Wow! Wat verwoord je dat helder, duidelijk en rustig. Ga het nog een paar keer lezen. Zeer leerzaam, dank je!
Ik vind dat @Protagonist de achterliggende verklaring van hoe we als maatschappij op dit punt zijn gekomen heel mooi verwoord! Maar los daarvan geef je zelf eigenlijk ook al een geldige reden: sommige vrouwen dragen geen bh omdat ze zich daar prettig bij voelen. Punt. Wat de rest van de wereld daarvan vindt zou eigenlijk niet relevant mogen zijn, want het is haar lichaam. Als zij dit comfortabel vindt, dan is het haar goed recht om er zo bij te lopen. Natuurlijk is keuzevrijheid geen begrip wat oneindig kan worden opgerekt, maar zolang je anderen geen kwaad doet of beĂŻnvloed met jouw keuzes vind ik dat reden genoeg.
Er zijn ook mensen die er aanstoot aan nemen dat jij in een spijkerbroek rondloopt, of auto rijdt op zondag. Dat die mensen dat als problematisch ervaren is voor hen heel vervelend, maar jij draagt toch ook nog steeds broeken?
Wat je ook doet, er zullen altijd wel mensen zijn die het niet eens zijn met jouw keuzes. Of je nou roze haar hebt, als vrouw een broek draagt of graag zonder bh over straat gaat. Je kan je niet in allerlei bochten wringen om het goed te doen voor iedereen, want het is toch nooit goed. Wat mij betreft kan je dan maar beter voor je eigen levensgeluk en comfort kiezen.
Ik word er wel eens op een heel unheimische manier geil van en dan voel ik me helemaal een perv. Maar het schijnt vaker voor te komen (ik was zo verontrust dat ik het gegoogled heb)
Ook als je een filmpje hoort? Of gewoon mensen hoor fluisteren in een stilteruimte ofzo? Ik bedoel, als iemand in je oor fluistert ergens in een afgesloten ruimte, dan snap ik je.
Nee volgens mij moet ik er wel echt bij kijken. En van dat tikken enzo houd ik niet van. Zijn vaak wel massages of Spa roleplays of iets waar een sfeer van intimiteit wordt gecreeerd. Maar ik vind het ook best ongemakkelijk, voel me nu net zoân vieze man die bekent dat ie een nat broekje krijgt van ballonnen betasten ofzo.
Ik heb dat ook. En heel erg bij filmpjes waar een rubiks cube wordt opgelost
Mijn familie met 100 mensen gaat een groepsapp aanmaken. En ik vind het geweldig! Een aantal hebben geen mobiel en sommige willen er niet in. Maar ik heb er zin in. Buurtapp vind ik dat weer wel een nachtmerrie.
Dit bericht is niet bedoeld voor de buurtapp!!!1
Ugh de buurtapp en alles wat niet mag! Geweldig.
Ik heb er ook eentje voor de VvE en dat is helemaal feest, laatst zette iemand er in dat zân kat kwijt was en toen kwam de âbeheerderâ keihard vertellen dat katten niks met onroerend goed te maken hebben en dat het bericht verwijderd moest worden. Dat ontketende een discussie van anderhalf uur. Prachtig mooi om te lezen!
Niet de kern van je bericht, maar mag je in NL scholen doorgaans wel spaghettibandjes dragen? Een wereld gaat voor mij open haha, volgens mij is het in Vlaanderen heel gebruikelijk dat dit in het schoolreglement verboden is. Tegenwoordig zullen ze vast motiveren dat je later op kantoor ook een dresscode zult hebben, maar ik ben destijds (5j geleden) nog op de vingers getikt omdat het jongens zou afleiden en moest mijn gym-shirt aandoen. En ik ken eigenlijk geen enkele middelbare school waar het toegelaten is.
Strandkleding was inderdaad verboden. Schouders moesten bedekt zijn en maatstaf voor een rokje/short/kleedje was een hand boven de knie
Oh wauw, ik kan me dit amper voorstellen. @Daelyss geeft een goede samenvatting van wat volgens mij het doorsnee schoolreglement is. Teenslippers (sowieso niet de strandvariant, maar ook de geklede versie) werden ook niet gewaardeerd.
Gym-lessen zijn overigens ook doorgaans niet gemengd. Ik ben de enige uit mijn vriendengroep wiens middelbare school wel gemengd turnen/zwemmen had (hier schrok ik wel van, had geen idee)
Wow ik dacht dat dit juist iets van vroeger was haha. Hier in Nederland is het volgens mij op elke school wel gemengd.
Ik zat op een katholieke school, maar weet wel dat we in Vlaanderen geen bible-belt hebben en -volgens mij- de katholieke scholen eigenlijk helemaal niet zo katholiek / gelovig zijn. Wij moesten bijvoorbeeld nooit bidden, en godsdienst ging over ethische dilemmaâs en maatschappelijke kwesties; ik heb nooit een bijbel in mijn handen gehad. Dus ik denk dat het eerder een cultuur-ding is, en niet zozeer het onderscheid openbare school vs katholieke school.
@Daelyss zat jij op een openbare school, of ook het katholieke net?
Katholieke school, het sint-maarteninstituut. Was zelfs zo streng dat we jongens geen kus op de wang mochten bij wijze van begroeting. Er moest een arm afstand tussen beide geslachten zijn
Haha ik zat zelfs op een meisjesschool inclusief schooluniform!
Oh wauw, ik voel me echt een beetje wereldvreemd. Klinkt echt als iets uit mijn omaâs kindertijd, wist niet dat dat nog bestond joh.
Omg jouw username! Love Pettson en Findus.
Jaaa echt mijn lievelingsboeken van vroeger. In Stockholm heb je in het kinderboekenmuseum het huisje van Pettson staan! Zo leuk haha