zo logisch, er zijn heel veel mensen die “tegen drugs zijn” maar wel wekelijks de harddrug alcohol gebruiken en/of roken (ik vind dat nicotine ook wel als drug kan worden beschouwd). Dat is natuurlijk wel een beetje meten met twee maten. De meeste mensen trekken hier geen rechte lijn in dus ik snap best dat @kali daar in eerste instantie van uitgaat.

3 likes

Hmmmm maar qua vervuilende productie en achterliggende criminaliteit is er wel een groot verschil tussen (hard)drugs en alcohol toch?

4 likes

Maar dit is ook alleen maar omdat alcohol legaal is en andere substanties niet. Dat is dus een gevolg van het beleid, niet van het product zelf. :slight_smile:

6 likes

Ik heb net samen met iemand naar nieuw zeeland - Nederland gekeken omdat ik in principe graag voetbal kijk, maar ik vind vrouwenvoetbal echt heel klunzig en lame om te zien. Ik snap die geforceerde gekte eromheen niet, volgens mij vinden veel mensen er echt geen klap aan.

17 likes

Maar dan kan vervuiling/criminaliteit alsnog wel een reden zijn om anders te denken over het gebruik van alcohol in vergelijking met andere harddrugs toch? Als je je keuze baseert op de omstandigheden die er zijn door het beleid wat er nu is.

3 likes

Ik ben @Vuile_bitch niet (haha duh, zo raar om te zeggen dit altijd) maar ik ben ook vrij anti-drugs (heb wel vrienden die gebruiken dus ben niet altijd even principieel) en ik vind dit altijd zo’n irritante vraag. Niet lullig naar jou bedoelt hoor maar wilde het wel kwijt.
Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat het met iemand slecht is afgelopen na een ‘normale’ hoeveelheid alcohol. Ik ken wel een aantal mensen waarbij het slecht is afgelopen na het gebruik van 1 ‘portie’ drugs.

Ik snap de logica achter ‘alcohol is ook een harddrug’ en dat elke dag na je werk een drankje langere termijngevolgen heeft, maar ik vind door mijn eigen ervaringen drugs toch erger.

*Plus inderdaad de vervuiling, schending van mensenrechten, criminaliteit, gewoon het feit dat het illegaal is, etc. Prima dat mensen voor een ander beleid zijn maar tot dat dat er is, is het illegaal en moet je het alleen al daarom in mijn ogen niet doen. Daarbij: ook al is het de schuld van het beleid en niet van het middel zelf, dat doet er niet aan af dat er dagelijks mensen uitgebuit, mishandeld en vermoord worden voor jouw lolletje op een festival.

22 likes

Is vervuiling/klimaatschade bij alcohol niet veel erger, gezien de hoeveelheid die geproduceerd wordt in vergelijking met de hoeveelheid drugs? Dus vervuiling/klimaatschade veroorzaakt door teelt van de grondstoffen, het productieproces, etc?