Impopulaire meningen #2

Ja dat doe ik idd ook. Ik moest eraan denken omdat het een intern conflict bij mij oplevert en ik in principe alle verhalen serieus wil nemen omdat ik - ook uit eigen ervaring - weet hoe naar het is als dat niet gebeurt, maar deze situatie een beetje afwijkt.
Ik haal mn posts weg. Vanwege privacy… thanks voor je reacties

1 like

Maar wat nou als er simpelweg geen bewijs is? Gezien dat vaak het geval is bij aanrandingen.

Ik snap de boodschap en zal in zulke situaties in de toekomst mijn handelen proberen te veranderen. Ik weet alleen niet of ik mijn denken kan veranderen. Wat mij betreft is de kous hierbij af, ik kan nog heel vaak herhalen hoe ik denk en handel, maar ik blijf hetzelfde typen.

1 like

Ik wilde net zeggen, ik denk dat @Twonights inmiddels wel begrijpt dat veel mensen dit problematisch vinden. Ze heeft al aangegeven er mee te zitten en over na te denken, laten we stoppen met z’n allen er nóg een keer op in gaan.

3 likes

1,5 toch? Ff bijdehand misschien maar zie die tijden nu en denk huh 3 :stuck_out_tongue:

3 likes

Ik denk dat mensen echt wel voor zichzelf kunnen bepalen of ze per ongeluk in een pit terecht zijn gekomen (wat voor sommige mensen ook echt al een hele nare ervaring is als je zoiets niet gewend bent) of aangerand zijn.
Bij dit soort onderwerpen vind ik eigenlijk dat niet iedereen recht heeft op een eigen mening.

@Twonights
Overigens ben ik het eens dat je de onschuldpresumptie niet moet ondermijnen, maar er wordt hier niemand direct beschuldigd. Iemand op zijn/haar woord geloven dat hij/zij is aangerand (los van door wie) heeft niks met onschuldpresumptie te maken. Daarbij is er heel veel geschreven over de onschuldpresumptie bij verkrachting en aanranding omdat je bijna niet kunt bewijzen dat het je wel is overkomen. Onder veel wetenschappers is de consensus nu geloof ik dat de onschuldpresumptie zeker belangrijk is, maar dat het in dit soort zaken zorgt voor een oneerlijk proces. (Hoe je daar mee om moet gaan is heel moeilijk, maar ‘iemand niet geloven tot het tegendeel bewezen is’ is in ieder geval niet de goede manier.)

(Ik zie net pas dat de discussie al over is maar het leek me belangrijk om aan te geven dat de onschuldpresumtpie geen heilige graal is, i.t.t. tot wat veel mensen denken.)

7 likes

55 likes

Haha ik vind het bij anderen wel leuk, maar voor mezelf is dit precies mijn gevoel

Nee ik voel me zo met die schoenen en toch houd ik van ze

ddddd

Baksteen de rest is geschiedenis

35 likes

sjembek

5 likes

Ik voel me altijd heel oud als ik iemand met van die dikke sneakers zie lopen en ik het dan niks vind.

13 likes

Hahaha. Soms voel ik me ook zo en toch blijf ik ze dragen :grimacing:

1 like

oja idd! haha
verplaats em ff

1 like

Ik vind groenten in blik vaak echt wel lekker. Geen alternatief voor vers, maar soms wil ik gewoon eten als een vijfjarige met boontjes in tomatensaus, maïs of erwten en worteltjes.

22 likes

Ik vind “live and let live” echt de vreselijkste quote op aarde

11 likes

Oh echt? Ik vind dit juist echt een mega goeie. Wat is er zo erg aan?

Liever deze? :smile:

3 likes

Ja graag

2 likes

Worteltjes en dorperwtjes uit blik, van due superzachte! En dan met vissticks en ketchup, mijn ultieme comfortfood

9 likes

Ik vond jou zon leuke forummer. Maar dit… dit doet gewoon pijn.

8 likes

Over je sperzibonen verkruimelen en het griekse groente noemen?

3 likes