Impopulaire meningen #2

Ik heb zelf ook wel een voorkeur voor rondere vrouwen.

1 like

Omg ja laatst was ik weer eens boos op hem en het was heel warm en ik kon niet meer slapen en hij lag helemaal uitgestrekt met dat belachelijk knappe gezicht van hem en zijn sexy lichaam en geile oksels haha dan kan ik niet eens meer boos zijn dus
Maar de film begint :laughing:

2 likes

Wat @anon46421473 zegt eigenlijk. En ik weet niet echt of ik 't een gevoel vind als het over een uiterlijk oordeel gaat. (oprecht dit trouwens ben dat voor mezelf nog aan het uitvinden)

Ik was zo geconditioneerd dat ik dat ongezond en onaantrekkelijk vond. Ik weet niet precies een antwoord op je vraag sorry.

Ik vind Spanje geen leuk land, met uitzondering van Barcelona.

1 like

Ik hou echt niet zo van het eten in het buitenland. Ik vind het brood vaak minder lekker, sowieso mis ik gewoon de hollandse kaas en verlang ik altijd wel weer na een avg maaltijd.

9 likes

Maar een iets bedekte schouder is ook niet veel warmer dan spaghettibandjes, toch?

1 like

Maar dat is toch met alle meningen en onderwerpen? Je meningen (en eventuele smaak/ argumenten daarbij) worden gevormd door de ervaringen in je leven, je omgeving etc. Maar dan is deze nog wel steeds eigen.

1 like

Ik denk dat het in geval van fatshaming wel buitenproportioneel vaker voorkomt dan bij andere dingen waar mensen een mening over hebben. Ik geloof niet dat het toeval is dat 90% van de samenleving “dun nou eenmaal mooier vind, want dat is gewoon hun smaak.” Je ziet op geen enkel ander gebied dit fenomeen zo sterk. Zeker als je je bedenkt dat het schoonheidsideaal er 50 jaar geleden heel anders uit zag, en toen vond iedereen “toevallig” ook hetzelfde “mooi.” De opkomst van het internet maakt dit alleen maar erger.

Nogmaals mag je uiteraard je eigen mening en smaak hebben, ook hierover. Maar ik denk dat bij 90% van de mensen het niet hun echte mening is, maar een mening die ze (on-)bewust door de maatschappij is opgedrongen.

@Khoshekh ik kijk altijd gewoon naar de gigantische 1 of 2 die naast de deur staat. :biggrin:

12 likes

Wel interessant onderwerp wat voor mensen nou aantrekkelijk is en wat niet. Persoonlijk lijkt het me wel logish dat gezond uitziende mensen als aantrekkelijker worden gevonden. Ziek uitziende mensen is ook niet iets wat men aantrekkelijk vindt. Heeft niks te maken met de persoon maar met het fysieke. Idk leek me biologisch gezien kloppen ofso, ik zou een super ondergewicht lichaam ook niet als aantrekkelijk zien en hetzelfde geldt voor super overgewicht (niet het zelfde als een voller of dunner lichaam) . De rest lijkt me allemaal aangeleerd.

1 like

Maar je kan puur aan iemands lichaam toch niet zien of die persoon gezond is of niet? En zeker niet aan gewicht (de zeer extreme uiteinden van het spectrum daargelaten.). Wie ben jij om voor een ander te bepalen dat hij/zij niet gezond en daarom niet aantrekkelijk is? :confused:

Ik neem aan dat je het niet zo bedoelt, maar stellen dat mensen met overgewicht per definitie ongezond zijn is fatshaming.

Dit is een goed artikel over dit onderwerp: http://theconversation.com/fat-people-do-not-need-your-concerns-about-their-health-102863

“ Why do we feel entitled to comment on anyone’s health when we most likely know nothing about them, their health, nutritional choices or fitness activity? Fat stigma has led us to draw a direct and exclusive connection between fatness and ill health, often disregarding the many other aspects of a person’s life that also bear on their bodies and health. Research has also shown that the stress experienced by fat people in the face of fat phobia, stigma and shaming often make it far harder for them to address the health issues they need to.

There are plenty of thin people suffering from illness and all manner of health complications too. But the privileges Western culture has accorded to thinness mean that these people will never be subject to the same interrogations, or faux concerns, about their health. Unhealthy diet fads hardly come under the same kind of criticism.”

Als je dit een interessant onderwerp vind, vind je dit artikel ook wel interessant om te lezen denk ik. :slight_smile: Wordt het niet eens tijd om fatshaming in 2019 achter te laten?

8 likes

Voor mij is dat best een groot verschil, maar het verschil korte broek / lange broek en open schoenen / dichte schoenen is wel groter ja.

1 like

Daarnaast vind ik het zoo dom als mensen zeggen: “JA MAAR HET IS ONGEZOND”. Wie de fuck ben jij dan nou weer om iets over andermans gezondheid te zeggen? Ga je dat ook zeggen tegen iedereen die rookt, drinkt, drugs gebruikt, uitlaatgassen inademt, naar de McDonalds gaat, teveel koffie drinkt en noem maar op? Het is gewoon een domme vertoning van fatphobia.

16 likes

Alsof jij ook last heb van iemands (on)gezondheid. Mensen zijn nooit oprecht bezorgd over elkaar als ze elkaar niet kennen tenzij je dik bent (ja ja, zijn vast wel uitzonderingen). Dan opeens zijn ze zooooo bezorgd. Zeg gewoon dat je het niet fijn vindt om naar dikke mensen te kijken in plaats van die geveinsde bezorgdheid.

26 likes

Maar mensen
 het ís toch ook ongezonder om overgewicht te hebben? Zeker als we gaan kijken naar BMI >30. Nee, je weet niet hoe het op dat moment met iemands gezondheid staat. Maar t is toch wel bekend dat iemand op zijn minst verhoogt risico loopt op het krijgen van diabetes, kanker, hart-en vaatziekten etc.
Ik vind t niet okee dat mensen als Eugenia Cooney bergen haat krijgen omdat ze op YT ‘anorexia promoot aan jongere kijkers’ maar een vrouw als Tess Holliday moeten we massaal toejuichen.

9 likes

Ja ik vind uberhaupt dat mensen zich gewoon met hun eigen gewicht en gezondheid moeten bemoeien en niet met dat van een ander. Tenzij je iemands behandelaar bent heb je echt NIKS te zeggen over iemands gezondheid

@Topaas maar wie ben jij dan om dat iemand te gaan vertellen? Ik zeg niet dat jij dat doet hoor, maar even in zijn algemeenheid. Je hebt niks te maken met iemand’s bmi

4 likes

Overgewicht is ook zeker niet gezond. Maar je kunt niet aan iemand ziet of die gene zich elke dag vol propt (steriotyp) of gezond eet en sport en misschien wel aan het afvallen is. Daarom zijn die jij bent ongezond uitspraken zo “gevaarlijk” want stel iemand is super goed bezig en je maakt zon opmerking dan trap je iemand zo de grond in met je “”""“goed bedoelde”""""""" bezorgdheid

9 likes

Bedoel ook de extreme gevallen. Als je haast niet meer kan lopen lijkt het me dat day niet gezond is etc. Dat bedoelde ik meer. Tuurlijk kan je niet zien of iemand gezond is of iet maar sommige dingen kan je wel gewoon zien en over die had ik het.

Maar vind jij iemand dan pas dik op het moment dat ze niet meer kunnen lopen door overgewicht? Want als dat zo is dan houd je er niet hetzelfde idee op na wat dik is met wat de maatschappij als dik ziet.

2 likes

@Topaas @Santeria dierlijke producten eten is ook allemaal gelinkt aan hart- en vaatziekten en nog veel meer narigheid. Maar als iemand vlees eet is ook nooit de reactie van “oh wat ongezond”. Dus waarom zou dat het hier wel zijn.

7 likes

Toch grappig dat wanneer het over dikke mensen gaat er vaak ook gewoon mensen met maatje 42/44 worden bedoelt. Maar als je dan zegt pleur op met je het is ongezond dan is het “JA MAAR OBESITAS IS TOCH OOK ONGEZOND!!!”
oh dus iedereen met een klein vet rolletje wat door onze maatschappij vreselijk gevonden word heeft obesitas?

Deze discussie ook.
“Ik vind dikke mensen lelijk”
Door dat de maatschappij je dat heeft aangepraat?
“NEE OMDAT HELE DIKKE MENSEN DIE IK WEL EENS OP TV HEB GEZIEN ONGEZOND ZIJN”

28 likes