Soort van gerelateerde impopulaire mening: ik vind dat skinny shaming (wat een kut woord) nogal aan de kant geschoven wordt. Het is niet van toepassing op de discussie die gevoerd werd en ik vind het zelf nooit van toepassing op een discussie over overgewicht en fat shaming, maar soms krijg ik op het forum het gevoel dat skinny shaming geen echt ding is en “wij ons niet aan moeten stellen”. Het zal nooit zo gezegd zijn maar zo voel ik me. En ik vind skinny shaming dus wel belangrijk. En onvergelijkbaar met fat shaming (allebei is het belangrijk en verschrikkelijk en moet het veranderen). Ik ben heel dun en hoewel ik nooit dezelfde problemen als mensen met overgewicht ga hebben (ik zal me nooit druk hoeven maken of stoelen armleuningen hebben, ik zal me nooit af hoeven vragen of iets mijn gewicht wel kan dragen, etc), en ik besef dat de maatschappij veel meer ingesteld is op mensen met een bepaald figuur waar ik zelf ook dicht bij in de buurt kom, meer dan mensen met overgewicht. Ik weet dat ik heel veel problemen niet heb.
Maar ik kan nu ook niet over straat zonder lange mouwen, omdat mijn aders heel duidelijk opspringen in de warmte. En ik wil niet gaan zwemmen, want ookal heb ik geen anorexia, ik krijg daar wel al-tijd opmerkingen over. En ik durf niet naar de huisarts, want eigenlijk gooit die al mijn klachten op “je hebt ondergewicht”. Ik maak veel te regelmatig mee dat mensen opmerkingen hebben over mijn gewicht, gezondheid, of eten. Skinny shaming kan ook een significante impact op iemands leven hebben.
Ik hoop dat dit niet te erg “White lives matter too” overkomt, zo bedoel ik het niet. Ik zit hier al een tijdje mee en nu het er toevallig over ging werd ik er weer aan herinnerd. Dit is geen reactie op de eerdere discussie en niet eens een toevoeging. Ben gewoon afzonderlijk daarvan aan het mening-hebben