Impopulaire meningen #2

Ik ben het gedeeltelijk met je insteek eens, maar ik vind oprecht niet dat alles maar direct geloofd moet worden zodra het om een controversieel onderwerp gaat, zie ook de onschuldigheidspresumptie. Bovendien was je er zelf ook niet bij en oordeel je nu ook over het al dan niet schuldig zijn

3 likes

Ik was hier niet bij dus weet de waarheid niet, maar ben zelf vooraan op een festival wel eens aangerand (in de drukte een jongen die achter me stond en met zijn handen over Mn hele lichaam ging). Nooit iets mee gedaan verder maar je kunt je hier behoorlijk onprettig door voelen (ingeklemd tussen mensen dus je kunt niet weg, en andere mensen horen niet als je vraagt om hulp door de harde muziek)

Vind je laatste opmerking heel onnodig, zit een hele grens tussen ‘tegen iemand aan gaan staan’ en ‘bewust gebruikmaken van de drukke situatie bij concerten en je handen naar plekken laten gaan waar ze niet horen’

13 likes

Ik oordeel nier zo zeer over wie wel of niet schuldig is want ik ken geen van die jongens die dat gedaan zouden hebben. Maar als er zo’n nieuwsbericht naar buiten komt geloof ik wel dat er iets van klopt en dat die meisjes het in ieder geval zo ervaren hebben. Ze schieten er ook niks mee op denk ik dan om te liegen want waarschijnlijk kenden ze geen van die jongens en de kans dat nog duidelijk wordt wie daar op welk momenr was acht ik ook niet zo groot.

2 likes

Ik snap de noodzaak voor deze impopulaire mening echt niet. Gelukkig gaat de politie hier wel serieus mee om. Merk dat deze post me heel verdrietig maakt.

20 likes

Ik was er ook bij, en kan me herinneren dat zowel Ronnie als de band een minuutje waren gestopt om het publiek te sussen. Hij zei dat het publiek niet moest vechten want er waren kinderen bij. Kan je je dat herinneren? Misschien staat het los van elkaar, maar de sfeer vooraan was kennelijk wel een beetje grimmig.

Ik vind de wrap wel lekker smaken :woman_shrugging:t4:

@ellegirltalk ik snap eigenlijk niet zo goed hoe je de combi gerookte zalm en roomkaas heel smaakloos kan vinden, want die vind ik zelf wel redelijk sterk van smaak. Hetzelfde geldt voor pesto. Maar smaken verschillen inderdaad!

De zalm versie doet het trouwens ook goed als je hem onder de grill legt! Dan wordt de wrap wat anders van textuur. Maar dit zal het helaas ook niet lekker maken voor de ekte wrap-haters

@mieek ik ben ook echt team wrap en quiche haha

1 like

Ja, dit kan ik hier ook nog wel kwijt want impopulair
 love Ronnie echt, hij heeft me helemaal ingepakt afgelopen zondag. :heart_eyes:

2 likes

Net als op Lowlands vorig jaar toen een band het concert stil legde omdat een crowdsurfende vrouw betast werd.

Innocent until proven guilty gaat niet op voor dit soort gevallen, juist andersom.

22 likes

Ik wil echt niet ondermijnen dat het gebeurt en dat dat zeker niet oké is. Het ging mij om dit voorbeeld van het krantenartikel, waarbij ik vanwege de leeftijden/situatie meer het idee krijg van pubermeisjes die dit snel roepen.

Dit is juist zo schadelijk. Dat je denkt dat ongewenste intimiteiten leeftijd- of situatiegevoelig zijn.

33 likes

Ik denk niet dat twee pubermeisjes voor de lol naar de politie gaan om melding te maken van aanranding. Zag jij jezelf op je zestiende op de politie afstappen en in detail vertellen wat je overkomen is? Ja, een enkele uitzondering daargelaten. Maar uitzonderingen zijn er altijd. Zoals @Monstertruck al zei, 2%.

23 likes

Dit inderdaad sowieso gaat het bij dat beginsel er om of diegene al schuldig is bewezen of niet en niet zozeer of het feit niet gepleegd zou zijn.

4 likes

Bedankt voor deze nieuwe inzichten! Ik vond het geloven van slachtoffer en veroordelen van dader altijd moeilijk te rijmen

Hierover: gisterochtend was Frank Carter te gast bij 3fm, dit weekend op DTRH. Zij hadden een ervaring bij een concert van ze waar een vrouw letterlijk ĂĄlle nummers meezong. De band gebaarde haar dat ze moest crowdsurfen maar ze wilde niet, omdat ze eens een negatieve ervaring hiermee heeft gehad waarbij ze ongewenst werd aangeraakt. Dit was een eye-opener voor hem, omdat hij als man zich hierover nooit zorgen heeft hoeven maken. Vanaf dat moment wijden ze elk concert hier een nummer aan, dat het een safe environment moet zijn voor iedereen, dus ook voor vrouwen. Ze willen dat elke band hier aandacht aan besteed en vinden het erg dat ze er niet eerder mee zijn begonnen.

Fragment is hier terug te luisteren: https://www.npo3fm.nl/sanders-vriendenteam/fragmenten/audio/357615-frank-carter-wil-dat-vrouwen-zich-veilig-voelen-bij-zijn-concerten

27 likes

Toen ik van pubermeisjeleeftijd was, dacht ik met m’n pubermeisjeshersenen nog dat de algemene consensus was “dit hoort erbij” dus “ik stel me aan”. Ook een eenzaam bestaan.

Ik ben toch zo godallemachtig blij als dit eindelijk eens verandert hĂš. Godveredomme.

30 likes

Hahahaha ik lach hier echt VEEL te hard om.

1 like

Ik schaam me zelfs in fucking 2019 nog als ik er iets van zeg.

2 likes

Ik ben skeptisch aangelegd en zie het juist als heel nuttig dat ik niet altijd iedereen direct op zijn woord geloof. Laat mij eerst maar een compleet beeld of bewijs zien. Bij zulke concertsituaties is de kans op aanraking erg groot, maar ik vind zeker ook dat het vergrijpen aan de private parts niet moet kunnen. Ik vraag me af hoe het ging.

Als je in je stuk met ‘mensen’ mijn uiting bedoelt, dan wil ik nog toevoegen dat ik het helemaal niet verkeerd gebruik.

Mocht er zich een ernstige aanrandingssituatie voorgedaan hebben, vind ik dat echt heel erg.

Definieer ‘ernstige aanrandingssituatie’?

5 likes

Zwaar/heftig. Ik bedoel dus heel duidelijk niet ‘alleen als het ernstig is, vind ik het erg’, ik ken een waarde toe aan een aanrandingssituatie door het als bijvoeglijk naamwoord te gebruiken: die situatie zou ik ernstig vinden.

Verder zou ik het waarderen als je inhoudelijk op me in zou gaan ipv één woord eruit te halen