Hoezo? Ik had alleen over dat deel een vraag
Oke, prima uitleg. Heb dan zwaar het gevoel dat aan de inhoud voorbij gegaan wordt en elk woord op een weegschaal ligt
Ahja, sorry voor de invloed van het Duits in mijn taal.
Ik vind het vervelend dat je het nu zo op de persoon speelt en bovendien zeer kwalijk. Je retorische vraag âwie ik benâ, kun je prima zelf beantwoorden en als je ook maar enigszins een idee hebt van wie ik als persoon ben, dan weet je dat ik bijzonder empathisch kan zijn.
Je pleit voor empathie, maar pleegt karaktermoord en laat mij met een naar gevoel achter.
Hè volgens mij bedoelt ze dat helemaal niet? Op de persoon spelen bedoel ik. Wie ben jij om iets⌠is toch een gebruikelijke uitdrukking?
Het is me al een tijdje niet overkomen, maar ik vind mezelf ook altijd als een hysterisch wijf overkomen als ik vraag âwie zat er aan mijn billen?!â. Zelfs als het op normale toon is. Van wat ik me herinner word je uitgelachen en wordt het weg gelachen en wordt er gekeken waar maak je je druk om.
âHa-ha grappig toch dat een vreemde ongevraagd aan je kont zitâ.
Kun je uitleggen wat er dan in vredesnaam wel bedoeld wordt? Want ik vat dit zeer ernstig op
Heh ik snap er niks meer van.
Maar is volgens jou niet elke aanrandingssituatie ernstig? Door deze bewoording impliceer je nu dat er niet- (of minder) ernstige aanrandingssituaties zijn, terwijl juist zoân schaal van ernstigheid toekennen aan grensoverschrijdend gedrag heel schadelijk is voor de slachtoffers en hun verwerkingsproces. Het gevoel (dat denk ik bij heel veel slachtoffers aanwezig is) dat je je eerst moet afvragen of jouw misbruik/aanranding/verkrachting âernstig genoegâ is om te delen zonder dat je daar reacties van ongeloof of twijfel op krijgt staat denk ik enorm veel slachtoffers in de weg van het daadwerkelijk vertellen, laat staan aangifte doen, terwijl juist disclosure cruciaal is in het verwerkingsproces.
Misschien bedoel je dit niet met je bewoording, dan hoef je dit alles behalve persoonlijk op te vatten, maar juiste en voorzichtige bewoording is met dit soort onderwerpen wel belangrijk.
Precies
Ik reageer over een tijdje weer, als ik klaar ben met rijden.
Maar het feit dat de politie het serieus neemt en dit naar buiten brengt moet als buitenstaander toch al meer dan genoeg zijn om het te geloven.
Ik ben heel erg blij dat het door de politie in nederland serieus word genomen. En ik hoop dat iedereen die zoiets meemaakt gewoon serieus genomen word.
En geen âwat droeg je " " zei je wel nee of wou je stiekem tochâ " Alleen in billen knijpen gebeurt zovaak je moet je niet aanstellen" nonsens hoeven te horen. Als iets voor jou grens over(ikweet niet meer wat het woord isâŚ) is dan is dat genoeg en dan hoef je niemand uit te leggen waarom niet en niemand hoeft jou te vertellen of het erg js of meevalt. Dat bepaal je zelf!
Toen ik een jaar geleden aangerand was, en ik het vertelde aan de mensen met wie ik op dat moment aan het appen was, werden ze boos op me omdat ik het niet serieus nam, omdat ik dacht dat dit er bij hoorde. Ze hebben mij wel serieus genomen en geholpen met politie bellen en ik kan alleen maar hopen dat iedere vrouw deze behandeling krijgt als zij last hebben van ongewenste intimiteiten.
Overschrijdt?
Die ja haha thanks!
Als ik er over nadenk dan is het eigenlijk zooooo âtriestâ hoe vaak ik ongewenste aanrakingen heb weggelachen ik weet wel dat als het nu voor zou komen (gelukkig tegenwoordig veel minder vaak dan 5 jaar geleden) ik direct naar de bouncer zou gaan om het te vertellen >> die persoon eruit te laten gooien
Oke, ik zie dit volledig anders en je speelt het heel duidelijk wel op de persoon. Lees je eigen tekst maar na en probeer dan te bedenken hoe dat op degene waarop je reageert overkomt. Mij zo persoonlijk te kakken zetten, vind ik echt niet kunnen.
Hmm nee dat vind ik helemaal geen extra reden om het aan te nemen
Dit is precies wat ik niet bedoel, ik bedoel het als een bijvoeglijk naamwoord wat er sowieso bijhoort. Ik dacht dat ik dat al verklaard had